Treceți la conținutul principal

Proiectul Guvernului de privatizare a CFR Marfa

FEDERAȚIA Societatea Civilă Românească
Pasaj Teiuleanu, Bl. 48, Sc. C, RO-110043, Piteşti, Jud. Argeş. Tel. 0248/224131, Fax. 0248/220081, Mobil 0745.073.727,  e-mail: faprnat@yahoo.com;
Bucureşti, Str. Vasile Cristescu, Nr.8, tel.021/3264440, Fax. 021/3264439, office@vivera.ro .www.fscro.rofscr.2009@gmail.com

01 martie 2013
COMUNICAT
privind proiectul Guvernului de privatizare a CFR Marfa


            Federatia Societatea Civila Romaneasca (FSCR) este preocupata de graba si insistentele cu care Guvernul Ponta intentioneaza sa privatizeze, in orice conditii, CFR Marfa, sustinut in mod suspect de varfurile Puterii si ale politicii din Romania.
Cunoastem in ce conditii a fost privatizata CFR Calatori, cum functioneaza pe seama si in detrimentul CFR Marfa. Stim, de asemenea, ca CFR Calatori realizeaza profituri mari, iar CFR Marfa a fost adusa in faliment, tocmai din aceasta cauza.
FSCR isi propune sa devoaleze adevaratele scopuri si cauzele care ar putea duce la o privatizare frauduloasa si a CFR Marfa. Atrage atentia ca va monitoriza indeaproape acest proces si va informa periodic opinia publica.

Este adevarat ca CFR Marfa si CFR Calatori (in prezent privatizata) reprezinta inca o componenta esentiala a economiei nationale romanesti, perceputa ca atare de intreaga societate, asigurand in mod real si efectiv transporturi de marfa si persoane, de materii prime, indeosebi minerale si carbuni, atat de necesare supravietuirii sau dezvoltarii ramurilor economiei romanesti, precum si apararii naționale.
In antiteza cu acest interes general, vechea guvernare a Romaniei, sprijinita in mod serios de presedintia tarii, a intreprins tot ce este posibil pentru aservirea CFR  si a economiei romanesti unor interese straine de binele populatiei.
CFR-istilor li s-au anulat drepturile la permise gratuite pe CFR si la alte indemnizatii, iar sindicatele din domeniu, impreuna cu toti pensionarii sistemului, au protest pasnic, masiv in februarie 2012, proteste la care s-au alaturat si alte sindicate, ONG-uri, fundatii si asociatii, precum si personalitati cunoscute ale vietii publice si mediului academic. Toate actiunile clientelei politice si ale mafiei de a vinde in interes propriu CFR Marfa au fost zadarnicite de protestele Societatii Civile, a carei componenta de baza este si FSCR.
FSCR, consecventa angajamentului sau principial de a sprijini societatea si toate miscarile de revendicare a unor drepturi legitime si legale, s-a alaturat acestui protest, l-a sprijinit cu toate fortele sale, inclusiv cu participare sociala larga, directa.
FSCR recunoaste drepturile depline ale CFR-istilor, unele castigate cu sudoare si sange inca de la 1933, eforturile si daruirea lor de a construi ceea ce este CFR astazi si va intreprinde toate actiunile si masurile legale, in vederea sustinerii si popularizarii acestor drepturi, informarii depline si corecte a populatiei si, in final, in lupta impotriva sistemului corupt si a acolitilor sai, pentru recastigarea tuturor drepturilor cetatenilor, eliminate abuziv si ilegal de regimurile politice.

Societatea Civila nu mai poate tolera masurile haotice, experimentale si antipopulare, care urmaresc doar satisfacerea intereselor clientelei politice si ale mafiei oligarhice, se pare atotputernice, cu care puterea s-a conjugat.
Masurile care se impun au fost subliniate, inca odata, de catre protestatarii din Piata Universitatii si din tara, care au inclus in platforma lor de revendicari si intarirea, recunoasterea si garantarea drepturilor muncitorilor, inclusiv de la CFR Marfa. Totodata, subliniem ca si revolutionarii de la 1989 au inclus in revendicarile lor recunoasterea drepturilor CFR-istilor, in general, consolidarea drepturilor cetatenilor, garantarea si respectarea lor.

Si de aceasta data, FSCR va incerca sa explice populatiei problema reala a CFR Marfa si intentiile frauduloase in legatura cu privatizarea sa, pe fondul nepasarii aparente si al lipsei de actiune a Guvernului.
Suntem convinsi ca reminiscentele vechii guvernari, cu sprijinul administratiei prezidentiale, continua sa actioneze, influentand negativ si in folosul lor, orice proces, initiativa sau incercare de a declansa avansarea si progresul economic in Romania in beneficiul celor multi. Mafia inradacinata actioneaza pentru a mentine captivi statul si economia si de a le directiona strict spre realizarea propriului lor interes de grup. In acest scop, isi planteaza elemente active in toate structurile statului, inclusiv in cercurile din jurul liderilor politici, Parlamentului, Guvernului si serviciilor speciale. Trebuie sa controlam atent actiunile si manevrele acestei complicitati la furt.
De cca. 5-6 ani, guvernele, prin intermediul ministerului transporturilor si al unor agentii pendinte, conform unei decizii politice strambe, si-au pus problema si au elaborat mai multe variante de privatizare a CFR Marfa,ca si in cazul Oltchim, dar nu au reusit, intrucat strategia lor nu era in concordanta cu interesul national, urmarind doar interese mafiote de grup. Sindicatele si Societatea Civila s-au opus vehement privatizarii frauduloase si netransparente.

CFR Marfa este o societate comerciala constituita pe actiuni, detinuta de Guvernul Romaniei si care acopera peste 73 % din piata transportului feroviar de marfa. Este principala cale de transport greu, strategic pentru Romania, si cea mai ieftina si sigura varianta de transport, ceea ce nu convine multor magnati din domeniu sau interesati.
Din pacate, CFR Marfa a fost discriminata chiar de catre statul roman, care nu i-a acordat sustinerea financiara necesara, face investitii preponderent sau numai in modernizarea infrastructurii rutiere si aeriene, in detrimentul infrastructurii feroviare, care se afla intr-o stare deplorabila. Astfel, logic si posibil, transportul feroviar de marfuri este concurat neloial de transportul rutier, inclusiv prin intermediul taxelor de utilizare a infrastructurii rutiere, care sunt net inferioare celor practicate in domeniul feroviar.
De asemenea, in mod interesat, AVAS a preconizat sa obtina din privatizarea CFR Marfa o suma mult mai mica, fata de valoarea sa reala, pe care sa o foloseasca in beneficiul electoral si politic al PDL, dar protestele sociale, sprijinite de FSCR, sindicate si ONG-uri nu i-au permis. Speram ca in cazul actualei privatizari a CFR Marfa estimarea si stabilirea pretului averii respective sa fie corecte si conforme legii.
Trebuie asigurate conditiile ca fondurile obtinute din privatizarea CFR, in mod logic, sa fie folosite pentru modernizarea infrastructurii feroviare si nu utilizate in alte scopuri ale Puterii, asa cum incorect s-a procedat in cazul privatizarii BCR, iar banii s-au volatilizat, fiind nevoie de imprumuturi de stat injositoare, in vederea refinantarii bancilor.
Pentru motive reale, care tin de neclaritatea metodelor de privatizare si de destinatia finala, incerta a fondurilor obtinute din privatizare, sindicatele au stopat de cateva ori actiunea de privatizare a CFR Marfa, dar fara un succes real. Acestea cer in continuare competitivitate in actiunea de privatizare si calificare la licitatie numai a unor actori economici seriosi, cu forta financiar-economica solida si dovedita, iar fondurile obtinute sa fie transparent folosite in reabilitarea infrastructurii feroviare, astfel incat CFR Marfa sa devina competitiva pe piata transporturilor.
Pe de alta parte, trebuie sa mentionam ca nici-o tara din UE, exceptand Ungaria, nu a privatizat inca transportul feroviar de marfa, desi ar exista aceasta tendinta.
FSCR, fiind o Federatie la care au afiliat si unele sindicate, sprijina pozitia Sindicatelor si a unor lideri cunoscuti din domeniul feroviar si se pronunta, in continuare, pentru mentinerea proprietatii Statului Roman asupra CFR Marfa si folosirea transportului feroviar, in cadrul unei formule de transport modular, pentru efectuarea tranzitului de marfuri din Asia Centrala si Orient, catre Europa, prin portul Constanta, peste teritoriul Romaniei, cu folosirea tuturor mijloacelor si posibilitatilor de transport, pe care le poate oferi tara noastra. Prin transportul si tranzitul spre Europa a marfurilor provenite din Orient si spatiul ex-sovietic, conform unei evaluari de specialitate, Romania ar putea realiza anual peste 6 miliarde de dolari SUA. Exista asemenea oferte, venite din partea unor tari din Orient si Asia Centrala, insa statul roman nu a facut pasul decisiv spre semnarea unor intelegeri, in acest sens.
Intrucat, pana in prezent, Romania nu a acceptat conditia de reducere a tarifelor de transport cu 50 % pentru marfurile ce urmau sa tranziteze Romania pe « Drumul Matasii », transporturile de marfuri din China, Orient si tarile central-asiatice, spre Europa, se efectueaza prin Ucraina sau Bulgaria, desi Romania, din punct de vedere geografic, este plasata pe ruta cea mai directa catre Occident.
In situatia in care, din cauza unor presiuni provenite din partea unor cercuri politice si de interese sau a unor demnitari, CFR Marfa nu va putea fi mentinuta in proprietatea Statului Roman si se va forta privatizarea sa, FSCR solicita tuturor factorilor guvernamentali instituirea unei supravegheri atente si specializate asupra procesului privatizarii si impunerea unor conditii stricte privind :

-          Organizarea unei licitatii corecte, transparente si deschise tuturor operatorilor interesati, specializati si solizi in domeniu, si atribuirea CFR Marfa castigatorului licitatiei, numai pe criterii strict legale, financiar- economice si de respectare a interesului national, in sensul mentinerii a cat mai multor locuri de munca, efectuarii de investitii eficiente in infrastructura feroviara si consolidarii institutiei. Salutam, in acest sens, conditiile minime stabilite de actualul guvern, pentru participarea la privatizare.
-          Folosirea fondurilor obtinute din privatizare strict pentru modernizarea infrastructurii feroviare, tinandu-se cont, indeosebi, de securizarea si eficientizarea transportului feroviar.
-          Realizarea obiectivului principal din strategia privatizarii-maximizarea pretului obtinut din vanzarea pachetului de actiuni detinut de stat.
-          Sa fie respectate strict conditiile si criteriile de precalificare a investitorilor.
-          Dezvoltarea si aplicarea politicilor CFR Marfa in asigurarea transportului feroviar public de marfa si cresterea cotei de piata la nivelul Uniunii Europene.
-          CFR Marfa sa coordoneze intregul proces de pregatire si realizare a privatizarii, in colaborare cu organele implicate in privatizare.
-          Sa nu se privatizeze terenurile si depozitele CFR Marfa si sa fie clarificata situatia juridica a acestora.
-          Sa aiba loc o licitatie cu strigare, pentru transparenta si control, conform normelor metodologice.
-          Sa fie respectate toate etapele privatizarii.
-          Comisia de Privatizare, Consultantul de Privatizare si Secretariatul sa fie compuse numai din persoane si specialisti necontroversati si cu moralitate ireprosabila dovedita.
-          Controlul strict al indeplinirii obligatiilor din contactul de privatizare de catre grupul de investitori adjudecatar.
-          Respectarea stricta a legii de catre toti participantii implicati in procesul de privatizare.
Suntem convinsi ca orice alte combinatii, scheme sau formule folosite in privatizare si eventual pentru a asigura interesele clasei politice, ale unor grupuri de presiune, sau ale unor demnitari, care abuzeaza de putere, vor provoca grave nemultumiri Sindicatelor feroviare si intregii societati romanesti, cu consecintele respective care se presupun.
Sustinerea FSCR fata de Sindicatele CFR include si impartasirea propunerilor Federatiei Nationale Unirea a pensionarilor din Romania, care incorporeaza si Sindicatele CFR, exprimate prin intermediul conducerii Federatiei.


Dipl. Ec. Petre Racanel
Presedinte FSCR

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

26 februarie 2014 Klaus Werner Iohannis, care se vrea premier sau preşedinte al României, are şi cetăţenie germană!

Editorial Porumbacu a scăpat porumbelul: Klaus Werner Iohannis, care se vrea premier sau preşedinte al României, are şi cetăţenie germană! Posted by on 26 februarie 2014 Partajare99 Constituţia României nu-i permite lui Iohannis Klaus Werner să ocupe funcţia de ministru, prim-ministru şi nici preşedinte al României, fiindcă are dublă cetăţenie!
  Lui Crin Antonescu i-a scăpat, în data de 23 februarie a.c., la emisiunea „După 20 de ani” a unei televiziuni private, o afirmaţie foarte gravă: „(…) câtă vreme şi Traian Băsescu vorbeşte despre faptul că, în condiţiile în care nu intrăm în Schengen din cauză că nu vrea Germania, prezenţa unui om, nu doar etnic german, ci şi cu cetăţenie germană, cum este Klaus Iohannis (…)” (http://www.romaniatv.net/crin-antonescu-arunca-in-aer-usl-mai-devreme-sau-mai-tarziu-klaus-iohannis-va-fi-premier-in-locul-lui-ponta_128519.html#ixzz2u8L8UnT0) Mai clar decât atât nu se poate: Klaus Werner Iohannis are cetăţenie germană! Păi, atunci cum…

Raluca Prelipceanu. Conferință- Migrațiune și mentalități – un sfert de veac de tranziție și bejenie

Conferința cu tema Migrațiune și mentalități – un sfert de veac de tranziție și bejenie susținută de doctor în științe economice Raluca Prelipceanu, a fost o surpriză totală pentru auditoriu. În primul rând deoarece Raluca Prelipceanu și-a luat masteratul și doctoratul la Sorbona cu o temă similară, în urma unei ample cercetări făcute direct pe teren, vreme de mai mulți ani, în mai multe țări europene, SUA și Canada, după care i s-a propus să lucreze la Banca Mondială sau ca înalt funcționar în domeniul economic la Bruxelles.
A refuzat, după ce s-a convins de duplicitatea și fariseismul acestor instituții și a revenit în România să ajute la reconstrucția economică a țării. Dezamăgirea a fost totală, întrucât, la nivelul ei de instrucție, nu s-a găsit un post în care să fie angajată ca să-și poată dovedi utilitatea și să-și câștige cinstit și demn o pâine. Așa se face că a intrat în monahism, la o mănăstire din apropierea orașului Câmpeni, pentru a putea să-și continue cercetările econo…

Biblioteca Digitala a Bucurestilor Colecţii > PUBLICAŢII PERIODICE