Între timp, prietenul dl N. S. a avut curiozitatea și spiritul critic de a verfica atât datele conținute în mesaj, cât și persoana emițătorului. Rezultatele se pot citi mai jos.
Devine imperioasă necesitatea elementară de a verifica «informația» unor mesaje redifuzate cu neastâmpăr de mai toată lumea către toată lumea. Îi mulțumesc lui N. S. pentru acest mesaj. Dan Culcer
O doamna plecata in SUA a fost in vizita la Cascada Niagara...
Acolo pentru a nu isi uda pantofii, i-au fost date niste sandale impermeabile...
La sfarsitul vizitei, o pancartă o anunta ca poate dona acele sandale popoarelor nevoiase...
Cred ca poza din atasament spune destule... asa, ca sa ne facem o parere in privinta opiniei americanilor despre noi...
Oricum, ne putem mandri cu ceva: SUNTEM PRIMII PE LISTA !!!
Punctul de vedere: Prof. dr. Maria-Luminita Rollé Universitatea din Edinburgh
În Europa de Vest nu se cunoaste istoria României si cei care o viziteaza acum vãd sãrãcia materialã de astãzi, si nicidecum milenara ei bogãtie culturalã si spiritualã.
In plus, propaganda maghiarã din SUA se bazeazã pe milioanele de dolari ale D-lui Soros, care finanteazã edituri si opinii la Bucuresti, în timp ce în Elvetia am auzit de la un doctor în istorie (la Geneva, în iunie 1999) cã Transilvania a apãrut în secolul XIII si de la un ambasador francez în România (la Lausanne, în noiembrie 1998) cã poporul român a dispãrut timp de 1000 de ani ca sã reaparã, ca prin miracol, în secolul XIV !
Cu toate acestea, nimeni nu mentioneazã cã cea mai veche scriere din Europa a fost atestatã arheologic in 1961, tot în Transilvania, in satul Tãrtãria, pe râul Somes, în judetul Alba, de cãtre Profesorul Nicolae Vlassa, de la Universitatea din Cluj. În afarã de România, Tãblitele de la Tãrtãria, datate 4.700 î.e.n., au fãcut ocolul lumii anglo-saxone (Colin Renfrew, Marija Gimbutas) si au creat dezbateri aprinse pe tot globul. Desi românii stiau sã scrie acum 7000 de ani, acest detaliu esential nu este nici în ziua de azi, dupã mai mult de 40 de ani, cunoscut publicului românesc si nu apare în manualele de istorie. Ce ne spun specialistii din România ? În 1998 s-a publicat « Istoria României » (Editura Enciclopedicã , Bucuresti) de cãtre un colectiv academic sub conducerea unei « autoritãti în materie », Prof. dr. Mihai Bãrbulescu, culmea culmilor, de la aceeasi Universitate (din Cluj), care nu spune ca Profesorul Vlassa a descoperit Tãblitele. La pagina 15 a acestui impresionant volum, Tãblitele de la Tãrtãria sunt mentionate cu semnul întrebãrii într-o foarte scurtã frazã, fãrã nici un comentariu: « Într-o groapã de cult de la Tãrtãria, s-au gãsit (…) trei tablete de lut acoperite cu semne incizate (scriere ?), cu analogii în Mesopotamia.» Dar Dl. Bãrbulescu nu-si aduce aminte oare cã scrierea proto-sumerianã apare cu 1000 de ani mai tîrziu si cã cea cicladicã, proto-greacã, dupã 3000 de ani ? El a uitat cã metalurgia în Europa apare tot în Transilvania, în jur de 3500 î.e.n. ? Cã tracii sunt primul mare popor indo-european care intrã în Europa tot în jur de 3500 î.e.n., cu mai mult de douã milenii înainte ca celtii, etruscii, romanii, germanii, sau slavii sã aparã pe harta Europei ? Si cã tracii ocupau tot teritoriul intre Muntii Ural si Tatra de la est la vest si de la Marea Balticã la Dunãre si Marea Neagrã de la nord la sud ? De asemenea, si în acelasi context, nici un specialist în istoria României nu atrage atentia asupra altui “detaliu” primordial, si anume cã limba traco-dacicã este cu mii de ani anterioarã latinei (care apare abia în secolul VI î.e.n.) si cã, în consecintã, limba românã nu se trage din latinã, pentru cã, desi din aceeasi familie, existã istoric înaintea latinei, deci este o limbã proto-latinã. Latina se formeazã din etruscã si greacã, care, desi amîndouã indo-europene, sunt scrise cu un alfabet fenician, rãspîndit în lumea mediteranã a epocii. În plus, estruscii ei însisi erau o bransã a celtilor, coborâti în sudul Alpilor în jur de 1200 î.e.n. La rîndul lor, celtii erau o bransã a tracilor care migrau spre vestul Europei, si erau numiti ca atare, adicã traco-iliri pânã în secolul VI î.e.n., când se deplaseazã din Noricum ( Austria ) spre Alpii elvetieni, unde se numesc helveti. Atâtea detalii ignorate despre originea, continuitatea, si însãsi existenta poporului român dau de gândit. Cine schimbã si interpreteazã istoria României? În mozaicul de limbi si popoare de pe harta Europei, singurii care au o continuitate de 9000 de ani pe acelasi teritoriu, si o scriere de 7000 de ani, sunt românii de azi. Transilvania nu a fost maghiarã si nici nu putea fi când strãmosii maghiarilor de azi locuiau în nordul Mongoliei, sursã turco-finicã nu numai a ungurilor, dar si a bulgarilor (care nãvãlesc în România si în teritoriile Bizantine din sudul Dunãrii în secolul VI), a turcilor si a finlandezilor din zilele noastre. Hunii pãtrund în Europa pânã la Paris, Roma si Constantinopole sub Atila în secolul V, dar se retrag spre Ural pânã în secolul IX, când nãvãlesc din nou în Panonia, teritoriu ocupat la acea datã de daci liberi (80%) amestecati cu slavi (20%). Poporul si limba dacã sunt deci cu mult mai vechi decât poporul roman si limba latinã, dar cele douã limbi erau foarte asemãnãtoare, si de aceea asimilarea s-a fãcut atât de repede, în câteva secole. Ovidiu, poet roman exilat la Tomis pe malul Mãrii Negre, nu numai cã a învãtat daca imediat, dar în sase luni scria deja versuri în limba lui Zalmoxis ! Invadarea Daciei, de fapt a unui coridor spre Muntii Apuseni, a avut ca scop precis cele 14 care cu aur pe care Împãratul Traian (de origine ibericã) le-a dus la Roma ca sã refacã tezaurul golit al Imperiului. Peste mai mult de 1000 de ani, dupã cãderea Constantinopolului sub turci în 1453, tributul plãtit sultanilor otomani va fi tot în aur, în formã de “techini”. Si tot în aur se plãtesc în ziua de astãzi anumite interese în România, dupã ce tezaurul national de 80 tone-aur a fost vîndut de Ceausescu la licitatie în Zürich si cumpãrat de Banca Angliei. Cele 14, nu care romane ci milioane de români din afara României înteleg si simt acum, mai bine ca niciodatã, sensul versurilor transilvane “Muntii nostri aur poartã, Noi cersim din poartã-n poartã!” În aceeasi ordine de idei, Imperiul Bizantin, care a durat mai mult de 1.000 de ani (330-1453), în timp ce Europa de Vest dormea sub jugul Bisericii Romane si a analfabetismului, este complet necunoscut pe aceste meleaguri. Cultura si civilizatia europeanã si-au mutat centrul de la Roma la Constantinopole în 330, când Bizantul devine capitala Imperiului Roman. Desi se studiazã istoria si limba Greciei antice, Imperiul Bizantin este nu numai complet ignorat în istoria Europei, dar chiar considerat “barbar” si “incult”. Nici un istoric elvetian nu a fost capabil sã-mi dea un singur nume de scriitor Bizantin, nici mãcar Ana Comnena ! Nimeni nu cunoaste aici cultura si civilizatia Bizantinã, religia ortodoxã (“ortodox” este în limbile occidentale un termen peiorativ), si cu atât mai putin istoria si traditia românã. Faptul, esential, cã analfabetismul nu exista în Bizant, dar exista în Europa de Vest în aceeasi perioadã este si mai necunoscut. Academiile “pãgâne” (socratice, pitagorice, orfice, druidice, etc.) au fost toate închise în secolul VI, iar când în cele din urmã universitãtile au început sã aparã în Occident în secolul XIII (Oxford, Cambridge, Padova) ele erau controlate de Biserica Romanã si studiau teologia. Numai cãlugãrii si clericii stiau carte, se îmbogãteau prin exproprierea de pãmânturi în favoarea mânãstirilor, si luau puterea în toate tãrile vestice, prin misionarism si prozelitism la început (prin teroare si Inchizitie mai târziu), pânã în secolul XI, când ultimul tinut liber, al vikingilor din Scandinavia , cade sub puterea Romei Papale. Renasterea italianã apare ca o consecintã clarã si directã a cãderii Constantinopolui (1453), cu emigrarea în masã a savantilor Bizantini cãtre Italia. De exemplu, numai Cosimo de Medici primeste 5000 de savanti exilati din Bizant într-un singur an la Florenta, acolo unde în curând vor scrie Petrarca, Dante si Boccacio, si unde vor picta Michelangelo si Leonardo da Vinci. Între timp, cultura Bizantinã este pãstratã si cultivatã în tãrile Române (de exemplu la Putna), care nu numai cã îsi pãstreazã autonomia fatã de Imperiul Otoman, plãtind-o în aur – ca de obicei -, dar voevozii români trimit anual aur în Grecia pentru a sustine mânãstirile ortodoxe (de exemplu la Muntele Athos). În Occident, o scurtã istorie a României apare în 1943, scrisã de Mircea Eliade în englezã la Lisabona si publicatã la Madrid (“The Romanians, a Concise History”, Stylos, Madrid, 1943), si republicatã peste alti 50 de ani în România (“The Romanians, a Concise History”, Roza Vânturilor, Bucuresti, 1992).
În timp ce prima istorie serioasã a Bizantului apare, tot în englezã, de abia în 1988 (Lord John Julius Norwich, “A Short History of Byzantium”, Penguin Books, London, 1988, 1991, 1995, 1997). Cu toatã bunãvointa lui de a reabilita “misterioasa” istorie a uitatului Imperiu Bizantin, din nefericire nici mãcar Lord John Julius, de la Universitatea din Oxford, n-a avut acces la texte Bizantine, pentru simplul motiv cã nu stie greaca, nici veche nici nouã.
În final, se pune întrebarea de ce nouã milenii, atestate arheologic, de civilizatie neîntreruptã pe teritoriul României sunt ignorate nu numai în Europa de Vest dar si în România ? Cu ce se ocupã istoricii români ? Si reprezentantii României peste hotare ? Cine promoveazã cultura milenarã a României ? Dacã dentistii, si nu profesorii de românã, vor sã facã scoli în românã la Geneva, sã nu ne mirãm dacã profesorii vor deschide în curând cabinete dentare în acelasi oras.* În 1996, când am fost la Bucuresti pentru a face cercetãri în mitologia tracicã la Academia Românã, spre uimirea mea, mi s-a pus întrebarea de ce mã intereseazã tracii si dacii, când acesta era subiectul de predilectie a lui Ceausescu**, fapt pentru care subiectul trebuie acum total ignorat. La rândul meu, mã întreb ce conteazã 50 de ani de comunism în comparatie cu cele 9 milenii de istorie româneascã ? Prof. dr. Maria-Luminita Rollé, Universitatea din Edinburgh, Academic Consultant in European Mytholgy |
Doamna Prof. dr. Maria-Luminita Rollé a comentat, prin textul citat integral, un articol publicat la începutul lui octombrie 2011 de Irina-Maria Manea sub titlul ”Dacomania sau cum mai falsificãm istoria” pe site-ul Historia.ro http://www.historia.ro/
La comentariul postat de Dna Prof Dr Rolle, altcineva a comentat, la rându-i, comentariul:
Doua zile mai târziu, alt comentariu:Stimata doamna,Am gasit greseli elementare in expunerea dvs. si voi comenta doar 2 dintre ele:1) Ziceti:"Cu toate acestea, nimeni nu mentioneazã cã cea mai veche scriere din Europa a fost atestatã arheologic in 1961, tot în Transilvania, in satul Tãrtãria, pe râul Somes, în judetul Alba, de cãtre Profesorul Nicolae Vlassa, de la Universitatea din Cluj. În afarã de România, Tãblitele de la Tãrtãria, datate 4.700 î.e.n., au fãcut ocolul lumii anglo-saxone (Colin Renfrew, Marija Gimbutas) si au creat dezbateri aprinse pe tot globul. Desi românii stiau sã scrie acum 7000 de ani, acest detaliu esential nu este nici în ziua de azi, dupã mai mult de 40 de ani, cunoscut publicului românesc si nu apare în manualele de istorie."pe scurt:tablitele de la Tartaria au fost datate INDIRECT prin datarea unor oseminte langa care s-au descoprit (deci nu este o dovada stiintifica)pentru ca descoperitorii tablitelor le-au ars intr-un cuptor pentru a le intari si nu au mai putut fi datate DIRECT cu Carbon 14elementar:- faceti o presupunere absurda: ca locuitorii de acum 7000 de ani de pe teritoriul Romaniei sunt stramosii dacilor (care sunt atestati arheologic de-abia prin anii 800 - 700 i.e.n. in Romania)Sunt nenumarate exemple de migratie a popoarelor in antichitate in urma razboaielor sau altor evenimente. Pe teritoriul Romaniei au locuit si triburi celtice, iar azi celti mai sunt doar in vestul Europei (Irlanda, Scotia, Tara Galilor, Bretagne)2) Poetul latin Ovidiu a invata limba getilor in 6 ANI, nu in 6 luni!!!!Si a scris clar in Tristele ca nu i-a putut intelege si, in al 6-lea an al exilului sau a scris o poezie in geta.Nu ma asteptam la atata amatorism din partea unei intelectuale care scrie ca a studiat istoria,Cautati Tristele de Ovidiu pe net si gasiti in cartile 4, 5, 6 referiri la Geti si limba lor.Cu stima, in ciuda divergentelor de opinie,Daniel Stan12 oct 2012
Sunt pur si simplu dezamagit de multimea de informatii gresite sau nedovedite stiintific pe care le-ati publicat aici, sub semnatura cu titluri stiintifice pe care le detineti.Voi combate 2 idei doar:1) Despre poetul latin Ovidiu scrieti ca in 6 LUNI a invatat limba dacilor si a scris poezii in acea limba.Cred ca nu ati citit bine Tristele de Ovidiu:
- e vorba de 6 ANI in care Ovidiu a invata limba getilor!!!!Marturiile lui Ovidiu despre limba getilor sunt cel mai tare argument istoric ca limba daco-getilor nu era sora cu latina,Dau link pentru ca sa nu fiu luat de fraier cu operele Tristele (Tristia) in engleza de pe net:http://www.poetryintranslation.com/PITBR/ Latin/OvidTristiaBkFive.htm Citat:
"I myself have already un-learned Latin, I think,
now I’ve learnt to speak Getic and Sarmatian."Ovidiu scrie asta in Tristia - cartea a V-a (in al 6-lea an de exil!)2) Tablitele de la Tartaria au fost datate INDIRECT prin datarea unor oseminte gasite langa ele, ceea ce nu reprezinta o dovava sigura.
Cei ce au descoperit tablitele au luat initiativa de a le arde intr-un cuptor pentru a intari lutul din care erau facute, prin acest proces de ardere pierzandu-se posibilitatea de datare cu Carbon 14 a tablitelor!Nu pot intelege cum toti dacomanii considera ca autorii tablitelor de la Tartaria au fost daci!Iar in privinta descifrarii mesajului de pe tablite, macar aici cadem c acord ca NU STIM ce inseamna acele inscriptii.Dacii sunt atestati arheologic pe teritoriul Romaniei prin anii 800-700 i.e.n.
dar nu cu 7.000 de ani in urma!
Postat de: siru, 14 Octombrie 2012
Asadar, interventia Dnei Prof Dr este de luat sub beneficiu de inventar istoric discutabil.
Pe de alta parte, raspândirea respectivei interventii prin blogosfera, m-a îmboldit sa vad cu cine avem de a face. Surpriza! Maria-Luminita Rollé e de negasit pe site-ul Universitatii din Edinburgh: nu e cadru didactic , nu e cercetatoare, nici macar absolventa!
Nici o referire despre Dna Prof Dr la vreo alta Universitate. Doar doua volume semnate de ea si oferite în dar, cu autograf, de catre autoare în anul 2006. Mai exact:
Love in the psyche of Europe : viewed throughout times of freedoom and restriction / Maria-Luminita Rolle. - Rolle, Maria-Luminita. - Moscow : JSC Interdialect+, 2004. - 171 p. : il. ; 23 cm. - Contine bibliogr. - Ex. cu barcod C20062663 contine pe p. de garda dedicatia autogr. a aut. catre Biblioteca Centrala Universitara din Bucuresti. - 5-89520-081-8 COTA: III482244Legends in the psyche of Europe : as viewed from the birth of Europe until the present day / Maria-Luminita Rolle. - Rolle, Maria-Luminita. - Geneva : Transnational Academy of Geneva, 2005. - 204 p. : il., h. ; 23 cm. - Contine bibliogr. - Ex. cu barcod C20062664 contine pe verso-ul copertei 1 dedicatia autogr. a aut. catre Biblioteca Centrala Universitara din Bucuresti. - 2-8399-0112-9 COTA: III482243
Singura referinta la acest nume am gasit-o.. în Elvetia. Administratia fiscala elvetiana a retinut ca acum 10 ani si pentru o perioada de 3 ani o persoana cu acest nume a reprezentat o anumita ”Academie”. Dupa cum se vede, Dna cu pricina avea domiciliu în Geneva, dar provenea dintr-un sat de lânga Basel (Lausen) si era presedinta Academiei sub numele de Rollé Ludu Luminita.
documentul de mai jos poate fi vazut la http://www.moneyhouse.ch/en/ u/academie_transnationale_de_ geneve_CH-660.1.243.003-4.htm
ACADEMIE TRANSNATIONALE DE GENEVE
c/o Mme Maria-Luminita RolléRue de Lyon 34
1200 Genève
Location map | Vicinity
Status:
deleted
Most recent amendment:
Overview
Overview
Entry in the commercial register:
25.06.2003
Deletion from the commercial register:
15.06.2006
Legal domicile of the company:
Genève (GE)
Number of the commercial register:
CH-660.1.243.003-4
Commercial Registry:
Canton of Geneva
Purpose
research, preservation and enhancement of cultural heritage in the universal context of a university tradition of Swiss quality, promote free trade and an independent expression of thought, and collaboration between representatives of different cultures, including the publication work; affirm the peculiarities and overcoming discrimination and promoting tolerance in relation to political positions, socio-economic, religious, ethnic and ideological Establish and maintain a professional attitude confidence among members develop a multidisciplinary approach taking into account the differences in mentality, to remedy the loss of traditions, languages ??and identities. Show original purposeLast SOGC announcements
SOGC: 114 / 2006 from 15.06.2006
ACADEMIE TRANSNATIONALE DE GENEVE, à Genève, CH-660-1243003-4, association, recherche;
sauvegarde et mise en valeur des patrimoines culturels universels, etc. (FOSC du 01.07.2003, p. 8). L'association est dissoute. Sa liquidation étant terminée, elle est radiée.
sauvegarde et mise en valeur des patrimoines culturels universels, etc. (FOSC du 01.07.2003, p. 8). L'association est dissoute. Sa liquidation étant terminée, elle est radiée.
SOGC: 123 / 2003 from 01.07.2003
ACADEMIE TRANSNATIONALE DE GENEVE, à Genève, rue de Lyon 34, c/o Mme Maria-Luminita Rollé. Nouvelle association.
Statuts du: 17.06.2003.
Aim: recherche;
sauvegarde et mise en valeur des patrimoines culturels universels dans le cadre d'une tradition universitaire suisse de qualité;
favoriser un libre échange et une expression indépendante de la pensée, ainsi que la collaboration entre les représentants des différentes cultures, notamment par la publication des travaux;
affirmer le dépassement des particularismes et des discriminations, ainsi que défendre la tolérance par rapport aux positions politiques, socio-économiques, religieuses, ethniques et idéologiques;
établir et maintenir une attitude professionnelle confiante entre les membres;
développer une approche pluridisciplinaire prenant en compte les différences de mentalité, afin de remédier à la perte de traditions, de langues et d'identités.
Ressources: cotisations des membres, dons, recettes des manifestations, legs.
Administration: le comité. Rollé Ludu Luminita, de Lausen, à Genève, présidente, Page André, de et à Genève, vice-président, tous deux avec signature collective à deux.
Statuts du: 17.06.2003.
Aim: recherche;
sauvegarde et mise en valeur des patrimoines culturels universels dans le cadre d'une tradition universitaire suisse de qualité;
favoriser un libre échange et une expression indépendante de la pensée, ainsi que la collaboration entre les représentants des différentes cultures, notamment par la publication des travaux;
affirmer le dépassement des particularismes et des discriminations, ainsi que défendre la tolérance par rapport aux positions politiques, socio-économiques, religieuses, ethniques et idéologiques;
établir et maintenir une attitude professionnelle confiante entre les membres;
développer une approche pluridisciplinaire prenant en compte les différences de mentalité, afin de remédier à la perte de traditions, de langues et d'identités.
Ressources: cotisations des membres, dons, recettes des manifestations, legs.
Administration: le comité. Rollé Ludu Luminita, de Lausen, à Genève, présidente, Page André, de et à Genève, vice-président, tous deux avec signature collective à deux.
Trebuie sa întelegem ca ”Academia Transnationala” din Geneva a nascut cele doua exemplare operite în dar BCU.....
Ma tem ca avem de a face cu o persoana care se tot straduie sa fie ”cineva”. Si cam atât.
Îmi cer scuze ca nu am facut din capul locului aceasta verificare.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu