Tel./Fax:
021 310 4623; Mobil:
0726 561 114; E–mail:
constitutiacetatenilor@gmail.com;
WEB:
www.variantacojocaru.ro;
www.mccsolidari.wordpress.com
MIŞCAREA
PENTRU
CONSTITUŢIA
CETĂŢENILOR
REGULAMENT
DE ORGANIZARE
ŞI FUNCŢIONARE
Capitolul
I. DISPOZITII GENERALE
Secţiunea 1 –
Denumirea şi însemnul permanent
Articolul 1
Denumirea integrală
a asociaţiei este Mişcarea pentru Constituţia Cetăţenilor, iar
denumirile prescurtate sunt: MCC şi Mişcarea.
Articolul 2
Semnul permanent al
Mişcării constă în două coloane ale infinitului, orientate
vertical, unite prin drapelul Romaniei. Deasupra drapelului, sunt
înscrise iniţialele MCC, iar sub drapel este înscrisă denumirea
integrală: MIŞCAREA PENTRU CONSTITUŢIA CETĂŢENILOR.
Forma grafică
alb-negru şi color sunt prezentate în Anexele 1 şi 2 la prezentul
ROF.
Sectiunea a 2-a -
Definirea, scopul şi obiectivele Mişcării
Articolul 3
(1)- Mişcarea se
constituie prin voinţa liber exprimată a membrilor săi fondatori,
în conformitate cu prevederile Constituţiei României.
(2) Mişcarea este o
asociaţie nonprofit, fără personalitate juridică, care are ca
scop edificarea în România a unui stat de drept, democratic.
(3)
Obiectivele Mişcării sunt următoarele:
a)
Promovarea de iniţiative legislative ale cetăţenilor, inclusiv
pentru revizuirea Constituţiei României;
b)
Monitorizarea modului în care instituţiile statului român respectă
prevederile Constituţiei şi ale legilor ţării.
c)
Organizarea de acţiuni civice pentru apărarea drepturilor şi
libertăţilor cetăţenilor României.
(4) Mişcarea aşează
la temelia statului român, a Constituţiei României, următoarele
principii fundamentale:
a) Statul este
creat de popor. Statul există şi funcţionează sub controlul
poporului. Raţiunea de a fi a statului este să slujească poporul,
să apere drepturile şi libertăţile cetăţenilor, să furnizeze
servicii publice, de uz şi de interes public.
b) Poporul poate
să-şi exercite controlul asupra statului, asupra puterii politice,
dacă şi numai dacă el, poporul, deţine şi puterea economică,
dacă este proprietar asupra capitalului. Constituţia trebuie să
dispună mecanismele juridice şi financiare prin care poporul să
devină şi să rămână proprietar al capitalului utilizat în
economia naţională.
c) Statul este
constituit din mai multe componente, numite puteri, complet separate
una de alta şi total independente una faţă de alta, care se
controlează reciproc şi toate sunt controlate de popor. Statul
român este constituit din cinci componente: legislativă, executivă,
judecătorească, mediatică, financiară. Nici o componentă nu se
amestecă în treburile celorlalte componente. Toţi cei care
exercită puterea politică sunt aleşi de popor, prin vot, şi
demişi, oricând, de popor, prin vot.
d) România este
patria poporului român. Statul român este obligat să apere
teritoriul naţional al poporului său, să actioneze necontenit
pentru Reîntregirea Patriei cu teritoriile rupte din trupul ţării
de către participanţii la cel de al doilea Război Mondial.
Capitolul
II. MEMBRII MIŞCĂRII. DREPTURI ŞI ÎNDATORIRI
Secţiunea 1 -
Calitatea de membru al Mişcării
Articolul 4
(1) Poate deveni
membru al Mişcării, pe baza liberei adeziuni, orice persoană
fizică, sau juridică, română, care îndeplineste următoarele
condiţii:
- Are drept de vot,
în cazul persoanelor fizice; este formată din personae fizice
române şi este înregistrată în România, în cazul persoanelor
juridice;
- Cunoaşte scopul
şi obiectivele Mişcării;
- Se angajează să
militeze şi să activeze pentru înfăptuirea scopului şi
obiectivelor Mişcării;
(2) Cetăţenii
români cu domiciliul sau reşedinţa în străinătate pot deveni
membri ai Mişcării şi pot constitui comitete de acţiune ale
Mişcării, cu respectarea legislaţiei statului pe teritoriul căruia
se află.
Articolul 5
(1)
Adeziunea pentru dobândirea calităţii de membru al Mişcării,
formulată în scris, se depune la comitetul de acţiune în raza
căreia solicitantul îşi are domiciliul, reşedinţa sau zona unde
îşi desfăşoara activitatea. În cazul persoanelor
prevăzute la
articolul 5, alin. (2), adeziunea pentru dobândirea calităţii de
membru al Mişcării se depune la comitetul de acţiune al sectorului
1 din municipiul Bucureşti, care ţine şi evidenţa acestora.
(2) Comitetul de
acţiune local dezbate şi aprobă adeziunea care îndeplineşte
condiţiile cerute de prezentul Regulament, în prezenţa
solicitantului, în termen de cel mult o lună. Prezenţa la
dezbatere nu este obligatorie pentru persoanele prevăzute la
articolul 5, alin (2).
(3)
Calitatea de membru al Mişcării se dobândeşte la data hotărârii
comitetului de acţiune local, prin care a fost aprobată adeziunea.
(4) Hotărârea
comitetului de acţiune local poate fi contestată de cei interesaţi,
în termen de 15 zile, la comitetul de actiune judeţean sau al
municipiului Bucuresti, care se pronunţă prin decizie definitivă.
(5)
Atestarea apartenenţei la Mişcare se face pe baza carnetului de
membru al Mişcării, eliberat potrivit normelor stabilite de
Comitetul Naţional al Mişcării.
Articolul 6
Nu pot fi membri ai
Mişcării:
(1) Persoanele care
fac parte, sau au făcut parte, din organele de conducere ale
partidelor care au participat la guvernarea României;
(2) Persoanele
compromise moral si politic, inclusiv prin actiuni abuzive împotriva
drepturilor şi libertăţilor cetăţenilor României;
(3) Persoanele care
au suferit condamnări pentru tradarea intereselor ţării, corupţie,
infracţiuni săvârşite cu violenţă şi alte fapte antisociale
grave;
(4) Persoanele
lipsite de drepturi electorale; persoanele cărora, în mod expres,
prin lege, le este interzisă asocierea politică;
(5) Persoanele care
promoveaza idei ori actiuni contrare drepturilor si libertatilor
cetăţenilor României;
(6) Persoanele care
fac parte din organizaţii apolitice care promoveaza obiective sau
programe contrare principiilor, scopului şi obiectivelor Mişcării;
persoanele care fac parte din asociaţii sau organizaţii secrete din
ţară sau de peste hotare.
Articolul 7
(1) Cetăţenii
români care nu au calitatea de membri ai Mişcării, dar care
recunosc şi sunt de acord cu principiile, scopul şi obiectivele
Mişcării, pot activa ca simpatizanţi ai Mişcării.
(2) Evidenta
simpatizanţilor Mişcării se ţine de către comitetele de acţiune
pe lângă care aceştia doresc să activeze.
Sectiunea a 2-a.
Drepturile membrilor
Articolul 8.
Membrii mişcării
au următoarele drepturi:
(1) Să-şi exprime
liber opiniile, în cadrul organizat, cu privire la activitatea
Mişcării şi a membrilor aceasteia;
(2) Să fie
informaţi cu privire la activitatea Mişcării şi a membrilor
acesteia;
(3) Să participe
la luarea hotărârilor în cadrul comitetelor de acţiune ale
Mişcării, potrivit prevederilor prezentului Regulament;
(4) Să beneficieze
de protecţia Mişcării şi a organelor sale de conducere, faţă de
atacurile şi presiunile politice injuste, de orice fel;
(5) Să participe la
sedinţele în care se discută problemele legate de persoana şi
activitatea sa;
(9) Să demisioneze
din Mişcare în orice moment, cu efect imediat;
(10) Să se adreseze
forurilor Mişcării în orice probleme de interes public sau
personal.
Secţiunea
a 3-a. Îndatoririle membrilor
Articolul 9
Membrii Mişcării
au următoarele îndatoriri:
(1) Să militeze
pentru unitatea, suveranitatea, independenta şi integritatea
teritorială a statului naţional român, pentru ridicarea
prestigiului României in lume;
(2) Să cunoască şi
să respecte Regulamentul de Organizare şi Funcţionare al Mişcării;
(3) Să militeze şi
să acţioneze pentru înfaptuirea scopului şi obiectivelor
Mişcării;
(4) Să participe cu
regularitate la activităţile comitetului de acţiune din care face
parte;
(5) Sa nu exprime in
public păreri care contravin principiilor, scopului şi obiectivelor
Mişcării şi să nu participe la manifestări cu astfel de
caracter;
(6) Să respecte
caracterul confidenţial al documentelor Mişcării;
(7) Să militeze
pentru păstrarea şi întărirea unităţii Mişcării;
(8) Să aibă un
comportament civilizat în societate, să nu aducă daune imaginii şi
prestigiului Mişcării;
(9) Să acţioneze
pentru atragerea de noi membri în randurile Mişcării;
Secţiunea a 4-a.
Sancţiuni disciplinare.
Articolul
10
Membrilor Mişcării
care au săvârşit abateri de la prevederile Regulamentului de
Organizare şi Funcţionare al Mişcării, li se aplică, în funcţie
de gravitatea acestora, una din următoarele sancţiuni:
(1) Discutarea şi
avertizarea în comitetul de acţiune local în evidenţa căreia se
află;
(2) Avertismentul;
(3) Suspendarea din
funcţia de conducere;
(4) Revocarea din
funcţia de conducere;
(5) Excluderea din
Mişcare.
Articolul 11
(1)
Sancţiunile prevăzute la Articolul 11, alin
(1), (2) şi (5) se hotărăsc de comitetele de acţiune locale, cu
votul majorităţii membrilor acestora şi sunt confirmate de
comitetul judeţean. Procedura de sancţionare se declanşează din
oficiu sau la cererea comitetelor ierarhic superioare.
(2) Suspendarea ori
revocarea din funcţia de conducere pe care o îndeplineşte, se face
de către comitetul care l-a ales.
(3) Sancţiunea este
ridicată de organul de conducere care a hotarat aplicarea acesteia,
dupa împlinirea unui termen de cel puţin şase luni.
(4) Reprimirea în
Mişcare se poate face numai dupa împlinirea unui termen de cel
puţin un an de la data ramânerii definitive a hotărârii de
excludere.
Articolul 12
(1) Hotărârea de
sancţionare poate fi contestată în termen de 15 zile de la
comunicare la Comisia de Arbitraj Judeţeană sau a municipiului
Bucureşti ori, după caz, la Comisia Centrală de Arbitraj, în
raport cu funcţia deţinută de cel în cauză, la nivel teritorial
sau central.
(2) Hotărârea de
excludere din Mişcare a unui membru al Comitetului Naţional al
Mişcării se poate ataca numai la Comisia Centrală de Arbitraj, în
termen de 15 zile de la data comunicării.
Sectiunea a 5-a.
Încetarea sau pierderea calităţii de membru al Mişcării
Articolul 13
(1) Calitatea de
membru al Mişcării înceteaza sau se pierde prin demisie, radiere
sau excludere.
(2) Demisia are loc
în baza şi la data depunerii cererii persoanei în cauză.
(3)
Radierea se face în cazurile de deces sau de pierdere a drepturilor
electorale ori a cetăţeniei române, în cazul persoanelor fizice,
şi în cazul dizolvării, în cazul persoanelor juridice.
(4)
Excluderea se hotărăşte conform prevederilor
art. 12
alin. (1)
din prezentul Regulament.
Capitolul
III. STRUCTURA ORGANIZATORICĂ ŞI ORGANELE DE CONDUCERE
Secţiunea 1.
Principii de organizare
Articolul 14
(1)
Mişcarea este organizată şi
funcţionează pe criteriul
administrativ-teritorial,
cuprinzând:
- Celulele de membri
ai Mişcării;
- Comitete de
acţiune locale: comunale, orăşeneşti, municipale, respectiv de
sector în cadrul municipiului Bucureşti;
- Comitete judeţene,
respectiv al municipiului Bucureşti;
-
Comitetul Naţional al Mişcării.
(2) Organizaţiile
Mişcării prevăzute la alin.(1) au autonomie în organizarea şi
desfăşurarea activităţii lor, cu respectarea prevederilor
prezentului Regulament.
Articolul 15
În cadrul
comitetelor de acţiune, se pot organiza structuri ale Mişcării
pentru soluţionarea problemelor specifice unei anumite categorii
socio-profesionale.
Articolul 16
(1) Organele de
conducere ale Mişcării la toate nivelurile sunt alese prin vot
deschis, dacă Regulamentul nu prevede altfel.
(2) Un membru al
Mişcării poate ocupa, concomitent, cel mult trei funcţii în
cadrul comitetelor Mişcării de la diferite niveluri.
(3) Funcţiile de
conducere în comitetele de acţiune locale, precum si in comitetele
judeţene şi al municipiului Bucuresti ale Mişcării, pot fi
ocupate numai de membrii Mişcării care au domiciliul, reşedinţa
sau locul de muncă în raza teritorială a comitetului de acţiune
local sau, după caz, în unităţile administrativ-teritoriale
respective.
(4) Hotărârile
comitetelor se adoptă cu votul majorităţii membrilor prezenţi,
dacă Regulamentul nu prevede altfel.
(5) Hotărârile
adoptate sunt obligatorii, indiferent de poziţia exprimată prin vot
şi de funcţia ocupată în Mişcare; hotărârile comitetelor
ierarhic superioare sunt obligatorii pentru comitetele componente.
Sectiunea a 2-a.
Comitetul de acţiune local.
Articolul 17
(1)
Unitatea de bază a Mişcării este comitetul de acţiune local, care
reuneşte membrii Mişcării de pe raza unei localităţi: comună,
oraş, minicipiu, sector al municipiului Bucureşti.
(2)
Comitetul de acţiune local se constituie cu cel puţin 3 membri.
(3) Constituirea
comitetului de acţiune local este validată prin decizia
preşedintelui comitetului judeţean.
Articolul 18
(1)
Comitetul de acţiune local se convoacă lunar, sau de câte ori este
nevoie, de către preşedintele acestuia sau la cererea a cel puţin
1/3 din numărul membrilor comitetului.
(2) Comitetul de
acţiune local are următoarele atribuţii:
a) Adoptă măsuri
în vederea cunoaşterii de către membrii Mişcării a
Regulamentului de Organizare şi Funcţionare al Mişcării, a
hotărârilor organelor ierarhic superioare ale Mişcării;
b) Dezbate probleme
de interes cetăţenesc şi adopta măsuri de organizare a unor
acţiuni sociale;
c) Adopta măsuri
pentru organizarea şi desfăşurarea campaniei electorale pe raza
secţiilor de votare;
d) Alege, dintre
membrii săi, preşedintele comitetului de acţiune local.
e)
Analizează activitatea desfăşurată de comitet şi aprobă
programul de activitate pentru perioada viitoare;
f) Aduce la
îndeplinire hotărârile comitetelor ierarhic superioare ale
Mişcării.
g)
Aprobă primirea membrilor în Mişcare, precum şi aplicarea
sancţiunilor prevăzute de statut.
Articolul 19
(1) Preşedintele
comitetului de acţiune local este ales pe bază de candidaturi
individuale, pentru o perioada de doi ani.
Articolul 20
Preşedintele
comitetului de acţiune local are următoarele atribuţii:
(1) Conduce
activitatea comitetului de acţiune;
(2) Asigură
aplicarea hotărârilor organelor de partid ierarhic superioare;
(3) Organizează
întâlniri de lucru cu membrii comitetului de acţiune local;
(4) Ţine evidenţa
membrilor comitetului de acţiune local şi comunică preşedintelui
comitetului judeţean datele necesare cu privire la evidenţa
acestora; asigură legătura cu simpatizanţii partidului;
Articolul 21
(1) În
cadrul comitetelor de acţiune locale cu un numar mai mare de membri
- de regulă, peste 50 - se constituie celule ale membrilor Mişcării,
la nivel de bloc, stradă, sau grup de străzi, cartier, sat, cătun
etc, cu cel puţin 3 membri.
(2) Celulele de
membri îşi aleg câte un secretar pentru coordonarea activităţii
lor si pentru legătura operativă cu comitetul de acţiune local.
(3) Celulele de
membri asigură, la nivelul lor, mobilizarea membrilor Mişcării
pentru aplicarea hotărârilor comitetelor de acţiune locale şi
participarea la acţiuni iniţiate de acestea.
(4) Celulele de
membri se întrunesc oricând este nevoie, pentru a discuta aspecte
concrete ale activităţii şi pentru a hotărî asupra participării
la diferite acţiuni.
Secţiunea
a 3-a. Comitetele judetene şi al municipiului Bucureşti
Articolul 22
(1) Preşedinţii
comitetele de acţiune locale de pe teritoriul unui judeţ constituie
comitetul judeţean al Mişcării, cu sediul în municipiul –
reşedinţă de judeţ.
(2) Preşedinţii
comitetelor sectoarelor municipiului Bucureşti constituie comitetul
municipal Bucureşti.
(3) Prevederile
acestei secţiuni referitoare la comitetele judeţene se aplică şi
comitetului municipal Bucureşti.
(4) Comitetele
judeţene conduc activitatea de realizare a scopului şi obiectivelor
Mişcării şi a hotărârilor Comitetului Naţional al Mişcării.
(5) Un
comitet judeţean se constituie dacă, în judeţul respectiv, există
cel puţin două comitete de acţiune municipale, sau orăşăneşti,
şi cel puţin 5 comitete comunale, respectiv, două comitete de
sector, în municipiul Bucureşti.
(6) Constituirea
comitetului judeţean este validată prin decizie a Preşedintelui
Comitetului Naţional al Mişcării.
Articolul 23
Comitetul judeţean
are următoarele atribuţii principale:
(1) Analizează şi
hotărăşte asupra activităţii desfăşurate de comitetele locale
din judeţ şi aprobă programul pentru activitatea viitoare;
(2) Adoptă hotărâri
pentru realizarea scopului şi obiectivelor Mişcării;
(3) Alege şi
revocă, pe preşedintele comitetului judeţean;
(4) Alege Comisia de
Arbitraj;
(5) Dezbate raportul
Comisiei de Arbitraj;
Articolul 24
Preşedintele
Comitetului judeţean este ales, pentru o perioada de doi ani.
Articolul 25
Preşedintele
comitetului judeţean are următoarele atribuţii principale:
(1) Conduce
activitatea Mişcării la nivelul judetului,
(2) Adoptă măsuri
pentru aplicarea hotărârilor stabilite de comitetul judeţean şi
de organele centrale ale Mişcării;
(3) Asigură
legătura cu conducerile judeţene ale persoanelor juridice care sunt
membri ai Mişcării;
(4) Păstrează
adeziunile şi ţine evidenţa membrilor comitetului judetean;
soluţionează contestaţiile formulate în legătura cu cererile de
primire în Mişcare.
Articolul 26
(1) Comisia de
Arbitraj este organul de jurisdicţie ales de comitetul judeţean,
care cercetează reclamaţiile şi sesizările îndreptate împotriva
membrilor şi organelor de conducere ale comitetului judeţean.
(2) Comisia de
Arbitraj este compusă din : preşedinte, 3-5 membri, aleşi pentru
un mandat de doi ani.
(3) Comisia de
Arbitraj funcţionează pe baza regulamentului aprobat de Comitetul
Naţional al Mişcării.
(4) Comisia de
Arbitraj prezintă comitetului judeţean rapoarte de activitate.
Capitolul
IV. STRUCTURA ORGANELOR NAŢIONALE DE CONDUCERE.
Sectiunea
1. Congresul Mişcării
Articolul 27
(1) Forul suprem de
conducere al Mişcării este Congresul.
(2) Congresul se
convoacă o dată la doi ani.
(3) Congresul este
compus din delegaţi aleşi de către comitetele judeţene şi al
municipiului Bucureşti, potrivit normei de reprezentare stabilite de
Biroul Permanent al Comitetului Naţional.
(4) Data, locul şi
programul desfăşurării Congresului se stabilesc de către Biroul
Permanent al Comitetului Naţional.
(5) Pentru
desfăşurarea statutară a Congresului, este necesara prezenţa a
cel putin 2/3 din numarul delegaţilor cu drept de vot. În cazul în
care acest cvorum nu este întrunit se stabileşte o nouă dată la
care acesta se va desfăşura cu numărul de delegaţi prezenţi.
Articolul 28
Congresul
Extraordinar poate fi convocat de către Biroul Permanent al
Comitetului Naţional, în situaţii deosebite, la solicitarea a cel
puţin 1/3 din numărul comitetelor judeţene existente.
Articolul
29
(1) La
lucrările Congresului pot participa, ca invitaţi, personalităţi
proeminente ale vieţii publice, din ţară şi străinătate.
(2) Lista
invitaţilor este stabilită de Biroul Permanent al Comitetului
Naţional. Invitaţii audiază lucrările, pot lua cuvântul, dar nu
votează.
Articolul 30
Congresul Mişcării
are următoarele atribuţii:
(1) Adoptă sau
modifică Regulamentul de Organizare şi Funcţionare al Mişcării;
(2) Adoptă sau
modifică Programul Mişcării;
(3) Alege Comitetul
Naţional şi Preşedintele Mişcării;
(4) Alege Comisia
Centrală de Arbitraj;
(5) Hotărăşte
asupra activităţii desfăşurate de Comitetul Naţional;
(6) Hotărăşte
asupra activităţii desfăşurate de Comisia Centrală de Arbitraj.
(7) Solutioneaza
contestaţiile împotriva hotărârilor luate de Comitetul Naţional
sau de Biroul Permanent şi de Comisia Centrală de Arbitraj.
(8) Hotărăşte, la
cererea celor interesaţi, asupra sancţiunii de excludere din
Mişcare;
(9) Hotărăşte
dizolvarea Mişcării.
(10) Hotărârile
Congresului se iau cu 2/3 din numărul delegaţilor prezenţi.
Sectiunea a 2-a.
Preşedintele Mişcării
Articolul 31
(1) Preşedintele
Mişcării este ales de către Congres.
(2) Preşedintele
Mişcării este si preşedintele Comitetului Naţional şi al
Biroului Permanent.
(4) Preşedintele
Mişcării prezidează sedinţele Congresului, ale Comitetului
Naţional şi ale Biroului Permanent; conduce activitatea acestora.
(5) Preşedintele
reprezintă Mişcarea în relaţiile cu terţii.
Secţiunea a 3-a.
Comitetul Naţional
Articolul 32
(1)
Comitetul Naţional este organul de conducere al
Mişcării în intervalul dintre două Congrese.
(3) Comitetul
Naţional se compune din:
a) Membrii
Comitetului de Iniţiativă, constituit conform încheierii notariale
de autentificare nr. 217/16.03.2013;
b) Preşedinţii
comitetelor judeţene;
c) Şefii
departamentelor de specialitate ale Comitetului Naţional.
Articolul 33
Comitetul Naţional
al Mişcării are următoarele atribuţii:
(1)
Alege şi revocă primvicepreşedintele, vicepresedinţii, secretarul
general şi ceilalţi membri ai Biroului Permanent;
(2) Urmăreşte
realizarea hotărârilor Congresului;
(4) Aprobă
dizolvarea comitetelor judeţene, pentru încălcarea gravă a
prevederilor Regulamentului şi stabileşte măsuri pentru
reconstituirea comitetelor judeţele respective;
(6) Soluţioneaza
contestaţiile formulate împotriva hotărârilor pronunţate de
comitetele judeţene sau al municipiului Bucuresti;
(8) Îndeplineşte
orice alte atribuţii care decurg din prezentul Regulament.
Articolul 34
(1) Comitetul
Naţional se întruneşte semestrial şi de câte ori este nevoie.
(2)
Comitetul Naţional se convoacă în şedinţe ordinare de
Preşedintele Mişcării, iar în şedinţe extraordinare, de acesta
precum şi la solicitarea a cel puţin 1/3 din numărul membrilor săi
sau a cel puţin 1/3 din numărul comitetelor judeţene existente.
(3)
Lucrările Comitetului Naţional sunt conduse de Preşedintele
Mişcării.
Articolul 35
(1) In
cadrul Comitetului Naţional se organizează departamente de
specialitate, pe domenii de activitate, din care fac parte membri ai
Comitetului Naţional şi specialişti din domeniile respective.
(2) Departamentele
Comitetului Naţional pot organiza, cu aprobarea Biroului Permanent,
forumuri, ligi, asociatii, cluburi şi alte asemenea organisme,
pentru fundamentarea şi aplicarea Programul Mişcării.
(3) Activitatea
departamentelor este organizată conform prevederilor Regulamentelor
de organizare şi functionare proprii aprobate de Biroul Permanent.
(4) Şefii
departamentelor de specialitate sun numiţi prin decizia
Preşedintelui Mişcării.
Sectiunea a 4-a.
Biroul Permanent
Articolul 36
(1) Biroul
Permanent, cu excepţia preşedintelui, este ales de
ComitetulNaţional al Mişcării, pe funcţii.
(2)
Biroul Permanent se compune din: preşedinte, primvicepreşedinte,
3-7 vicepreşedinţi, secretar general şi 3-17 membri. Numărul
vicepreşedinţilor şi al membrilor se stabileşte de Comitetul
Naţional.
(3) Secretarul
general coordoneaza activitatea curentă a Mişcării, în limita
mandatului încredintat de preşedintele Mişcării.
(4) Biroul Permanent
se întruneşte săptămânal şi de câte ori este nevoie, la
convocarea Preşedintelui.
(5) Şedinţa
Biroului Permanent este statutară în prezenţa a 2/3 din numărul
membrilor acestuia şi adoptă hotărâri cu votul majorităţii
membrilor prezenţi.
Articolul 37
Biroul Permanent are
următoarele atribuţii:
(1) Coordonează
activitatea Mişcării între şedinţele ComitetuluiNaţional;
(2)
Aprobă norme de aplicare a hotărârilor Congresului ori ale
Comitetului Naţional;
(3) Aprobă cererile
de aderare la Mişcare ale persoanelor juridice;
(4) Aprobă
Regulamentele de organizare şi funcţionare ale Departamentelor de
specialitate ale Mişcării;
(5) Îndeplineşte
şi alte atribuţii prevăzute de Regulament, sau încredinţate de
Comitetul Naţional.
Articolul 38
În cazul în care
una din funcţiile din cadrul Biroului Permanent devine vacantă,
aceasta se ocupă la prima şedinţă a Comitetului Naţional, din
rândul membrilor acestuia.
Sectiunea a 5-a.
Comisia Centrală de Arbitraj
Articolul 39
(1) Comisia
Centrală de Arbitraj este organul de jurisdictie, ales de Congresul
Mişcării, pentru un mandat de doi ani, care cercetează şi
soluţionează cererile, reclamaţiile şi sesizările îndreptate
impotriva organelor de conducere ale Mişcării şi a membrilor
acestora.
(2) Comisia Centrală
de Arbitraj este compusă din 3-13 membri; din rândul acestora,
Comisia alege preşedintele, vicepreşedintele şi secretarul.
(3) Comisia Centrală
de Arbitraj funcţionează pe baza regulamentului propriu aprobat de
Biroul Permanent.
(4) Comisia Centrală
de Arbitraj prezintă Congresului rapoarte de activitate.
(5) Hotărârile
pronunţate de Comisia Centrală de Arbitraj sunt definitive.

Stimate Domnule Culcer, dupa cum stiti, referendumul constitutional s-a amanat pentru toamna acestui an si apoi s-a devansat pentru luna mai a.c.
RăspundețiȘtergereProfitand de acest ragaz, noi, Miscarea pentru Constitutia Cetatenilor, am reluat lucrul la proiect, am adus alaturi de noi cateva nume "grele" precum Prof.Dr.Ec. Florin Colceag, sociologii Ilie Badescu si Gheorghe Sin, jurnalistul Miron Manega si altii, astfel incat in momentul de fata avem depus noul proiect de lege la Monitorul Oficial, cu avizul - nefavorabil - al Consiliului Legislativ. In cateva cuvinte, avizul Consiliului se rezuma la faptul ca unele prevederi din proiectul nostru nu fac obiectul unei simple revizuiri, ci impun adoptarea unei noi Constitutii. Am fi onorati sa stim ca si noua varinata se bucura de atentia domniei voastre, in care sens va invit sa deschideti linkul marianilie.wordpress.com unde gasiti intreaga documentatie la zi.
Cu deosebita consideratie,
Marian Ilie