N. Steinhardt a numit cu dreptate lupta de clasă,
rasism social. Tensiunea sau lupta între „rase”, națiuni sau
comunități este numită mai nou „război între civilizații”.
O perifrază care motivează agresiuni pentru impunerea, în
exteriorul Occidentului, a unui model civilizațional „democratic”
sau, de fapt, pentru a controla resursele planetare de energie în
Orientul Apropiat și Mijlociu? Actele de agresiune sunt motivate de
exportul de „democrație” (altădată de exportul de
„revoluție”). Nici aceea nu a fost revoluție, nici asta nu e
democrație.
Dar noi nu ne plasăm în poziția agresorului ci
în aceea a agresatului. Pentru mine, ca parte a unei comunități
care a fost agresată de ideologia și practica imperială comunistă,
leninistă și stalinistă, începând cu 1917, apărarea nu poate fi
etichetată drept xenofobie, rasism ci luptă pentru supraviețuire,
pentru menținerea identității, condiția existenței individuale
și colective. Orice acțiune de acest tip este legitimă. În
limitele dreptului, fără legitimarea unei noi agresiuni, provocată
de fostul agresat. În numele dreptului, în limitele dreptului
internațional și a tratatelor, nu în numele celui mai tare.
Dreptul la identitate, dreptul la apărarea ei, nu
poate fi contestat. O celulă neprotejată de o membrană celulară
nu mai este decât materie moartă, schimbul metabolic cu mediul
înconjurător încetează. Nu e o analogie biologistă ci condiția
vieții oricărei entități, inclusiv a entității sociale,
culturale și biologice, numită națiune.
Miza luptelor actuale, de totdeauna, sunt
resursele și teritoriul. Acestea sunt limitate. Există o relație
biunivocă între părțile aflat în conflict : victimele pot deveni
călăi. Al Doilea război mondial și perioada imediat următoare
oferă destule exemple, selectabile din toate taberele.Unii ilegaliști comuniști devin torionari ai Securității. Evident, torționarii nu se recrutau doar din ilegaliști. Dintr-un motiv simplu. Nu erau destui ilegaliști pentru a acoperi nevoile Securității și Administrației penitenciarelor.
« Generaţiile tinere au dreptul să ştie că nu
toţi oamenii valoroşi din punct de vedere profesional sînt
ireproşabili din punct de vedere etic. Or, cultul personalităţilor
practicat cu sîrg la noi face imposibilă evaluarea critică a celor
ce devin astfel obiecte ale idolatriei publice. Pentru a contracara
predilecţia pentru idoli a lumii noastre premoderne (din multe
puncte de vedere), ar fi, probabil, nevoie nu doar de legi, ci de
exercitarea constantă a spiritului critic.» ― scrie Carmen Mușat,
într-un editorial din revista Observatorul cultural din 28
august 2015, intitulat O lege pentru neliniştea noastră.
Eu l-aș fi intitulat O lege pentru liniștea altora, fiindcă mă îndoiesc că Legea a fost concepută și votată pentru liniștea românilor, cum nici pentru neliniștea lor, pentru a încuraja spiritul critic în România. Mă tem că, dimpotrivă, legea asta are vocație de căluș. Ba, sunt chiar sigur.
Cine sunt cei pentru a căror liniște s-au votat
ordonanțe de urgență și legi de urgență, prost redactate și
anti-constituționale ? O mână de oameni care scriu, vorbesc în
numele unei comunități, Comunitatea DEMOCRAȚILOR, o grămadă
informală, pe care nimeni nu o poate reprezenta. Nici ei nu o
reprezintă, niciodată nu au fost delegații acestei mase, prin nici
un sistem validat de reprezentare. Ajutați de Fundația Soros, ca și
de altele, „democrații” beneficiază imediat după 1990 de presă
proprie, ocupă teritoriul lăsat o vreme gol de propagandiștii
național-comuniști. Iar faptul că Soros este un speculator la
bursă, un reprezentat tipic al jocului imperial și imoral cu
capitalurile financiare, nu pare să deranjeze pe nimeni dintre
„democrații” deveniți adepți ai Restaurației. Sponsorii nu
put.
Unii „democrați” auto-proclamați își mai
lipesc pe frunți eticheta de «societate civilă». Salvatoarele,
așteptatele, orgolioasele și mlădioasele oengeuri vorbesc despre
principii, dar se leapădă de ele discret și se adaptează rapid la
nevoile propagandistice ale sponsorilor. Una dintre aceste nevoie recente este susținerea Legii 217, blocare oricărei discuții serioase pe marginea acestei legi trecută prin tot procesul legislativ apraope pe tăcute.
De fapt, nucleul sau motorul «democraților», în
cazul Legii 217/2015, este o minoritate etnocentrică foarte
gălăgioasă mediatic, pe multe vocale canale, o „echipă de
zgomote”, care vrea să convingă restul lumii românești că în
România ar exista forțe active care, ipotetic și precar
argumentat, ar amenința liniștea sau chiar integritatea fizică a
unei alte minorități, de evrei cetățeni ai României, între 3
000, 7 000 sau 10 876 de persoane, după socotelile optimiste, dar nu
se știe cât de exacte, ale celor care îi administrează politic,
etnic, cultural și/sau religios.
Era nevoie de o lege specială pentru a proteja
această minoritate? Nimic mai puțin necesar. Există și sunt
suficiente, teoretic și practic, pentru menținerea echilibrului,
legi generale, aplicabile pentru protejarea tuturor cetățenilor, în
ambele sensuri, de agresivitatea minoritarilor la adresa
majoritarilor sau de agresivitatea majoritarilor la adresa
minoritarilor. Raport, sub forma unei corespondențe biunivoce. Deși
mărimi inegale, biunivocitate se aplică, fiindcă avem, cum se
știe, rețele în spatele minorităților și mase, grupuri sociale
și demografice majoritare dar inerte, care nu intervin.i
Minoritarii activi sunt finanțați parțial din
bugetul statului, adică și din impozitele majorității, sau din
afara țării, din Ungaria, pentru iredentismul adiacent chestiunii
Ardealului, din Statele Unite sau Israel, pentru chestiunea
recuperării sau obținerii unor despăgubiri pentru bunurile
„românizate”, (prin grupurile Claims ii)
principalul scop al cercetărilor pe această temă nefiind doar
demonstrarea naturii imorale sau criminale a măsurilor
anti-evreiești luate de guvernele naționaliste de după 1930,
motivate economic, în anii premergători războiului, ulterior
militar, în anii acestuia, sau pedepsirea inițiativelor individuale
criminale, ci, mai ales, demonstrarea implicării statului în
spolierea unor evrei mai avuți (evident cei relativ bogați,
ceilalți nu aveau din ce și de ce să fie spoliați). Nu doar
implicarea statului ci mai ales impunerea la plată a cetățenilor
acestuia, prin societăți de avocați specializați, interesați
prin onorarii determinate de recuperări.
Cum se pot determina limita și dreptul, când se
încearcă a se prezenta istoria recentă într-o haotică
continuitate, în care rolul victimelor este preluat exclusiv de
evrei (eventual de maghiari și sași), într-o devălmășie
etnocentrică, în care lectura socială și istorică a situațiilor
este refuzată sau ocultată. Urmașii vor despăgubiri, întemeiate
pe legile Restaurației capitaliste, care se numește „democrație”,
dar este o Cleptocrație.
În România există o majoritate pământeană,
descendenții unor țărani proprietari de pământ (nu chiaburi,
noțiune cu sens politic inventată de comuniști, ci răzeși, în
Moldova și Muntenia, sau beneficiari ai reformelor agrare din secoul
al XIX-lea și al XX-lea), o majoritate care nu a fost despăgubită
corect de spolierea suferită prin colectivizarea forțată, prin
«lichidare chiaburimii ca clasă», fizic și economic, prin
deportările în Bărăgan. În afară de aceștia, mica și marea
burghezie română au fost victime ale unor naţionalizări abuzive,
aparent legale doar fiindcă instrumentul puterii, parlamentul
comunist, a votat legi scelerate.
Prioritatea normală a despăgubirii trebuie să
fie acordată elementului majoritar și, proporțional, minorităților
suferinde, în raport cu resursele materiale actuale ale țării,
care nu sunt extensibile. În numele priorității naționale. Asta
nu înseamnă etnocrație ci democrație, adică ascultarea și
apărarea majorități, de către instituțiile statului. Nu invers,
cum se face în practică. În Ardeal, de pildă, în numele
despăgubirii se restituie, prin ilegalități flagrante și manevre
frauduloase, bunuri nobiliare maghiare ale «optanților»,
despăgubiți legal, după Unire, prin deciziile justiției
internaționale.
Ioan Slavici scria cândva că «toate vremile și
toate popoarele au admis principiul că un popor poate să aibă
interes, poate să fie silit, dar nu poate să fie dator a
acorda vreunui alt popor drepturi pe pământul său». Acum,
afirmația pare unora o exagerare sau o „greșeală” politică. Dar
afirmația era valabilă în momentul istoric dat și ar fi și acum,
dacă acel alt popor râvnește la pământul țării, acaparându-l
prin mijloace aparent legale, sau dacă vrea să-și impună
interesele, obiceiurile în dauna pământenilor. Ar fi ceea ce se
numește politica de acculturație violentă. A fost cazul politicii
față de români, după 1860, a statului bicefal austro-ungar, a
Uniunii Sovietice față de România după 1920 și după 1945.
În numele unor valori onorabile, componente ale
tradiției locului, o sumă de mici „echipe de contra-zgomote”,
de rezistență națională românească, li se opun minoritarilor
activi și vindicativi, cu mijloace legale, cu metode de
contra-propagandă mai mult sau mai puțin eficiente, în mediile de
comunicare virtuale, cărora presa controlată nu le acordă atenție
decât pentru a le combate și a le acuza de extremism, fără
argumente reale. Acum Legea 217/2015, cu impreciziile ei juridice,
riscă să le interzică activitatea necesară, de contra-putere, sub
diverse pretexte.
În compunerea acestor colective de rezistență
se află oameni cultivați, patrioți, naționaliști, dar rareori
xenofobi, a căror acțiune publică este limitată de orientare
politică conformistă a majorității electoratului român, prins în
mecanismele pseudo-reprezentării electorale, în plasa demagogiei și
a complicității cu cleptocrația, care a reușit să convingă, cu
o formulă, adaptată după aceea a ministrului francez Guyzot,
«Români, îmbogățiți-vă!», ca și cum reușita socială,
calculată exclusiv în bani și putere, ar depinde exclusiv de
indivizi.iii
Este victoria Restaurației care capătă chipul
Cleptocrației, pe care o susțin șmecherii mari și mici, bazată
pe electoralismul pseudo-democratic, care promite fiecăruia
posibilitatea de a se îmbogăți… dacă poate. Dar nu oricine
poate, ci mai ales aceia care încalcă sau ocolesc legile, care
folosesc rețele de complicități, restul românilor lipsiți de
muncă sau cu venituri dependente de bunul plac al unor patroni
abuzivi, emigrează sau mor lent de stress, de foame și boli,
îmbătrânind fără protecție socială și sanitară
corespunzătoare.
Mai există o masă nedeterminată până acum,
dar care poate fi măsurată, de indivizi neorganizați, vociferanți
pe Internet, care se manifestă sub acoperirea anonimatului, cu
intervenţii și comentarii adesea împănate de cuvinte murdare sau
jignitoare, cu argumentate inventate sau fără argumente. Dar pentru
controlarea acestei zgmot de fond, existent în orice societate,
pentru eliminarea vocabularului și, deci, a mesajului vulgar și
neargumentat nu este nevoie de o lege ci de un filtre lexicale
programate pe situri de către webmaisteri, filtre care operau
altădată, dar care, de o vreme, nu mai par funcționale. Bizar,
atunci când știm că, tot pe bază de filtre lexicale și alte
procedee analitice, serviciile de siguranță ale statelor, dotate cu
softuri de control foarte scumpe, sunt capabile să analizeze sau
blocheze fluxul întregului Internet. Chiar dacă, evident, nu au
interesul să-l blocheze, căci ar bloca sursa lor de informații.
Cu proliferarea neîngrădită a siturilor
pornografice s-a produs un soi de liberalizare a vulgarității care
se revarsă în spațiul privat și în cel public, debordând în
spațiul politic. Pe acest fond au apărut și insultele la adresa
minorităților etnice, care răspund cu aceiași monedă, când se
„discută” pe teme sensibile, despre Ardeal, de pildă, între
maghiari anonimi și români anonimi, sau între provocatori anonimi
de ambe etnii.
Presa mercenară a ocultat dezbaterea Legii, o
presă controlată de unii dintre aceia care doreau «implementarea»
(cu un cuvânt la modă!) legii în versiunea ei actuală și nu
aveau nici un interes să susțină o discuție publică. Tot așa au
fost ocultate mai toate propunerile interesante privitoare la
Constituție.
La întrebarea naivă, ce i-o fi apucat pe unii,
ca mine, de pildă, să devină «brusc» naționaliști, adică
patrioți activi și nu doar pasivi, după ce se lepădaseră de
național-comunismul ceaușist înainte de 1989, și după ce acesta
a fost discreditat cu brio de presă post-Zaveră, de tipul România
lIberă, Revista 22, de GDS și de toate oengeurile
finanțate de naționaliștii pseudo-internaționaliști, de tip
Soros, de manipulatorii năimiți din redacțiile unor cotidiene
vândute și cumpărate, avem un singur răspuns :
Acum a fi naționalist, patriot lucid și deloc
xenofob în România, devine o necesitate, chiar o obligație morală.
Mi se pare singura direcție de acțiune în apărare și atac, care
poate răspunde agresiunilor economice, ideologice și psihologice
cărora le sunt victime românii anesteziați și slabi de înger.
Pentru blocarea proceselor distructive puse în mișcare de negatorii
suveranității statale românești, în numele valorilor
«europeniste», măști grotești dar străvezii pentru interese
imperiale și coloniale inavuabile. A fi naționalist nu este o linie
politică ci o angajare în definirea și apărarea intereselor
colective prioritare ale românilor.
Pentru re-contextualizarea necesară orbilor,
uitucilor și naivilor, dar mai ales manipulatorilor, ar fi util să
ne amintim două elemente din trecutul culturii române colonizate.
Aproape o jumătate de secol opera publicistică a lui Eminescu a
fost interzisă, și deci «indiscutabilă», cu aceleași argumente
precum cele vârâte în această lege anti-constituțională. Sub
presiunea reprezentanților nealeși dar vigilenți (de genul
activistului iudeo-comunist Moses Rosen ― aici eticheta se
potrivește perfect, fără referință la terminologia nazistă) ai
unei comunități care, la o jumătate de secol după moartea lui
Eminescu și, mai ales, după schimbarea radicală a situației lor
sociale, țineau să mențină interdicția, privând cultura
românilor de opera integrală a lui Eminescu. Cu ce drept?
Că tot atâta vreme autorii etichetați pe drept
sau pe nedrept, ca foști legionari sau simpatizanți, au fost
interziși, încarcerați, că o parte a operei lor a rămas
invizibilă, deci niciodată discutată de la scrierea ei, și că
îndată ce au fost editați, unii doar parțial, mulți prost
editați, opera lor a fost eludată prin acoperirea ei cu etichete
infamante, de aceiaşi vigilenți monitorizatori sau de slugile lor
locale, cei pe care i-am poreclit, cu un termen din vulgata
comunistă, dar perfect adecvat, «burghezia compradoră». Probă :
discuțiile din Franța ca și din România, după 1990, în jurul
operei lui Mircea Eliade, deformante și pline de insinuări
indemonstrabile (mă refer mai ales la pamfletele deghizate în
studii, semnate de Daniel Dubuisson sau Alexandra Laignel-Lavastine,
grabnic traduse în română, la îndemnul monitorizatorilor).
Slavici scria, în contextul politicii românești
aflată sub presiunea statelor europene mari, organizatoare ale
Congresului de la Berlin, unde se decidea, în numele dulăilor,
soarta cățeilor :
« Singurul tărâm pe care chestiunea se poate discuta e acela al intereselor bine înțelese și justificate.» Adică, folosind expresia fostului ministru de externe al Franței, Hubert Vedrine, prin negocierea în condiții de absolută egalitate politică a divergențelor legitime, care nu pot fi ignorate, cu riscul de a perpetua și accentua nemulțumiri sociale profunde și destabilizatoare.
« Singurul tărâm pe care chestiunea se poate discuta e acela al intereselor bine înțelese și justificate.» Adică, folosind expresia fostului ministru de externe al Franței, Hubert Vedrine, prin negocierea în condiții de absolută egalitate politică a divergențelor legitime, care nu pot fi ignorate, cu riscul de a perpetua și accentua nemulțumiri sociale profunde și destabilizatoare.
Minoritățile trebuie apărate de lege. Dar cine
apără majoritatea? Aparent, tot legea. Doar că nimeni, nici legea,
nu se ocupă de îngrijorătoarea stare materială și morală a unei
imense părți a neamului românesc, devenit, de nevoie, migrant.
Rădăcină acestui popor este în pericol. O spun demografii, care
sunt oameni de știință. Cifrele demografice și statistica
generală o dovedesc fără tăgadă! Unii monomaniaci cred că ar fi
vina unui evreu, a evreilor în general. Sunt printre responsabili și
evrei, mai ales în exteriorul României, la FMI. Dar ei acționează
probabil ca bancheri și nu ca evrei, în cadrul logicii profitului
maximal.
Mare este responsabilitatea inițială a
guvernelor Iliescu-Roman și ulterioare, a Băncii Naționale. A
tuturor oamenilor politici și a tuturor instituțiilor statului
român, care au fost și sunt incapabile să oprească hemoragia,
distrugerea economiei, în speță a industriei românești, după
1990, transformarea țării în piață de desfacere neprotejată
pentru produse de consum occidentale sau orientale, pentru produse de
primă necesitate importate, în numele privatizării impuse.
Ar mai fi o soluție. Legea Cojocaru, un proiect
deloc utopic, a cărei comentare este ocultată sistematic de presa
controlată, a cărei aplicare a fost declarată imposibilă, fără
nici un studiu real de fezabilitate. Toate acest situații vor trebui
judecate de un tribunal independent în România, atunci când
România își va redobândi suveranitatea. Până atunci, noi vom
răspunde moral pentru că am tolerat și tolerăm disperați
situația, afirmând că nu există ieșire.
Dacă un străin sau un român mi-a făcut sau îmi
face rău, în numele intereselor sale legitime sau ilegitime,
eventual declarând că îmi vrea binele, nimeni nu mă poate obliga
să-l iubesc, în numele umanității. Binele meu, îl stabilesc eu.
Binele nostru, îl stabilim noi.
Ordonanțatorii Legii, de tipul lui Alexandru
Florian, unii comentatori xenofili, cu aerul că sunt perfect
obiectivi, neutri, uită sau se fac că uită : unii dintre autorii
interziși au fost condamnați în procese deloc echitabile și
juridic inacceptabile, sub presiune unei armate de ocupație, nu de
eliberare. Considerarea acestor procese ca fiind juridic corecte,
implicând un soi de revalidare, în 2015, a sentințelor din 1944,
1946 sau ulterioare, este un abuz, o nerozie sau un act de cinism.
Pentru care Alexandru Florian trebuie tras la răspundere și
eliminat de la conducerea unui institut finanțat de statul român,
care a condamnat oficial comunismul ca regim criminal, și nu poate
admite ca un șef de instituție bugetară din România să elogieze,
direct sau indirect, justiția acestui regim criminal.
Alerta mea derivă din decizia de a nu mai accepta nici un fel de cenzură, nici măcar pe aceea a vigilenților de acum. Legiferarea nu poate fi folosită pentru a împiedica discuția liberă și publică pe orice subiect.
Se înșeală cei care cred că-și asigură
siguranța lor personală sau generală, ca indivizi membri ai unei
comunități minuscule, chiar dacă aflată în rețea cu
principalele organizații comunitare evreiești din lume.iv
Presiunea legislativă pe care o comentăm este, fără nici un
dubiu, legată de această activitate economică.v
Pretențiile pot fi considerate în parte îndreptăţite moral, nu
și juridic. Trebuie să fie menţinut un echilibru cu revendicările
de același tip ale românilor. În realitate, românii sunt tratați
de statul român drept cetățeni de rangul doi, în vreme ce
revendicările maghiare, săsești și evreiești, mai ales, sunt
tratate prioritar. E nu doar o nedreptate ci și o politică greșită,
ale cărei consecinţe vizibile se exprimă prin tensiuni în opinia
publică, prin rumorile sociale pe care serviciile de informații le
vor fi decelat, analizat, așa cum fac eu. Reacțiile populare pot fi
violente, în măsura în care acest fenomen se suprapune sărăcirii
globale, presiunii uniformizatoare europeniste și imperialiste, care
crește. E un avertisment pe care nu puțini l-au exprimat în
România sau în Europa, dar puțini l-au luat în serios.
Istoria românilor are nevoie de toți eroii, de
toate victimele trecutului recent, de toți oamenii ei de valoare.
Nimeni nu are dreptul să reproducă liste negre din 1945. Activarea
spiritului critic este necesară, dar luând în seamă cele de mai
sus.
Ar fi trebuit să de ocupăm de propria noastră
gospodărie înainte de a intra în Europa, cerșind un privilegiu și
adoptând legi neorganice pentru a dovedi că suntem școlari
silitori, înainte de a recontracta împrumuturi înrobitoare la FMI,
în condițiile în care dobânzile sunt intolerabile, insuportabile.
Ar fi trebuit să curățăm propria noastră ogradă. Nu e încă
târziu. Prin noi înșine, spre o Europa a egalilor, nu una a
dulăilor care apreciază partenerii după numărul și calitatea
armelor.
A explica emigrarea evreilor din România după
1948 prin presiunea antisemitismului românilor este o ipoteză de
ignorat și ridiculizat. Propaganda sionistă și comunismul de
penurie au produs ceea ce nici măcar evacuările sau deportările
evreilor și comuniștilor spre Transnistria și tragediile legate de
aceste evenimente, nu au reușit să inducă, devreme ce majoritatea
evreilor repatriați după 1943, ca și cei împământeniți, au
ales multă vreme să rămână în România, colaborând la
construirea socialismului.
Binele lor și destinul lor depinde de destinul
patriei lor. Cei care au dorit să rămână în România au făcut-o
liber, nu au fost nici amenințati, nici alungați de statul român,
nici de români. Și nu au de ce să se teamă că li se va întâmpla
așa ceva. Credem că înțelepții Comunității din România, ca și
cei din patria evreilor, vor reuși să stâmpere excesele unor
așa-ziși reprezentanți, nedelegați, ai intereselor colective,
care, prin agitația lor și prin discursul agresiv doresc să
stabilească o vinovăție colectivă a poporului român față de
strămoșii lor, agită spiritele și riscă să provoace reacții de
răspuns și apărare întemeiate. vi
11 septembrie 2015
Dan Culcer
Note finale
i«Une
relation biunivoque fait correspondre à chaque élément de
l’ensemble A un (seul) élément de l’ensemble B et inversement
fait correspondre à chaque élément de l’ensemble B un (seul)
élément de l’ensemble A.» Ceea ce presupune existența unor
asambluri egale.
ii«Nouveau
programme d’indemnisation mis en place par la CLAIMS Conference
[27/03/2015] La CLAIMS Conference, organisation internationale créée
en 1951, a récemment mis en œuvre un nouveau programme
d’indemnisation. Ce « Fonds de l’enfant survivant » (« Child
survivor fund ») s’adresse aux victimes juives du nazisme, nées
entre le 1er
janvier 1928 et le 8 mai 1945, ayant été persécutées en tant que
telles et qui répondent aux critères suivants : avoir été détenu
dans un camp de concentration, emprisonné dans un ghetto, caché ou
avoir vécu dans l’illégalité avec de faux papiers d’identité.
L’indemnisation consiste en un paiement unique de 2.500 euros.
Vous pouvez télécharger le formulaire de demande en cliquant sur
ce lien. Les formulaires doivent ensuite être adressés à :CLAIMS
Conference. Gräfstrasse 97, 60487 Frankurt/Main, Allemagne. Par
ailleurs, une notice d’information présentant l’ensemble du
dispositif d’indemnisation mis en place par la CLAIMS Conference
est disponible en téléchargement ici.
Pour plus d’information :1/ Le site Internet de la CLAIMS
Conference :http://www.claimscon.de/unsere-taet... 2/ La fondation
CASIP-COJASOR, partenaire en France de la CLAIMS Conference : Tél.
01 49 23 71 30. » Acesta este un anunț pentru Franța. Dar există
unul similar pentru toate țările impozitate.
iiiÎn
realitate, se pare că Guizot ar fi spus
« Éclairez-vous,
enrichissez-vous, améliorez la condition morale et matérielle de
notre France» (Luminați-vă, îmbogățiți-vă, ameliorați
condiția morală și materială a Franței noastre.» Ceea ce s-ar
potrivi cu adevărat și României.
ivA
se vedea lista asociațiilor, dintre care cele mai mari au
intervenit, cum scrie Marko Maximilian Katz, chipurile, pentru
intrarea României în NATO. Ce troc s-a realizat atunci? Link
consultat la 11 sept. 2015 :
https://fr.wikipedia.org/wiki/Cat%C3%A9gorie:Association_ou_organisme_juif
Într-un raport pe 2006 al unor monitorizatori evrei, lizibil aici :
http://www.romanianjewish.org,
se scrie : «Conştienţi
fiind că fără suportul guvernului american, al Senatului și al
Congresului SUA, aderarea la NATO ar fi imposibil de obţinut, noii
conducători ai României s-au focalizat, începând cu luna
Ianuarie 2001, în conducerea unei campanii de relaţii publice
menite să convingă SUA si NATO de sprijinul necondiţionat al
României. În consecinţă guvernul a demarat o serie de acţiuni
pentru a îndeplini unele din rigorile necesare pentru a obţine
invitarea la aderare.
[…] Ca o
parte a acestui efort, sistemul de relaţii publice al Guvernului
s-a concentrat pe realizarea unor raporturi susţinute cu
organizaţiile evreieşti americane, presupuse [?] ca influente si
puternice din punct de vedere politic si financiar. […]
În Martie
2002, o delegaţie condusă de Rabinul Andrew Baker a fost invitată
să participe la Conferinţa conducătorilor naţiunilor doritoare
de a adera la NATO. Conferinţa s-a desfăşurat în Bucureşti.»
vReferințele
mele leagă istoria secolului al XIX-lea, cu presiunile
internaționale al căror efect a fost consemnat de deciziile
Congresului de la Berlin, de presiunile exercitate prin Raportul
Wiesel, prin ordonanța de urgență. Despăgubirile sunt numite,
abuziv, «claims = creanțe». E vorba de despăgubiri pentru
pierderile de proprietăți și bunuri, prin naționalizarea
comunistă, nu altfel. Cele «românizate» de legionari au fost
demult recuperate, între 1945 și 1948. Unii vor să ne convingă
că solidaritatea comunitară evreiască nu există, că acțiunile
politice, financiare sau diplomatice vizibile și invizibile sunt
simple întâmplări, coincidențe, că între ele nu există nici o
legătură. Ce sens avea importul în România a unui rabin șef din
Israel, Marele Rabin Menachem Hacohen, care nu știe românește,
nici ungurește, nici ladino? Avea calitatea, foarte importantă, de
a fi vicepreședintele Claims Conference. Negocierile
statului român cu Claims Conference nu au fost niciodată
făcute publice, de nici unul dintre parteneri. Dacă ar fi fost
făcute publice, o stabilire a priorităților era posibilă, o
negociere era acceptabilă. Cetățenii evrei ai României de azi
sau cetățenii statului Israel nu posedă creanțe de acest fel
față de cetățenii români, unguri, sârbi etc. ai României de
azi. Iar plata în secret a unor «creanțe imaginare» este ilegală
și responsabilii vor fi trași la răspundere legal.
viPe
marginea unui editorial intitulat O lege pentru neliniştea
noastră de Carmen Mușat, în Observatorul cultural din
28 august 2015.
http://www.observatorcultural.ro/index.html/articles%7Cdetails?articleID=32315&pageID=1#comments
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu