Ambasadori americani acuzați de trafic de influență
Exploziv! Ambasadorii Statelor
Unite la București, Nicholas Frank Taubman și Mark H. Gitenstein sunt
acuzați de trafic de influență. Denunțul formulat de Gabriel Sandu,
fostul ministru al Comunicațiilor, a fost remis în acest weekend
președintelui Statelor Unite, Donald Trump și Procurorului General al
Statelor Unite, Jeff Sessions.
Printr-un amplu document, sunt precizate faptele pentru care aceștia sunt incriminați în dosarul Microsoft. Compania însăși face și ea obiectul sesizării. De asemenea, din grupul criminal organizat la care se referă Gabriel Sandu face parte și KPMG, o mega companie de consultanță, despre care fostul ministru al Comunicațiilor afirmă că a fost liantul și arhitectul întregii operațiuni prin care statul român a fost păgubit de zeci de milioane de euro. Din respectivul grup, conform lui Gabriel Sandu, mai fac parte și Traian Băsescu, fost președinte al României, Emil Boc, fost prim-ministru și Elena Udrea, fost consilier prezidențial, fost ministru al Turismului și fost ministru al Dezvoltării.
Printr-un amplu document, sunt precizate faptele pentru care aceștia sunt incriminați în dosarul Microsoft. Compania însăși face și ea obiectul sesizării. De asemenea, din grupul criminal organizat la care se referă Gabriel Sandu face parte și KPMG, o mega companie de consultanță, despre care fostul ministru al Comunicațiilor afirmă că a fost liantul și arhitectul întregii operațiuni prin care statul român a fost păgubit de zeci de milioane de euro. Din respectivul grup, conform lui Gabriel Sandu, mai fac parte și Traian Băsescu, fost președinte al României, Emil Boc, fost prim-ministru și Elena Udrea, fost consilier prezidențial, fost ministru al Turismului și fost ministru al Dezvoltării.
Postăm mai jos, în ambele versiuni, în
limba română și în limba engleză, denunțul făcut de Gabriel Sandu
președintelui Donald Trump, cu precizarea că textul remis Procurorului
General al Statelor Unite este identic.
În atenția Excelenței Sale,
Președinte Statelor Unite ale Americii,
domnul Donald Trump
Domnule Președinte,
Subsemnatul Gabriel Sandu, cu
domiciliul ales la sediul Cabinetului Individual de Avocatură Daniel MV
Chitic în București, Bd. Hristo Botev nr. 7 et. 4. ap. 4, sector 3, vă semnalez pe această cale săvârșirea mai multor infracțiuni de către Microsoft și KPMG, reprezentanții celor două companii dar și de către doi ambasadori ai Statelor Unite în România.
Acestea s-au petrecut în perioada în care am fost membru al Guvernului României, 23.12.2008-01.09.2010, când, în calitate de ministru al Societății Informaționale și al Comunicațiilor, am luat la cunoștință faptele pe care urmează să vi le expun. Totodată, dețin probe că și în perioda în care nu am fost ministru, timp de aproape 10 ani, persoanele respective au săvârșit aceleași fapte.
Precizez că, la data de 27 septembrie 2017, am depus în fața autorităților române, respectiv la Direcția Națională Anticorupție, un denunț împotriva următorilor:
– compania Microsoft, care a
săvârșit faptele prevăzute de art. 367 C.pen. (Constituirea unui grup
infracțional organizat), 291 C.pen. (Traficul de influență), 47 raportat
la 291 C.pen., 290 C.pen. și 292 C.pen. (instigare la trafic de
infuență, dare de mită și cumpărare de influență);
– ambasadorii SUA – Nicholas Frank Taubman și Mark H. Gitenstein și ambasadorul Austriei – Martin Eichtinger care
au săvârșit faptele prevăzute de art. 291 C.pen. (Traficul de
influență), 47 raportat la 291 C.pen. (instigare la trafic de infuență);
– Băsescu Traian, fost
președinte al României, pentru săvârșirea faptelor prevăzute de art. 367
C.pen. (Constituirea unui grup infracțional organizat), 291 C.pen.
(Traficul de influență), 47 raportat la 291 C.pen. (instigare la trafic
de infuență), 289 C.pen. (luarea de mită), art. 29 lit. c din Legea
656/2002 (spălarea de bani);
– Emil Boc, fost prim-ministru al României și Elena Udrea,
fost consilier prezidențial, fost Ministru al Turismului și fost
Ministru al Dezvoltării, în prezent cercetată penal pentru mai multe
infracțiuni de corupție, pentru săvârșirea faptelor prevăzute de art.
291 C.pen. (Traficul de influență), 47 raportat la 291 C.pen. (instigare
la trafic de infuență);
– Dorin Cocoș, Claudiu Florică, Dinu Pescariu, Călin Tatomir, Sorin Eftene, Florin Pletea, Dragoș Nicolaescu,
pentru săvârșirea faptelor prevăzute de art. 367 C.pen. (Constituirea
unui grup infracțional organizat), 291 C.pen. (Traficul de influență),
47 raportat la 291 C.pen., și 292 C.pen. (instigare la trafic de
infuență și cumpărare de influență) și art. 29 lit. a și b din Legea
656/2002 (spălarea de bani).
Toate aceste fapte sunt prevăzute în legislația penală română.
Pentru început, iată câteva elemente
din contextul în care s-a derulat în ansamblul ei operațiunea Microsoft,
care a prejudiciat statul român cu zeci de milioane de euro:
1. Între Guvernul României și
Microsoft, la Roma, în data de 17 Septembrie 2003, a fost încheiat un
“Parteneriat strategic”. Acesta a avut ca efect instituirea unui monopol
în favoarea gigantului IT american pe piața din România. Respectivul
monopol a fost consfințit prin semnarea de către ministrul
Comunicațiilor și Tehnologiei Informației, Dan Nica și de către Steve
Ballmer, CEO Microsoft, a unei “Scrisori de intenție”. Ulterior, la data
de 15 aprilie 2004, a fost semnat Contractul 0115.RO, care viza
preluarea de licențe pentru operarea computerelor deținute de
administrația centrală dar și pentru proiectele de e-government și
licențele educaționale. Precizez că numărul de licențe vizate depășea cu
mult numărul computerelor existente. Acest contract încheiat între stat
și o entitate privată a încălcat legile concurenței. Efectul a fost că
Microsoft a devenit placa turnantă a pieței IT din România, dar și a
securității cibernetice a statului român. În același timp a fost
anihilată libera concurență pe piața IT din țara noastră, prin
legalizarea și instituționalizarea abuzului de poziție dominantă a
companiei Microsoft în România. Microsoft operează la nivel mondial prin
subsidiare zonale ale concernului multinațional, așa cum au releifat și
verificările întreprinse în Dosarul 1865/1/2016 din care a reieșit că “Micrososft
România SRL (…) este o filială a Microsoft Corporation care se ocupă în
special cu activități de marketing și servicii de suport tehnic,
Microsoft Ireland Operations Limited fiind singura entitate autorizată
de Microsoft Corportion să deruleze activități legate de livențiere a
produselor Microsoft pe teritoriul Europa, Orientul Mijlociu și Africa,
inclusiv încheierea contractelor de licențiere software Microsoft,
determinarea de prețuri recomandate, stabilirea de prețuri către
distribuitori, acordarea de discount-uri către distribuitori precum și
încheierea contractelor de distribuție cu partenerii săi (adresa nr. 2021.19.09.2014 emisă de Microsoft România SRL).”
2. La intervale de patru-cinci ani,
contractul inițial a fost novat prin încheierea unor acte adiționale. Au
fost de asemenea încheiate noi contracte de ambele părți în urma unor
negocieri directe și netransparente, care au încălcat, o dată în plus,
legile europene ale concurenței. Contractele succesive care au novat
“Parteneriatul strategic” și Contractul 0115.RO au fost făcute prin
coruperea sistematică a oficialilor români, prin crearea unei grupări
infracționale, care s-a aflat, de-a lungul timpului, în mod invariabil,
în spatele echipelor de negociatori. Acestora li s-au oferit ca
recompensă, sub formă de mită, procente importante din prețul
contractelor încheiate cu statul român.
3. Compania Microsoft (prin subsidiara
sa Microsoft Ireland Operations și reprezentanța sa – Microsoft România)
nu putea încheia în mod direct contracte din cauza unei interdicții
stabilite de instanțele internaționale în domeniul concurenței. În
această situație, Microsoft a operat și comercializat în România în mod
indirect licențe și servicii, prin intermediul unor terțe companii
agreate și abilitate de către compania americană, numiite LAR-uri,
respectiv Large Account Reseller. Aceste terțe companii obțineau și
obțin și în prezent, în mod netransparent, discounturi stabilite în urma
unor negocieri directe între acestea și compania Microsoft.
4. Au fost prevăzute sume uriașe (de
zeci de milioane de euro) pentru consultanță și asistență, pe care
Guvernul României le-a plătit, deși serviciile nu au fost asigurate
decât parțial. Acești bani au fost dirijați către o rețea de
offshore-uri.
5. În realitate, Microsoft nu livra nici toate produsele (licențele) contractate, și nici consultanța convenită.
„Afacerea Microsoft”, bază a „platformei” Microsoft, a avut două componente clare:
A. o latură legală și transparentă,
parte a Parteneriatului strategic încheiat între această companie și
România având ca principale obiective:
- Combaterea pirateriei software și respectarea dreptului de proprietate intelectuală.
- Trecerea României către o societate informațională.
B. o latură ocultă, care s-a dezvoltat
în decursul legăturilor contractuale ale acestei companii cu statul
român și din care pot enumera:
- Sursă de finanțare pentru toate campaniile electorale prezidențiale și de partid în perioada 2004 – 2012.
- Crearea unei “platforme Microsoft” formată dintr-o rețea de offshore-uri și subcontractanți Microsoft ca bidoane de acumulare și redistribuire a profiturilor realizate de LAR-urile Microsoft (FSC și D-Con.net AG) în favoarea directorilor Microsoft România, Irlanda, America, directorilor de multinaționale FSC și KPMG, precum și a intermediarilor Claudiu Florică, Dinu Mihail Pescariu, Dragoș Stan.
- Asigurarea unei protecții guvernamentale, judiciare, politice, de partid;
- asigurarea efectivă a unui sistem informațional și de facilitare a accesului la principalele afaceri guvernamentale IT sau de orice altă natură, unde accesul la informație era vital.
- Cooptarea în afacerea Microsoft a KPMG și a unor case de avocatură (care au asigurat și redactarea acordului cu Microsoft, protocolului cu Microsoft, HG-urilor cu Microsoft FSC, contractelor cu Microsoft, actelor adiționale) pentru înființarea rețelei de offshore-uri și a contractelor între ele având ca scop spălarea banilor
- Cooptarea în afacerea Microsoft a unor bănci, dintre care Unicredit a avut un rol principal în susținerea și finanțarea afacerii, având responsabil de proiect Microsoft și directorii implicați în echipa ocultă Microsoft.
- Cooptarea în afacere a sute de miniștri, secretari de stat, secretari generali de ministere, șefi de instituții, care au elaborat documente, au semnat acceptanțe pentru produse nelivrate niciodată, au format masa tăcută care a asigurat continuitatea afacerii Microsoft, în spatele tuturor miniștrilor mai mult sau mai puțin marionete.
Mecanismul de bază al “afacerii”
Microsoft a fost acordarea unor discounturilor uriașe către LAR-urile
agreate de către Microsoft Corporation și Microsoft Ireland Operastions
Limited, discounturi care însă nu se regăseau și în oferta către
beneficiarul final – Guvernul României. Directorii Microsoft au primit o
mare parte din aceste discounturi sub formă de comisioane, la început
pe bază de înțelegere cu directorii FSC Viena și directorii FSC România,
apoi cu diferitele LAR-uri subcontractante, aceștia prejudiciind Statul
Român cu mai mult de 100.000.000 $, prin nelivrare și/sau plata
multiplă a acelorași licențe educaționale niciodată folosite dar plătite
de trei ori.
Discounturile speciale, acordate doar pe
filiera internă Microsoft SUA – Microsoft Irlanda – Microsoft România
doar “LAR-urilor speciale” (conduse de persoane agreate, respectiv de dl
Claudiu Florică), ajungeau, în parte, înapoi în America prin comisioane
plătite de Dinu Mihail Pescariu direct directorilor sau
vicepreședinților Microsoft America, ca urmare a încheierii contractelor
dintre Microsoft România – Guvernul României.
Acesta este motivul pentru care
discounturi excepționale de până la 64 % au fost acordate LAR-urilor
controlate de domnii Claudiu Florică și Dinu Mihail Pescariu direct de
către vicepreședinți și directori ai Microsoft SUA, (parteneri de golf
ai dlui Dinu Mihail Pescariu), vicepreședinți și directori care primeau
în schimbul acestor servicii materializate în oferte excepționale
procente importante din “discounturile speciale” oferite. Dorin Cocoș
mi-a confirmat și el că unul dintre cei care conduc Microsoft America a
fost adus la el de către Dinu Pescariu, și acesta a primit 3.000.000 €
de la Dinu Pescariu, ca să asigure și să aprobe aceste discounturi.
În anul 2004, Florică Claudiu,
reprezentant al firmei Fujitsu Siemens Computers în România, a
identificat o oportunitate de afaceri în distribuirea de licențe
Microsoft către Guvernul României, sens în care a cooptat în această
afacere mai multe persoane ce aveau posibilitatea să înlesnească
afacerea și respectiv derularea contractului prin susținerea financiară
pe care o puteau acorda, sau prin influența pe care o aveau direct sau
indirect asupra unor oameni politici sau asupra unor membri ai
Guvernului.
Astfel, în această afacere au fost cooptați:
- Dragoș Stan, administrator al firmei Scop Computers, care avea ca principal obiect de activitate comerțul cu calculatoare, echipamente periferice și software, căruia îi revenea rolul de a asigura un circuit al sumelor de bani care să permită plata unor comisioane către persoanele decidente în Guvernul României dar și către persoane influente în Microsoft (SUA, Irlanda și/sau România), în FSC (Viena și România) și în oricare alte direcții care asigură bugetarea afacerii în bugetul României și protecția prezentă și viitoare a lor.
- Khalil Abi Chahine, căruia îi revenea sarcina de a intermedia, direct sau prin intermediul altor persoane, relația cu M
inisterul Comunicațiilor și Tehnologiei Informației (MCTI) și Secretariatul General al Guvernului (SGG).
- Culacov Nicolae Dumitru, administrator al OMNITECH Trading SA, apropiat al ministrului Mihai Nicolae Tănăsescu, care avut rolul de a obține aprobările de la Ministerul Finanțelor Publice și de a obține scrisoarea de confort.
- Ujeniuc Alexandru, administrator al SC.Dim Soft SRL, care avea rolul de a asigura suportul tehnic vis-a-vis de relațiile îndelungate ale firmei cu Microsoft și relaționarea cu persoanele din conducerea Microsoft România, precum și deschiderea unor conturi în străinătate din care să fie plătite foloase unor funcționari implicați, directorilor Microsoft, directorilor FSC, membrilor grupării Florică.
- Dinu Pescariu, care trebuia să asigure susținerea financiară a vicepreședinților și directorilor Microsoft SUA, Irlanda, România, care decideau condițiile contractuale și discounturile acordate doar LAR-urilor pentru uz extern.
Dinu Pescariu, Dragoș Stan și Thomas
Heinischell erau principalele “bidoane colectoare” ai banilor obținuți
din spolierea staului român prin offshore-urile controlate de aceștia,
atât pentru “afacerea Microsoft” care a prejudiciat statul român cu
400.000.000$ dar și pentru “afacerea SEI” – cu un prejudiciu de
125.000.000 $ și “afacerea EADS” – cu un prejudiciu 1.000.000.000 €.
Persoanele menționate se asigurau de
protecția unor oameni din serviciile secrete, inclusiv cu avocați puși
la dispoziție pentru a-i apăra. Ei trebuiau să asigure, pe baza
protecției acordate, relaționarea cu persoane ce aveau influență asupra
unor membri ai Guvernului și să asigure deschiderea unor conturi în
străinătate din care să fie efectuate plăți către decidenți și orice
alte persoane influente.
Aceste plăți erau efectuate către:
1. trinomul Claudiu Florică, Dragoș Stan, Dinu Pescariu.
2. Vicepreședinți Microsoft SUA
3. Directorii Microsoft Irlanda și România
4. Directorii FSC Viena și FSC România
5. Gruparea Florică
6. Miniștri și funcționari implicați
7. Alții în funcție de comenzi și necesități.
Alte persoane determinante în afacerea Microsoft, încă de la începutul acesteia, au fost și:
– Nicolaescu Dragoș, director FSC, care
trebuia să asigure suport tehnic, deschiderea unor conturi în
străinătate, din care să fie efectuate plăți către miniștrii sau
funcționarii implicați.
– Sorin Eftene, fost director Microsoft, care trebuia să asigure suport tehnic, acum fiind angajat ca director Synotech – D-Con.net AG – LAR agreat al Microsoft aflat în relații contractuale cu Guvernul României.
– Pletea Florin, director Microsoft,
pentru suport tehnic și deschiderea unor conturi în străinătate din care
să fie efectuate plăți către miniștrii sau funcționarii implicați.
Subliniez pe această cale că Ambasada
SUA a fost un actor determinant și un factor de presiune permanent fără
de care “afacerea Microsoft” nu ar fi existat.
Prejudiciul produs de compania
multinațională Microsoft Corporation SUA guvernului în perioada 2004 –
2009 are următoarele părți componente, formate exclusiv din produse
nelivrate din componența licențelor Microsoft cumpărate, servicii
nelivrate și ore de consultanță neefectuate, dar pentru care FSC și
Microsoft au obținut certificat de acceptanță ca și cum ar fi fost
livrate de Microsoft via FSC către Secreatriatul General al Guvernului
României.
Valoarea inițială a contractului 115RO
încheiat în anul 2004 între SGG și Microsoft, prin reprezentantul său
Fujitsu Siemens GMBH Austria a fost de 54.567.465 USD pentru un număr de
50.155 licențe cu drept de utilizare începând cu anul 2004 până în anul
2009.
Totalul prejudiciului aferent
contractului 115RO/2004 s-a ridicat la 26.400.000 $, din care 11.000.000
$ costuri legale de finanțare (a determinat creșterea valorii
contractului de la 42.000.000 $ oferta inițială, la 54.567.465 $.) și
15.600.000 $ – proveniți din servicii nelivrate – plătiți ilegal cu
avizul și acordul dat de Microsoft prin Silviu Hotăran, Ovidiu
Artopolescu, Florin Pletea, Sorin Eftene, care au supravegheat afacerea
Microsoft. Banii au fost împărțiți între Microsoft, FSC, KPMG şi
directorii Microsoft enumerați mai sus, directorii FSC (Fujitsu Siemens
Computers GMBH) Viena în frunte cu Malinovski, dar și ai FSC (Fujitsu
Siemens Computers GMBH) România, Claudiu Florică, Dragoș Nicolaescu,
Diana Comanici împreună cu cei care țineau legătura cu serviciile
secrete și guvernele României – Dragoș Stan și Dinu Mihail Pescariu.
Banii pe servicii plătite dar nelivrate au fost împărțiți între toți cei
de mai sus.
Vă mai aduc la cunoștință și că începând
din anul 2008, luna iunie, companiile Microsoft şi FSC (Fujitsu Siemens
Computers GMBH) au impus Guvernului un contract de consultanță juridică
pentru MCTI cu avocatul Doru Boștină. Acesta era, în același timp, și
avocatul Ministerului Comunicației și Societății Informaționale, dar şi
avocatul Unicredit Bank (banca ce a închaeiat contractul de factoring cu
LAR-ul agreat), lucrând direct cu domnii Florică Claudiu, Dinu
Pescariu, Dragoș Nicolaescu, Florin Pletea, Sorine Eftene plus Călin
Tatomir. Aceștia împreună au procedat la inițierea unui număr de
Hotărâri de Guvern prin care se efectuau plăți ilegale.
În aceste condiții, în anul 2008
avocatul Doru Boștină la dispoziția și sub semnătura secretarului
general al MCTI Cezar Armeanu, secretarului de stat Szomodi și a
ministrului MCTI Karoly Borbely, redactează trei hotărâri de guvern
(ilegale și abuzive), care au ca scop justificarea plății retroactive a
unor produse și servicii nelivrate și anume a kiturilor de licențe, care
deși trebuiau să fie livrate și folosite de beneficiari începând cu
01.01.2006, ele au fost predate abia în noiembrie 2008 pe bază de
acceptanță semnată de MCTI.
Aceste hotărâri de guvern au fost HG 634
/ 2008 (având ca obiect plata 31.144.865,64 $ pentru 39.385 licențe
care ar fi trebuit să fie livrate în perioada 2006 – 2009), HG 634/2008
și HG 1193/2008
La expirarea contractului 115.RO/2004,
la presiunea expresă a ambasadorului SUA Nicholas Taubman (care a promis
și a garantat că totul va fi legal 100% și nu se va mai întâmpla
niciodată să se ajungă în situația în care FSC împreună cu gruparea
Claudiu Florică a prejudiciat statul român cu 131.000.000 $, care nu a
primit absolut nimic în schimbul a ecstor bani), în calitate de Ministru
al Comuniocațiilor și al Societății Informaționale, a trebuit să iau
hotărârea continuării relațiilor contractuale dintre statul Român și
Microsoft, fiind adoptată HG 460 / 2009.
Argumentele de care a trebuit să țin
sema în momentul luării acestei decizii au fost diverse. În primul
rând, “Rețeaua (relațională) Microsoft” era mult prea extinsă, cuprindea
cei mai puternici oameni dintre decidenți, și cuprindea toate sferele
de influență. În plus a trebuit să țin cont și de parteneriatul
strategic cu SUA, dar și de prioritatea CDAT de securitate cibernetică
și de stadiul inangementului activat pe PCU, Punctul Unic de control. Nu
puțin importantă în adoptarea acestei hotărâri a fost și presiunea
delegației FMI în spate, condusă la acea dată de Mihai Tănăsescu.
Prin hotărârea de guvern numărul
460/2009, pentru atribuirea competenței Ministerului Comunicațiilor și
Societății Informaționale de a desfășura procedura de licitație
deschisă, licitație restrânsă sau negociere cu publicarea prealabilă a
unui anunț de participare, după caz, în vederea încheierii unui
acord-cadru ce are ca obiect achiziția dreptului de utilizare de produse
software prin închiriere cu opțiune de cumpărare, s-a mandatat MCSI, în
numele Guvernului, să desfășoare procedura de achiziție publică.
Astfel, în baza HG 460/2009, domnii Dinu
Mihail Pescariu și Claudiu Florică Pentru au reușit obținerea unui
discount de 65% din partea Micrisoft Corporation în favoarea asociației
formată de D-Con.net AG, discount pentru
care au plătit milioane de euro comisioane vicepreședinților Microsoft
SUA, discounturile fiind reîmpărțite pe aceeași filieră de offshore-uri
create de KPMG în favoarea grupului Florică, a directorilor Microsoft și
pentru campania electorală prezidențială din 2009.
În urma desfășurării procedurii de
licitație deschisă, cu respectarea prevederilor OUG nr. 34/2006, privind
atribuirea contractelor de achiziție publică, a contractelor de
concesiune de lucrări publice, și a contractelor de concesiune de
servicii, cu modificările ulterioare la data de 12.08.2009, a fost
încheiat acordul-cadru cu câștigătorul, respectiv asociația
contractantă, formată din D-Con.net AG în calitate de lider, D-Con.net
GMBH membru asociere, Comsoft Direct AG membru asociere, Bechtle Holding
SC Weiz AG membru asociere, Dimsoft SRL membru asociere, contract pe
care eu l-am anulat și după care, presiunile pe care eu le-am suportat
până la acel moment au devenit mult prea amenințătoare pentru mine și
familie, culminând cu intrarea peste mine în casă a domnului Dinu Mihail
Pescariu în octombrie 2009.
În baza acestui acord cadru au fost încheiate următoarele contracte subsecvente, acte adiționale, astfel:
- Contract subsecvent nr. 35/09.09.2009. Valoarea contractului 90.182.344,76 €. Prejudiciul: Nelivrarea a 35.000 de ore de consultanță, transformate în 29 programe de management cu 38 proceduri fiecare, plus serviciile de securitate cibernetică a licențelor Microsoft.
- Contractul subsecvent nr. 108 / 17.08.2011. Valoarea contractului: 13.904.599 €, extins pe baza aprobării unei note privind licențele pentru produsele Microsoft utilizate de MECTS în școli, respectiv pentru 179.259 licențe Prode SR Top și 6.828 licențe Windows Server Standard 2008. Contractul a fost încheiat însă la presiunile Microsoft, FSC, D-Con.net, precum și ale ambasadei SUA, ambasadei Austria (în 2009 – 2010) Menționez că aceste licențe educaționale fuseseră deja plătite de două ori anterior: odată prin programul SEi 2000 – 2003 și a doua oară în 2004 – contractul 0115 RO, motiv pentru care subsemnatul m-am opus categoric să închei un contract având ca obiect licențele educaționale, așa cum urma să o facă Cotractul nr. 108 / 17.08.2011, prin care urmau să fie plătite a treia oară aceleași licențe. Acest din urmă contract a fost perfectat doar după ce am fost demis.
- Contractul subsecvent nr. 54 / 2012 în valoare de 7.979.347,86 €.
În acest context, în vederea derulării
operațiunilor cu Microsoft, s-a decis să se plătească retroactiv
licențele din 2004, în schimbul a 50.000 de ore de consultanță plus
produse Software Microsoft, plus servicii, care de fapt nu au fost
efectuate.
Menționez că am fost șantajat să plătesc
ilegal cei 57.000.000 $ de către Claudiu Florică şi Dorin Cocoș în mod
direct, și indirect de către Traian Băsescu, („Tăticuțul”), Elena Udrea,
Emil Boc, Călin Tatomir, Florin Pletea, Sorin Eftene, Gheorghe
Gherghina, W. Horak, Dragoș Nicolaescu, Diana Comănici, avocat Doru
Boștină, Răzvan Radu, Șerban Tănăsescu, dar mai ales de ambasadorii Nicholas Taubman, Mark Gittenstein, Martin
Eichtinger. Ei practic m-au forțat să plătesc aceste sume furate de
Microsoft cu complicitatea FSC (Fujitsu Siemens Computers GMBH) și a
grupării Florică.
Subliniez că ambasadorii Nicolas Taubman, Mark Gittenstein, precum și Martin Eichtinger, m-au amenințat, în mod repetat, că voi suporta consecințe serioase dacă nu voi plăti sumele convenite prin hotărârile ilegale de guvern.
La data de 30 iunie 2010 am anunțat
Microsoft și D-CON.NET AG că voi suspenda plățile pentru nelivrare.
Presiunile făcute de Microsoft, Claudiu Florică și mai ales Dorin Cocoș
și Elena Udrea, au dus la forțarea demisiei mele de către prim-ministrul
Emil Boc, la ordinul presedintelui Traian Băsescu.
În prealabil, domnul Claudiu Florică m-a
amenințat că dacă nu accept condițiile impuse, mă va reclama
președintelui Traian Băsescu. Știam că are susținerea FSC și Microsoft și a ambasadorilor SUA și Austriei.
În esență, este important de reținut că o
parte însemnată a banilor rezultați din faptele de corupție a fost
dirijată nu numai către Microsoft, ci și către importanți decidenți
politici. Din conținutul dosarului penal 1865/1/2016, intitulat
“Microsoft II”, soluționat prin condamnări la închisoare a celor
vinovați, rezultă ca s-ar fi făcut, de către membrii grupului criminal
organizat, următoarele plăți pentru materiale destinate campaniilor
electorale ale Partidului Democrat Liberal și ale lui Traian Băsescu:
– 500.000 euro către o firmă
chinezească numită Shanzen pentru următoarele produse: 300.000 geci,
1.000.000 pixuri, 300.000 umbrele, 300.000 fesuri, 300.000 fulare,
1.000.000 brichete;
– 300.000 euro la o altă sucursală în Austria pentru achitarea altor produse de campanie electorală;
– 1.700.000 euro în mai multe
tranșe, sumă plătită începând cu sfârșitul anului 2009, începutul anului
2010, sumă care i-a remis inculpatului Gabriel Sandu cu titlu de
împrumut, suma de 500.000 euro întrucât acesta i-a spus că are nevoie de
bani urgent pentru a face plăți aferente campaniei electorale
prezidențiale;
– 600.000 euro care conform
propriei declarații rezultă că i-a depus la sediul PDL din Modrogan, mai
precis i-a remis domnului Ivașcu la solicitarea domnului Vasile Blaga
care era la acel moment secretar general al partidului și șeful
campaniei electorale, iar banii au fost dați iarăși fără a primi vreo
chitanță în acest sens;
– 50.000 euro i-a dat domnului Alin Albu, trezorierul PDL, pentru achiziția unor găleți, tot fără chitanță;
– 30.000 euro i-a dat domnului
Radian Tufa, secretar general al Ministerului Transportului, pentru a
achita transportul containerelor cu produse electorale în
țară, precum și costurile cu depozitarea; 300.000 euro i-a cheltuit în
folos personal; 200.000 euro i-a remis firmei Shanzen din România;
– 1.800.000 – 1.900.000 euro a fost achitată de Dumitru Nicolae pentru mine din banii primiți de la Dinu Pescariu, în Elveția, pentru achitarea contravalorii altor produse electorale și a precizat că au fost 27 containere de materiale electorale; (…)” (paginile 40 – 41 din Decizia ÎCCJ 162/03.10.2016).
Este evident că Microsoft a avut o
actiune concertată și constantă prin care a urmărit păstrarea și
consolidarea monopolului său pe piața IT din România, prin continuarea
realațiilor contractuale cu Guvernul României ca efect al faptelor de
corupție pe care le-a permis, inițiat, încurajat și favorizat în
raporturile pe care această companie le-a avut cu cei mai înalți
demnitari ai statului român.
Caracterul concertat al acțiunilor
Microsoft rezultă și din materialul probatoriu și Rechizitoriul
Dosarului 766/P/2016 (Dosarul 2607/1/2017 aflat pe rolul Înaltei Curți
de Casație și Justiție), unde procurorul de caz a considerat că
Microsoft este un “operator economic care deține monopol pe piață și
ale cărui principii de funcționare nu sunt în concordanță cu principiile
care stau la baza atribuirii contractelor de achiziție publică.”
(pagina 21). Din cele 78 de volume ale materialului de urmărire penală
vă rugăm să primiți următoarele citate care considerăm că sunt
semnificative în ceea ce privește implicarea companiei Microsoft în acte
și fapte de corupție având ca scop menținerea monopolului acestei
companii în Romania și, ca efect direct, denaturarea pieței
concurențiale din România:
“MCSI a transferat decizia
privind posibilitatea de participare la procedura de atribuire la
nivelul companiei producătoare Microsoft (dată de “acceptul” privind
îndeplinirea condițiilor impuse prin Caietul de sarcini numai de către
un număr limitat de operatori economici “agreați” în funcție de interesul în piață al producătorului la un moment dat).
Faptul că decizia, privind
posibilitatea de participare a unui operator la procedura de atribuire a
fost transferată la nivelul companiei producătoare Microsoft a fost
confirmat ulterior prin tergiversarea de către directorul general
Tatomir Călin de a transmite către un alt potențial participant la licitație, o scrisoare de confirmare din partea producătorului privind acordul acestuia pentru livrarea orelor de consultanță” (pagina 27 din Rechizitoriu).
“directorul general al companiei (Microsoft) a hotărât să primească o singură societate oferta de preț cu discount-ul aferent pentru licențele ce urmau a fi închiriate Guvernului României” (pagina 31 din Rechizitoriu)
“Menționez că directorul general Călin Tatomir nu a mai comunicat niciunei alte societăți partenere Microsoft o ofertă de preț similară pentru a se putea înscrie la licitația organizată de MCSI, favorizând astfel consorțiul D-Con.Net AG.” (pagina 33 din Rechizitoriu)
“(…) din dispoziția directorului general al Microsoft România, Tatomir Călin, a fost emisă o singură ofertă de preț pentru licențele Microsoft și servicii de consultanță și suport aferente acestor licențe către consorțiul conduse de Claudiu Florică.” (pagina 33 din Rechizitoriu)
“Potrivit adresei Microsoft România nr. 2246/27.02.2017 (vol. 32, fil 37-39) discountul acordat pentru reînnoirea contractului de tip “Enterprise Subscription”
(“EAS”) din anul 2009 a fost de aproximativ 63%. Prețul total de
vânzare de la Microsoft Ireland Operations către Dim Soft SRL pentru
licențele menționate a fost de aproximativ 38.786.000 euro.”
“Știu că dreptul de exclusivitate a fost acordat de Microsoft România către firma D-Con.NetAG datorită sprijinului acordat reprezentanților acelei companii de către directorul general al Microsoft România (…)” (pagina 50 din Rechizitoriu)
“Astfel directorul general al
companiei a hotărât să primească o singură societate oferta de preț cu
discount-ul aferent pentru licențele ce urmau a fi închiriate Guvernului
României, respectiv societatea indicată de Claudiu Florică. (…)
Menționez ca directorul general Călin Tatomir nu a mai comunicat niciunei alte societăți partenere Microsoft o ofertă de preț similară pentru a se putea înscrie la licitația organizată de MCSI, favorizând astfel consorțiul D-Con.Net AG.” (pagina 56 din Rechizitoriu)
“În ceea ce privește procedura internă din Microsoft, arăt că directorul general Călin Tatomir a condus procesul foarte îndelungat prin care s-a obținut acel discount de la conducerea societății mamă– Microsoft Ireland Operations Ltd. (…)” (pagina 58 din Rechizitoriu)
“În anul 2009, am aflat de la
reprezentanții Microsoft România că se va efectua o procedură de
achiziție pentru licențele Microsoft și am văzut caietul de sarcini la sediul Microsoft.” (pagina 59 din Rechizitoriu)
“În acest context, Călin Tatomir mi-a spus că va obține o derogare de la Microsoft Europa în privința emiterii comenzii de către Dim Soft, în sensul că din spusele acestuia rezulta că Microsoft Ireland Operations Ltd. putea acorda o dispensă ca Dim Soft, în calitate de LAR, să vândă licențele către o altă societate și nu către beneficiarul final – MCSI. (…)
În aceste împrejurări am aflat de la reprezentanții Microsoft despre licitația pe care urma să o desfășoare
MCSI privind licențele Microsoft și am frunzărit în biroul lui Tatomir
Călin o ciornă a caietului de sarcini privind respectiva licitație.
Arăt că acest moment la
care am văzut respectiva ciornă, a fost la începutul anului și cu
siguranță înainte de publicarea în SEAP a anunțului de participare la
respectiva licitație.” (paginile 60-61 din Rechizitoriu)
“Implicarea inculpatului Tatomir Călin (director al Microsoft România – n.n.) în favorizarea D-Con.Net AG pentru câștigarea licitației, rezultă și din tergiversarea de a comunica către Fujitsu Technology Solutions GesmbH Viena, a unei scrisori de confirmare din partea Microsoft România
SRL, pentru livrarea celor 50.000 de ore de consultanță și suport,
solicitate prin caietul de sarcini în cadrul proiectului de licitație menționat,
pentru ca această societate să poată participa la licitația organizată
de MCSI, o asemenea scrisoare fiind eliberată doar către D-Con.Net AG.
În acest sens este și denunțul martorului Ivan Mioara (vol. 44, fil. 74-86) care arată că “În calitatea mea de director al departamentului de servicii Microsoft, am primit indicația de la Călin Tatomir să
nu prezint oferta companiei pentru servcii de consultanță alto
parteneri Microsoft, ci doar celor ce formau consorțiul condus de D-Con.Net AG (…)
Practic, orice recomandare
sau soluție referitoare la activitatea pe care o desfășuram trebuia să
fie aprobată de directorul general al Microsoft România și în legătură cu opiniile/recomandările mele arăt că era informată și conducerea societății mamă, Microsoft Ireland Operations Ltd., procesul decizional în cadrul companiei fiind unul asemănător instituțiilor militarizate.” (pagina 63 din Rechizitoriu)
“Astfel, raportat la cererea venită din partea D-Con.Net AG,
ca pe acest contract, Microsoft să acorde un discount suplimentar
(adică pe lângă cel de 17% acordat standard (de aprox. 63%), arăt
următoarele:
Directorul general, dl. Tatomir, avea
competența să acorde un discount suplimentar de 5-10%, însă nu știu
sigur dacă și pentru acest tip de licențe.
Pe cale de consecință, cererea
pentru discount-ul suplimentar a fost redirecționată către următorul
nivel ierarhic după directorul Călin Tatomir, mai precis către
departamentul care se ocupa de aprobarea prețurilor și condițiilor
contractuale speciale, aflat la Munchen și care aparținea de compania
mamă.” (pagina 65 din Rechizitoriu)
La rândul său, fostul Director al Microsoft România a declarat în volumul 56 de urmărire penală: “În acea perioadă
Microsoft România a definit o comisie internă de verificare a
eligibilității celor care cer oferte de preț urmând ca această comisie
să stabilească cine nu primește ofertă de prețuri. Acest aspect a fost prezentat la nivelul vicepreședintelui Microsoft pe Europa de la acel moment Vahe Torrosian, pentru transparență. (…)
În cazul proiectului de față, fiind
vorba de licențe de tip LAR, discount-urile erau foarte stricte. Nu pot
preciza dacă directorul general avea dreptul de a da vreun discount, dar din declarația
unui martor rezultă că directorul general nu putea acorda un discount
mai mare de 5-10%. Personal nu știu dacă aveam chiar și acest drept.
Următoarea treaptă de discount-uri
era acodată de Microsoft Irlanda, (…), iar ultimul nivel de discount
era acordat direct din SUA, de către dl Kevin Turner, care era COO al
Microsoft, la nivel mondial, la solicitarea Microsoft Irlanda.” (paginile 56-57)
Creierul mega-escrocheriei Microsoft
Subliniez pe această cale că societatea
de consultanță KPMG (“KPMG în România este o firmă membră în reţeaua
globală a KPMG” – așa cum rezultă din site-ul de prezentarea al
societății KPMG în România – KPMG reprezentând numele fondatorilor
organizaţiei: Piet Klynveld,William Barclay Peat, James Marwick şi
Reinhard Goerdeler. După o serie de expansiuni şi fuziuni, reţeaua
modernă de firme s-a născut în 1987 prin unificarea firmelor de audit
PMI (Peat Marwick Internaţional) şi KMG (Klynveld Main Goerdeler)) a
fost placa turnantă din spatele fraudării bugetului României de către
Microsoft. Doar expertiza uriașă a KPMG-ului putea să facă o legătură și
o simbioză între legal și ilegal, construind o foaie de parcurs
perfectă, cu atribuții, sarcini, termene, responsabilități pentru
responsabilii guvernamentali și președinți, vicepreședinți și directori
ai Microsoft și Fujitsu Siemens Computers.
Și, în continuare, tot KPMG a construit
și partea ocultă, ilegală, de sprijinire a grupului Florică – Pescariu –
Stan, de creare a unui lanț de offshore-uri și conturi GAUSS, prin care
să se piardă urma banilor. Au fost folosite elemente legale din
documente guvernamentale, având aprobarea și concursul conducerii celor
două companii multinaționale (Microsoft și Fujitsu Siemens Computers), KPMG asigurând baza infracțiunii continuate din 2003 până în 2017. Elementul
esențial a fost crearea unei societăți offshore Profinet AG care, prin
KPMG, conform contractului de administrare încheiat între Profinet AG și
KPMG, a avut un singur obiectiv: de a se crea un profit cat mai mare în
firmele subcontractante, profit din care erau scoase prin intermediul
altor offshore-uri sumele de bani necesare plății demnitarilor corupți
și redistribuirii profiturilor Microsoft – FSC între directorii
Microsoft – FSC, prin intermediul unor contracte de servicii fictive.
Odată ajunși banii în offshore-urile din destinații cat mai îndepărtate
de teritoriul României, mitele erau plătite fie prin transferuri bancare
în firmele nominalizate de persoanele de pe lângă autoritatea
contractantă, și care aveau rolul de a spăla respectivii bani și de a-i
aduce în țară pe căi aparent legale, fie de a scoate numerar din băncile
din afara teritoriului României și a-i aduce în numerar în țară, tot în
mod ilicit.
Fără autoritatea, renumele și susținerea
KPMG-ului nu ar fi fost posibilă realizarea acestui canal de ștergere a
urmei banilor între Guvern – FSC/D-Con.Net – Microsoft și rețeaua de
offshore-uri creată de KPMG.
Cu titlu de exemplu consemnez că în data
de 3.11.2004 între Guvernul României și Microsoft Operation Limited,
reprezentată de Fujitsu Siemens Computers GSMBH s-a semnat Actul
Adițional nr. 1 la contractul comercial de închiriere de licențe numărul
0115 RO / 15.04.2004, prin care s-a extins obiectul contractului pe
produse educaționale Microsoft, în valoare de 19.370.500 $.
S-au furat direct 19.370.500 $, și
indirect pe baza contractelor Profinet – KPMG – 7.233.577 $, suma
plătită în data de 30.11.2004 în contul 0065–920182–72, deschis de
Profinet AG – KPMG la Bank Leu LTD Zurich, Elveția.
Nu în ultimul rând, arăt că și astăzi în
România avem aceeași situație în care președinția, guvernul, justiția,
răspund în fața ambasadei SUA, care a dat ordin clar: nu contează nici
un fel de victimă colaterală, dosarul Microsoft va fi fără Microsoft. De
fapt, fără implicarea (sau cel puțin accepatrea sa tacită și vinovată)
Microsoft Corporation nu era posibilă “afacerea Microsoft”.
În realitate, Microsoft Corporation a coordonat și “afacerea Microsoft” așa-zis legal, și “platforma ocultă”
Microsoft, pentru staff-ul Microsoft și servanții lor, care, alături de
Microsoft Corporation și subsidiarele acesteia, par a se bucura de
imunitate absolută în fața organelor de cercetare penală din România.
Față de toate cele menționate mai
sus, solicit respectuos autorităților din Statele Unite să facă
cuvenitele investigații legate de activitățile Microsoft în România
precum și vizând comportamentul celor doi ambasadori ai Statelor Unite
la București.
București, 1 Decembrie 2017
Gabriel Sandu
VARIANTA ÎN LIMBA ENGLEZĂ
Gabriel Sandu,
Bucharest, sector 1,
Romania
For the Attention of His Excellency,
The President of the United States of America,
Mr. Donald Trump
Mister President,
The undersigned, Gabriel Sandu, with
the chosen domicile at the Law Office of Daniel MV Chitic, of Bucharest,
at 7, Hristo Botev Blvd., 4th floor, apt. 4, Bucharest 3, Romania,
would like to report several crimes committed by Microsoft and KPMG,
both by their representatives and by two US Ambassadors in Romania.
These crimes happened during the
period I was a member of the Government of Romania, December 23, 2008
–September 1, 2010, when, in my capacity of Minister of the
Informational Society and Communications, I took note of the facts I am
about to report to you. Moreover, I also have the evidence that
for almost 10 years, even when I was not a minister, these persons have
committed the same deeds.
I mention that, on September 27,
2017, I have submitted before the Romanian authorities, respectively
with the National Anti-Corruption Directorate, a denunciation against
the following:
– Microsoft, which committed
the deeds provided by art. 367 Criminal Code (Formation of an organized
criminal group), 291 Criminal Code (Influence peddling), 47 related to
291 Criminal Code, 290 Criminal Code and 292 Criminal Code (influence
peddling, bribery and undue influence);
– the USA Ambassadors – Nicholas Frank Taubman and Mark H. Gitenstein and the Ambassador of Austria – Martin Eichtinger who
have committed the deeds provided by art. 291 Criminal Code (Influence
peddling), 47 related to 291 Criminal Code (influence peddling);
– Băsescu Traian, former
president of Romania, for having committed the deeds provided by art.
367 Criminal Code (Formation of an organized criminal group), 291
Criminal Code (Influence peddling), 47 related to 291 Criminal Code
(instigation to influence peddling), 289 Criminal Code (bribery), art.
29 lett. c of Law 656/2002 (money laundering);
– Emil Boc, former prime-minister of Romania and Elena Udrea,
former presidential counsellor, former Minister of Tourism and former
Ministry of Development, currently under criminal investigation for
several corrumption crimes, for having committed the deeds provided
under art. 291 Criminal Code (influence peddling), 47 related to 291
Criminal Code (instigation to influence peddling);
– Dorin Cocoș, Claudiu Florică, Dinu Pescariu, Călin Tatomir, Sorin Eftene, Florin Pletea, Dragoș Nicolaescu,
for having committed the deeds provided by art. 367 Criminal Code
(Formation of an organized criminal group), 291 Criminal Code (Influence
peddling), 47 related to 291 Criminal Code, and 292 Criminal Code
(instigation to influence peddling and undue influence) and art. 29
lett. a and b of Law 656/2002 (money laundering).
All these deeds are provided by the Romanian criminal legislation.
As a starter, here are some elements
from the context in which the Microsoft operation was developed in its
entirety, that prejudiced the Romanian State with hundreds of millions
of Euro
- The Romanian Government and Microsoft concluded a “Strategic partnership” in Rome, on September 17, 2003. Its effect was to institute a monopoly in favour of the American IT giant on the Romanian market. That respective monopoly was approved by the execution by the Ministry of Communications and Information Technology, Mr. Dan Nica, and by Mr. Steve Ballmer, Microsoft CEO, of a “Letter of Intent”. Subsequently, the Agreement 0115.RO was signed on April 15, 2004, which concerned the takeover of licences for the operation of the computers owned by the central administration and for the e-government projects and educational licences. I mention that the number of licences exceeded by far the number of the existing computers. This agreement concluded between the State and a private entity was in breach of the competition laws. As an effect, Microsoft became the hubt, both of the Romanian IT market and of the cybernetic security of the Romanian State. At the same time, the free competition on the Romanian IT market was neutralized, by the legalization and institutionalization of the abuse of a dominant position byMicrosoft in Romania. Microsoft operates worldwide through the zonal subsidiaries of the multinational concern as also highlighted by the verifications made in the File 1865/1/2016 whereby: “Microsoft Romania SRL (…) is a branch of the Microsoft Corporation dealing, mainly, with marketing and technical support services, Microsoft Ireland Operations Limited being the only entity certified by Microsoft Corporation to carry out activities of licensing of the Microsoft products in Europe, the Middle East and Africa, including to enter into the Microsoft software licensing agreements, to determine the recommended prices, to establish prices to distributors, to grant discounts to distributors, as well as to enter into distribution agreements with its partners (letter no. 2021.19.09.2014 issued by Microsoft Romania SRL)”.
2. The initial agrement was “novated”
every four-five years by the conclusion of additional acts. Moreover,
new agreements were concluded by both parties further to direct and
non-transparent negotiations, breaching once more the European laws on
competition. Succesive agreements having “novated” the Strategic
Partnership and the Agreement 0115.RO were made by the well-ordered
corruption of the Romanian officials by the creation of a criminal
group, which throughout the period, stood, constantly, behind the teams
of negotiators. As compensation, these persons were offered outstanding
rates of return from the price of the agreements concluded with the
Romanian state as a bribe.
3. Microsoft (by its subsidiary
Microsoft Ireland Operations and representative office – Microsoft
Romania) was unable to conclude agreements directly due to the
prohibition imposed by decision of the international competition courts.
In this case, Microsoft operated and traded licences and services
indirectly in Romania through third party companies agreed and certified
by the American company, called LARs, respectively Large Account
Resellers. These third party companies obtained and still obtain,
non-transparently, discounts established further to direct negotiations
between them and Microsoft.
4. Huge amounts (tens of millions of
euro) have been envisaged for consultancy and assistance, which the
Government of Romania had paid, although the services have only been
provided partially. This money was directed to a network of offshore
companies.
5. In fact, Microsoft neither delivered all the contracted products (licences) nor the due consultancy.
The „Microsoft Affair”, a keystone of the Microsoft „platform”, had two clear components:
A. a legal and transparent side, part of
the Strategic partnership concluded between this company and Romania
having as main objectives:
- The fight against software piracy and for the observance of intellectual property rights.
- The transformation of Romania towards a high-tech society.
B. an occult side, having developed over
the contractual inter-relationship of this company with the Romanian
State, of which I may itemize:
- A source of financing for all the presidential and party election campaigns during the period 2004 – 2012.
- Creation of a “Microsoft platform” formed of a network of offshore companies and Microsoft sub-contractors as channels for the accrual and redistribution of the profits obtained by the Microsoft LARs (FSC and D-Con.net AG) in favour of the managers of Microsoft Romania, Ireland, America, of the managers of FSC and KPMG multinationals, as well as of the intermediary agents Claudiu Florică, Dinu Mihail Pescariu, Dragoș Stan.
- Ensuring governmental, judiciary, political, party protection;
- Effective provision of an information system and access facilitation to the main IT governmental affairs or of any other nature whatsoever, where the access to information is essential.
- Involvement in the Microsoft affair of KPMG and of certain law offices (having also prepared the agreement with Microsoft, protocole with Microsoft, Government Decisions with Microsoft FSC, agreements with Microsoft, additional acts) to setting up the network of offshore companies and drawing up of the agreements between them, aiming at money laundering.
- Involvement in the Microsoft affair of some banks, of which Unicredit had the main role to support and finance the affair, being responsible for the Microsoft project and having its managers involved in the occult Microsoft team.
- Involvement in the affair of hundreds of ministers, state secretaries, general ministries secretaries, heads of institutions, who, having prepared documentation, signed acceptances for the never-delivered products, and formed the silent mass which provided for the continuance of the Microsoft affair, and behind all the instruments, ministers, more or less.
The fundamental mechanism of the
Microsoft “affair” was to grant huge discounts to the LARs agreed by the
Microsoft Corporation and by Microsoft Ireland Operations Limited,
discounts which, however, were missing from the offer to the final
beneficiary – the Government of Romania. The Microsoft managers received
a significant part from these discounts as commissions, at first based
on bargains with the managers of FSC Vienna and FSC Romania, thereafter
with different sub-contracting LARs, causing to the Romanian State a
prejudice of over 100,000,000$, by non-delivery and/or multiple payment
of the same educational licences, which were never used but paid three
times.
The special discounts, granted only on
the internal connection Microsoft USA – Microsoft Ireland – Microsoft
Romania and only to “special LARs” (lead by the agreed persons,
respectively by Mr. Claudiu Florică), reached, partially, back to
America by commissions paid by Dinu Mihail Pescariu directly to the
managers or vice-presidents of Microsoft America, further to the
conclusion of the agreements between Microsoft România – Government of
Romania.
This is why extraordinary discounts of
up to 64% were granted to the LARs controlled by Messrs. Claudiu Florică
și Dinu Mihail Pescariu directly to the Microsoft USA vice-presidents
and managers (golf partners of Mr. Dinu Mihail Pescariu),
vice-presidents and managers who received important percentages from the
offered “special discounts” in exchange for these services materialised
in extraordinary offers. Dorin Cocoș had also confimed that one of the
leaders of Microsoft America was introduced to him by Dinu Pescariu and
he received 3,000,000 € from Dinu Pescariu to ensure and approve these
discounts.
In 2004, Claudiu Florică, as
representative of Fujitsu Siemens Compters in Romania, has identified a
business opportunity in distributing the Microsoft licences to the
Government of Romania, therefore he co-opted in this affair several
persons having the possibility to facilitate the business and,
respectively, execute the agreement through the financial support they
could provide, or by the influence they had, directly or indirectly, on
certain politicians or members of the Government.
As such, the following have been co-opted in this affair:
- Dragoș Stan, director of Scop Computers, with its main object of activity trading of computers, peripherals and software, who had the role to ensure the money circuit allowing for the payment of commissions to the decision makers inside the Government of Romania, but also to other influential persons inside Microsoft (USA, Ireland and/or Romania) and in any other directions providing budgeting of the affair from the budget of Romania and the current and future protection thereof.
- Khalil Abi Chahine, in charge of liaising, directly or through other persons, the relationship with the Ministry of Communications and Information Technology (MCTI) and the General Secretariat of the Government (SGG).
- Culacov Nicolae Dumitru, director of OMNITECH Trading SA, a person close to the minister Mihai Nicolae Tănăsescu, who had the role to obtain the approvals from the Ministry of Public Finances and of the letter of comfort.
- Ujeniuc Alexandru, director of SC.Dim Soft SRL, who had the role to ensure the technical support in relation to the long-term relationship with Microsoft and networking with managing persons at Microsoft Romania, as well as the opening of bank accounts abroad for the payment of benefits to the officials involved, Microsoft managers, FSC managers, members of the Florică grouping.
- Dinu Pescariu, who had to provide the financial support of vice-presidents and managers of Microsoft USA, Ireland, Romania, in charge of deciding on the contractual conditions and discounts granted only to the LARs for external use.
Dinu Pescariu, Dragoș Stan and Thomas
Heinischell were the main “collection barrels” of the money obtained by
the plundering of the Romanian State through the offshore companies
controlled thereby, both for the “Microsoft affair” which caused the
Romanian State a prejudice of 400,000,000$ and for the “SEI affair” –
with a prejudice of 125,000,000 $ and “EADS affair” – with a prejudice
of 1,000,000,000 €.
The above-mentioned persons were
protected by people inside the secret services, including lawyers made
available to defend them. In consideration of the protection, which was
provided, they were liable to ensure networking with persons having an
influence over members of the Government and to provide the opening of
bank accounts abroad for payments made to decision makers and any other
influential persons.
These payments were made to:
1. the trio of Claudiu Florică, Dragoș Stan, Dinu Pescariu.2. the Vice-presidents of Microsoft USA
3. the Managers of Microsoft Ireland and Romania
4.the Managers of FSC Vienna and FSC Romania
5.the Florică grouping
6. the involved ministers and officials
7. Others subject to orders and necessities.
Other determining persons in the Microsoft affair, even from the beginning, were also:
– Nicolaescu Dragoș, manager of FSC, who
had to ensure technical support, opening of bank accounts abroad for
the payment of ministers or other officials involved.
– Sorin Eftene, former manager of
Microsoft, who had to ensure technical support, at present being
employed as manager with Synotech – D-Con.net AG – an agreed LAR of Microsoft, implementing the contractual relationship with the Government of Romania.
– Pletea Florin, manager of Microsoft,
for technical support and opening of bank accounts abroad for the
payment of ministers or other officials involved.
I emphasize on this line that the
Embassy of the USA played a decisive role and was a factor of permanent
pressure without which the “Microsoft affair” would have never existed.
The prejudice caused by the
multinational company Microsoft Corporation USA to the Government during
2004 – 2009 has the following component parts, formed exclusively of
the undelivered products from the Microsoft purchased licences,
undelivered services and unperformed hours of consultancy, but for which
FSC and Microsoft obtained the acceptance certificate having been
delivered by Microsoft via FSC to the General Secretariat of the
Government of Romania.
The initial value of the Agreement 115RO
concluded in 2004 between SGG and Microsoft, by its representative
Fujitsu Siemens GMBH Austria was of 54,567,465 USD for a number of
50,155 licences with right of use commencing with 2004 until 2009.
The total prejudice of the Agreement
115RO/2004 reached 26,400,000$, of which 11,000,000 $, legal financing
costs (has determined the increase of the contractual value from
42,000,000$, initial offer, to 54,567,465 USD) and 15,600,000 $ – from
the undelivered services – paid illegally with the approval and
agreement given by Microsoft through Silviu Hotăran, Ovidiu Artopolescu,
Florin Pletea, Sorin Eftene, who have supervised the Microsoft affair.
The money was divided between Microsoft, FSC, KPMG and the Microsoft
managers itemized above, the FSC (Fujitsu Siemens Computers GMBH) Vienna
managers headed by Malinovski, but also of FSC (Fujitsu Siemens
Computers GMBH) Romania, Claudiu Florică, Dragoș Nicolaescu, Diana
Comanici together with those liaising with the secret services and
governments of Romania – Dragoș Stan and Dinu Mihail Pescariu. The money
from the paid for, but undelivered, services were divided between all
the persons mentioned above.
I also bring to your attention that
starting from June 2008 the companies Microsoft and FSC (Fujitsu Siemens
Computers GMBH) have imposed on the Government a legal advice agreement
for MCTI with lawyer Doru Boștină. The latter was, concurrently, the
lawyer of the Ministry of Communication and Informational Society, but
also the lawyer of Unicredit Bank (the bank having concluded the
factoring agreement with the agreed LAR), working directly with Messrs.
Florică Claudiu, Dinu Pescariu, Dragoș Nicolaescu, Florin Pletea, Sorine
Eftene plus Călin Tatomir. All of them have initiated a number of
Government Decisions whereby illegal payments were performed.
Under these conditions, in 2008, lawyer
Doru Boștină, upon the decision and under the signature of the general
secretary of MCTI, Cezar Armeanu, State secretary Szomodi and MCTI
minister, Karoly Borbely, drew up three government decisions (illegal
and abusive), having the purpose of justifying the retroactive payment
for undelivered products and services, namely the licences kits, which
although they had to be delivered and used by the beneficiaries as of
01.01.2006, were only submitted in November 2008 on the basis of
acceptance signed by MCTI.
These government decisions (HG) were HG
634/2008 (having as object the payment of 31,144,865.64 $ for 39,385
licences which should have been delivered during 2006 – 2009), HG
634/2008 and HG 1193/2008.
Upon the expiry of the agreement
115.RO/2004, at the express pressure imposed by the ambassador of the
USA, Nicholas Taubman (who promised and guaranteed that everything would
be 100% legal and it would never happen to be in the situation where
FSC together with the Claudiu Florică grouping prejudiced the Romanian
State by $ 131,000,000, having got nothing in exchange for this money), I
had, in my capacity of Minister of Communications and Informational
Society, to decide on the continuation of contractual relationship
between the Romanian State and Microsoft, adopted under HG 460/2009.
The arguments I had to consider upon
taking this decision were various. First, the “Microsoft Network
(relational)” was too widely-spread, including the most powerful men
among the decision-makers and including all the spheres of influence.
Moreover, I also had to consider the strategic partnership with the USA
and the CDAT priority of cybernetic security and the infringement state
activated on PCU, Sole Control Point. Not least important in adopting
this decision was also the pressure of the IMF delegation at the back,
led, at that time, by Mihai Tănăsescu.
By the Government decision no. 460/2009,
for granting the Minister of Communications and Informational Society
the competence to carry out the open tender procedure, restricted tender
or negotiation with the prior publication of the participation
announcement, as the case may be, with the view to concluding a
framework agreement having, as its object, the purchase of the right of
use of software products by rental with the option to purchase, MCSI was
appointed on behalf of the Government to carry out the public tender
procedure.
Therefore, based on Government Decision
HG 460/2009, Messrs. Dinu Mihail Pescariu and Claudiu Florică have
managed to obtain a discount of 65% from Microsoft Corporation in favour
of the association formed by D-Con.net AG,
a discount for which they have paid million of euros as commissions to
the vice-presidents of Microsoft USA, the discounts being redivided in
the same network by the offshore companies created by KPMG in favour of
the Florică grouping, Microsoft managers and for the 2009 presidential
election campaign.
Further to the carrying out of the open
tender procedure, in compliance with the provisions of the Government
Emergency Ordinance no. 34/2006 on awarding the public procurement
agreements, public works concession agreements and of the services
concession agreements, with further amendents on 12.08.2009, the
framework agreement was concluded with the winner, respectively the
contracting association, consisting of D-Con.net AG, as leader,
D-Con.net GMBH, member of association, Comsoft Direct AG, member of
association, Bechtel Holding SC Weiz AG, member of association, Dimsoft
SRL, member of association, an agreement that I, personally, have
cancelled and after which the pressures that I had to endure until that
moment became too threatening for my family and myself, culminating with
Mr. Dinu Mihail Pescariu having burst in upon me at my home in October
2009.
Based on this framework agreement the following subsequent agreements, and additional acts have been concluded, as follows:
- Subsequent Agreement no. 35/09.09.2009. The agreement value: 90,182,344.76 €. The prejudice: Non-delivery of 35,000 hours of assistance, converted into 29 programs of management with 38 procedures each, plus the cybernetic security services of the Microsoft licences.
- Subsequent Agreement no. 108/17.08.2011. The agreement value: 13,904,599 €, extended based on the approval of a notice regarding the licences for the Microsoft products used by MECTS in schools, respectively for 179,259 licences Prode SR Top and 6,828 licences Windows Server Standard 2008. The agreement was, however, concluded under pressures from Microsoft, FSC, D-Con.net, the USA and Austrian embassies (2009-2010). I mention that these educational licences had been already paid for twice previously: once through the Sei 2000-2003 program and the second time in 2004 – the agreement 0115 RO, for which reason the undersigned strongly opposed to enter into an agreement having as object the educational licences, as Agreement no. 108/17.08.2011 was supposed to do, under which the same licences were to be paid for the third time. This last agreement was only concluded after I was removed.
- Subsequent Agreement no. 54 / 2012 in amount of 7,979,347.86 €.
In this context, in order to carry out
the operations with Microsoft, the retroactive payment of the licences
of 2004 was decided in exchange for 50,000 hours of assistance plus
Microsoft Software products, plus services, which, in fact, were not
performed.
I mention that Claudiu Florică and Dorin
Cocoș, directly and Traian Băsescu („Daddy”), indirectly, Elena Udrea,
Emil Boc, Călin Tatomir, Florin Pletea, Sorin Eftene, Gheorghe
Gherghina, W. Horak, Dragoș Nicolaescu, Diana Comănici, lawyer Doru
Boștină, Răzvan Radu, Șerban Tănăsescu, but especially ambassadors Nicholas Taubman, MarkGittenstein, Martin
EichtingerI blackmailed me to pay illegally the amount of 57,000,000$.
They effectively forced me to pay these amounts stolen by Microsoft in
complicity with FSC (Fujitsu Siemens Computers GMBH) and the Florică
grouping.
I underline that ambassadors Nicolas Taubman, Mark Gittenstein, as
well as Martin Eichtinger, threatened me repeatedly that I will bear
serious consequences should I not pay the amounts agreed by the illegal
government decisions.
On June 30, 2010 I notified Microsoft
and D-CON.NET AG that I shall suspend payment for non-delivery. The
pressures made by Microsoft, Claudiu Florică and, especially, by Dorin
Cocoș and Elena Udrea, led to my resignation forced by PM Emil Boc, at
the order of president Traian Băsescu.
At first, Mr. Claudiu Florică,
threatened me that if I did not accept the imposed conditions, he would
complain about me to the president Traian Basescu. I knew he had the support of FSC and Microsoft and of the ambassadors of the USA and Austria.
Essentially, it is important to retain
that a significant part of the money resulting from the acts of
corruption was directed not only to Microsoft, but also to important
political decision – makers. Of the criminal file no. 1865/1/2016,
titled “Microsoft II”, which was resolved by the conviction to
imprisonment of the respondents, it results that the following payments
would have been made by the members of the organized criminal group, for
the materials intended for the election campaigns of the Democratic
Liberal Party and of Mr. Traian Basescu:
– 500,000 euro to the Chinese
company Shanzen for the following products: 300,000 jackets, 1,000,000
pens, 300,000 umbrellas, 300,000 caps, 300,000 foulards, 1,000,000
lighters;
– 300,000 euro to another branch of Austria for the payment of other election campaign products;
– 1,700,000 euro in several
tranches starting with the end of the year 2009, beginning of the year
2010, which amount was sent to defendant Gabriel Sandu as loan, the
amount of 500,000 euro, because he told him he needed urgently money to
make payments for the presidential election campaign;
– 600,000 euro which, according
to his own statement, result that he has submitted at the Modrogan
headquarters of PDL, more specifically sent it to Mr. Ivașcu upon the
request of Mr. Vasile Blaga, General Secretary of the party and head of
the then election campaign, and the money were again paid without any
receipt confirmation in this respect;
– 50,000 euro was paid to Mr. Alin Albu, the PDL treasurer, for the acquisition of baskets, again without receipt;
– 30,000 euro was paid to
Mr. Radian Tufa, General Secretary of the Ministry of Transportation to
pay the shipping to Romania of the containers with election products, as
well as the storage costs; 300,000 euro was spent for personal
benefits; 200,000 euro sent to the company Shanzen of Romania;
– 1,800,000 – 1,900,000 euro was
paid by Dumitru Nicolae for myself from the money received from Dinu
Pescariu, in Switzerland, for the payment of other election products and
has indicated that there were 27 containers with election materials; (…)” (pages 40 – 41 of the Decision of the High Court of Cassation and Justice no. 162/03.10.2016).
It is axiomatic that Microsoft had a
concerted and constant action whereby it sought to keep and consolidate
its monopoly on the IT market of Romania, by continuing the contractual
relationship with the Romanian Government as an effect of the acts of
corruption, which it allowed, initiated, encouraged and favoured in the
relations, which this company had with the highest officials of the
Romanian State.
The concerted nature of the Microsoft
actions is also apparent from the evidence and indictment of the File
766/P/2016 (File 2607/1/2017 pending before the High Court of Cassation
and Justice), where the case prosecutor deemed that Microsoft is “an
economic operator holding a market monopoly and the functioning
principles of which are not consistent with the principles underlying
the award of the public acquisition agreements.” (page 21). From the
78 volumes of the criminal investigation material, please note the
following quotes that we consider to be significant in terms of
Microsoft’s involvement in acts and deeds of corruption aimed at
maintaining the company’s monopoly in Romania and, as a direct effect,
the distortion of the competitive market in Romania:
“MCSI has transferred the decision
regarding the possibility to participate in the granting procedure at
the level of the manufacturing company Microsoft (given by the
“acceptance” regarding the fulfilment of the conditions of the Terms of
Reference only by a limited number of economic operators “agreed”
subject to the market interest of the manufacturer from time to time).
The fact that the decision regarding
the possibility of participation of an operator in the award procedure
was transferred to the manufacturing company Microsoft, was confirmed
later on by the delay by the General Manager Tatomir Călin to send a
confirmation letter from the manufacturer to another potential bidder
regarding his agreement to render the hours of consultancy” (page 27 of the Indictment).
“the general manager of the company
(Microsoft) decided that only one company should receive the offer with
the discount for the licences to be leased to the Government of Romania”
(page 31 of the Indictment).
“I mention that the CEO Calin Tatomir
did not notify any similar price offer to any other Microsoft partner
company in order to qualify in the tender organized by MCSI, thus
favoring the consortium D-Con.Net AG.” (page 33 of the Indictment).
“(…) as decided by the CEO Tatomir
Calin, the single price offer for the Microsoft licences and consultancy
and support relating to such licenses was issued to the consortium led
by Claudiu Florică.” (page 33 din Rechizitoriu)
“As according to the letter of
Microsoft Romania no. 2246/27.02.2017 (vol.32, pages 37-39) the discount
for the renewal of the agreement type “Enterprise Subscription”
(EAS) of the year 2009 was of approx. 63%. The total sale price from
Microsoft Ireland Operations to Dim Soft SRL for the mentioned licences
was of aprox. 38,786,000 euro.”
“I know that the exclusivity right was awarded by Microsoft Romania to D-Con.Net AG for the support provided to the representatives of that company by the CEO of Microsoft Romania (…)” (page 50 of the Indictment)
“As such, the CEO of the company
decided that one company shall get the discounted price offer for the
licences to be leased to the Government of Romania, respectively the
company indicated by Claudiu Florică. (…)
I mention that the CEO Calin Tatomir
did not notify any similar price offer to any other Microsoft partner
company in order to qualify in the tender organized by MCSI, thus
favoring the consortium D-Con.Net AG.” (page 56 of the Indictment)
“As regards the Microsoft internal
procedure, I point out that the CEO Calin Tatomir was in charge with the
long-standing process to obtain the discount from the management of
the mother-company – Microsoft Ireland Operations Ltd. (…)” (page 58 of the Indictment)
“In 2009, the representatives of
Microsoft România informed me that an acquisition procedure shall be
carried out for the Microsoft licences and I also saw the terms of
reference at the Microsoft headquarters.” (page 59 of Indictment)
“In this context, Călin Tatomir
informed me that he shall obtain a waiver from Microsoft Europa
regarding the order issued by Dim Soft, in that Microsoft Ireland
Operations Ltd. could grant a dispensation so that Dim Soft, as LAR,
should sell the licences to other companies and to the final beneficiary
– MCSI. (…)
In these circumstances I learned from
the Microsoft representatives about the tender, which MCSI was about to
carry out in respect of the Microsoft licences and I perused a draft of
the terms of reference of that respective tender in the office of
Tatomir Calin.
I mention that the moment I saw that
respective draft was at the beginning of the year and, certainly, prior
to the publication in SEAP of the tender participation announcement.” (pages 60-61 of the Indictment)
“The involvement of defendant (CEO of Microsoft Romania – a.n.) in favoring D-Con.Net AG
to win the tender also results from the delay in notifying Fujitsu
Technology Solutions GesmbH Vienna about the letter of confirmation from
Microsoft Romania SRL, for the delivery of the 50,000 hours of
consultancy and support requested under the terms of reference of the
said tender, so that this company will be able to participate in the
tender organized by MCSI, such letter being only issued for D-Con.Net AG.“
For that purpose there is also the denunciation of the witness Ivan Mioare (vol. 44, pages 74-86) which mentions that “As
manager of the Microsoft services department, I received from Calin
Tatomir the indication not to submit the company offer for consultancy
services to other Microsoft partners, but only to those forming the
consortium led by D-Con.Net AG (…)
As a matter of fact, any
recommendation or solution regarding the activity, which I was carrying
out should have been approved by the CEO of Microsoft Romania and as
regards my opinion /recommendations I mention that the mother-company, Microsoft Ireland Operations
Ltd., was also informed, the decisional process within the company
being similar to that of the military institutions” (page 63 of the Indictment)
“As such, in respect of the application from D-Con.Net AG,
that Microsoft award on this agreement an additional discount (e.g.
besides the 17% usually awarded (of approx. 63%), I mention the
following:
The CEO, Mr. Tatomir, had the
competence to award an additional discount of 5-10%, however I am not
sure it also applied to this type of licences.
In consequence, the application
for the additional discount was redirected to the following hierarchic
level above Calin Tatomir, more precisely to the department in charge of
the approval of special contractual prices and conditions from Munich
and belonging to the mother-company” (page 65 of the Indictment)
The former Manager of Microsoft Romania,
in her turn, stated in volume 56 of the criminal investigation
that : “During that period, Microsoft Romania defined an internal
commission for the verification of eligibility of those requesting price
offers, pursuant to which this commission was to decide which entity
shall not receive price offers. This aspect was not made known to the then vice-president of Microsoft Europe, Mr. Vahe Torrosian, for transparency (…).
In the case of this project, since at
issue are the LAR-type licences, the discounts were extremely strict. I
cannot indicate whether the general manager had the right to grant any
discount, but from the statement of a witness results that the general
manager could not afford a discount of more than 5-10%. Personally, I am
not sure if I even had this right.
The next stage of the discounts
was awarded by Microsoft Ireland, (…), and the last level of discount
was awarded directly from the USA, by Mr. Kevin Turner, COO of Microsoft
worldwide, upon the request of Microsoft Ireland.” (pages 56-57)
The brain of the Microsoft mega-scam
I take this opportunity to underline
that the consultancy company KPMG (“KPMG in Romania is a member company
in the global network of KPMG” – as appears on the presentation site of
KPMG in Romania – KPMG representing the names of its founders: Piet
Klynveld,William Barclay Peat, James Marwick and Reinhard Goerdeler.
After several expansions and mergers, the modern network of companies
was born in 1987 by the joining of the PMI (Peat Marwick Internaţional)
and KMG (Klynveld Main Goerdeler) audit companies, which was the
backbone of the Microsoft fraud of the Romanian budget. It was only the
huge expertise of KPMG that could connect and grow together the legal
and illegal, building up a perfect roadmap, with tasks, duties, terms,
responsibilities for the government officials and presidents,
vice-presidents and managers of Microsoft and Fujitsu Siemens Computers.
And, furthermore, it was also KPMG that
built the occult, illegal, supporting side of the Florică – Pescariu –
Stan group, creating a chain of offshore companies and GAUSS accounts
whereby to lose track of the money. Legal elements of the governmental
documents were used with the approval and involvement of the management
of the two multinational companies (Microsoft and Fujitsu Siemens
Computers), KPMG ensuring the basis of the infringement carried on from 2003 until 2017. The
essential element was to create an offshore company Profinet AG which,
through KPMG, as per the operation agreement concluded between Profinet
AG and KPMG, had only one objective: to create as much profit as
possible in the subcontracting companies, the profit out from which was
drawn out through other offshore companies, being the necessary money to
pay the corrupted officials and redistribution of the Microsoft– FSC
profits between the managers of Microsoft– FSC through fictitious
service agreements. Once the money entered the offshore companies from
distant destinations, the bribes were either paid by bank transfers into
the companies nominated by the persons of the contracting authority and
having the role to launder that respective money and to bring it into
the country in apparently legal ways, or to withdraw cash from the banks
outside Romania and to bring it in cash back in the country, illicitly.
This channel for the cancellation of the
money between Government – FSC/D-Con.Net – Microsoft and the network of
offshore companies created by KPMG would have not been possible to
create without the authority, recognition and support of KPMG.
As an example, I mention that on
3.11.2004, the Government of Romania and Microsoft Operation Limited,
duly represented by Fujitsu Siemens Computers GSMGH have signed the
Additional Act no. 1 to the licences lease agreement no. 0115RO /
15.04.2004, thereby extending the object of the agreement on the
Microsoft educational products, in amount of 19,370,500 $.
The amount of 19,370,500 $ was stolen
directly and the amount of 7,233,577$, indirectly based on the
agreements between Profinet-KPMG, amounts paid on 30.11.2004 from the
account no. 0065–920182–72, opened by Profinet AG-KPMG with Bank Leu LTD
Zurich, Switzerland.
Last but not least, I mention that, even
today in Romania, we have the same situation, when the presidency,
government, justice are held liable before the Embassy of the USA, which
clearly ordered: any collateral victim shall not be important, the
Microsoft file shall be without Microsoft. In fact, without the
involvement (or at least its tacit and guilty acceptance) of the
Microsoft Corporation, the “Microsoft affair” was not possible.
In reality, the Microsoft Corporation also coordinated so-called legally the “Microsoft affair”
and the Microsoft “occult platform” for the Microsoft staff and
servants thereof, who besides Microsoft Corporation and its
subsidiaries, seem to enjoy the absolute immunity in front of the
criminal investigation bodies of Romania.
As to the above, I kindly request the
US authorities to carry out the due investigations pertaining to the
activities of Microsoft in Romania, as well as regards the behaviour of
the two ambassadors of the United States of America in Bucharest.
Bucharest, December, 2017
Gabriel Sandu
Sursa: Correct News
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu