BOMBA BOMBELOR: Senzaționalul denunț făcut azi de GABRIEL SANDU
Scris de Sorin Rosca Stanescu in 27 septembrie 2017
Publicăm mai jos, integral, denunțul pe care, chiar astăzi, Gabriel
Sandu l-a depus la DNA în uriașa escrocherie Microsoft. Sunt vizați
Traian Băsescu, Emil Boc, ambasadori ai Statelor Unite și Austriei,
Elena Udrea, Dorin Cocoș, Claudiu Florică, Dinu Pescariu și mulți alții
despre care Gabriel Sandu pretinde că s-au implicat în diverse feluri în
furtul din avuția publică a României a zeci de milioane de euro. În
denunț, se vorbește deasemenea și despre George Maior și Florian Coldea,
despre generali SRI și STS.
Ministerul Public
Direcția Națională Anticorupție
Dosar nr. 766/P/2016
Domnule Procuror,
Subsemnatul Sandu Gabriel,(…) in calitate de inculpat în Dosarul nr. 766/P/2016, prin apărător ales av. Daniel M.V. Chitic,
formulez în temeiul art. 290 C.pr.pen. prezentul
DENUNȚ
prin care vă aduc la cunoștință săvârșirea mai multor infracțiuni de
care am luat cunoștință în perioada în care am fost membru al Guvernului
României, respectiv 23.12.2008 – 01.09.2010, în calitate de Ministru al
Societății Informaționale și al Comunicațiilor, dar și în calitate de
vicepreședinte PDL Central, primvicepreședinte PDL Prahova, și
coordonator al PDL Brăila.
Prin conținutul său, acest memoriu are valoarea unei
declarații-denunț care să facă posibilă, dacă se va dori, cercetarea
întregului context al contractelor încheiate de către Guvernul României
cu Microsoft și care s-au constituit începând cu anul 2003 în “platforma
de afacere Microsoft”, o escrocherie care a fost transpartinică,
transguvernamentală și transfrontalieră. Uriașul prejudiciu al staului
român nu poate fi calculat decât în condițiile în care va fi cercetată
afacerea Microsoft din perioada 2003 – 2012.
Pentru început, iată câteva elemente din contextul în care s-a
derulat în ansamblul ei operațiunea Microsoft, care a prejudiciat statul
român cu zeci de milioane de euro:
1. Între Guvernul României și Microsoft, la Roma, data de în 17
Septembrie 2003, a fost încheiat un “Parteneriat strategic” care a avut
ca efect instituirea unui monopol în favoarea gigantului IT american pe
piața din România. Acest monopol a fost consfințit prin semnarea de
către Dan Nica, ministrul Comunicațiilor și Tehnologiei Informației pe
de o parte și Steve Ballmer, CEO Microsoft, pe de altă parte, a unei
“Scrisori de intenție privind Parteneriatul Strategic între Guvernul
român și Microsoft”, și mai apoi prin semnarea la data de 15 apilie
2004 a Contractului 0115.RO care viza preluarea de licențe pentru
operarea computerelor deținute de administrația centrală, (deși o parte
din computere dețineau deja licență) dar și pentru proiectele de
e-government și licențele educaționale. Arăt că numărul de licențe
vizate depășea cu mult numărul computerelor existente. Acest contract
încheiat între stat și o entitate privată a încălcat legile concurenței.
Ca efect al încheierii “Parteneriatului strategic” și a “Contracatului
0115.RO”, Microsoft a devenit placa turnantă a pieței IT din România dar
și a securității cibernetice a Statului român, fiind anihilată în
același timp libera concurență pe piața IT din țara noastră prin
legalizarea și instituționalizarea abuzului de poziție dominantă a
companiei Microsoft în România. Menționez că Microsoft operează la nivel
mondial prin subsidiare zonale ale concernului multinațional. În
Europa, subsidiara mare a fost și este Microsoft Irlanda. Locația a fost
aleasă anume întrucât are o legislație a impozitelor mai prietenoasă.
Microsoft Irlanda a creat o reprezentanță în România numită Microsoft
România.
2. La intervale de patru-cinci ani, contractul inițial a fost
“novat” prin încheierea unor acte adiționale sau noi contracte de ambele
părți în urma unor negocieri directe și netransparente care încălcau
odată în plus legile europene ale concurenței. Contractele succesive
care au “novat” “Parteneriatul strategic” și Contractul 0115.RO au fost
făcute prin coruperea sistematică a oficialilor români prin instituirea
unei grupări infracționale care s-a aflat de-a lungul timpului, în mod
invariabil, în spatele echipelor de negociatori și cărora li s-au oferit
ca recompensă procente importante din prețul contractelor încheiate cu
statul român prin oferirea unor discounturi imense (ce mergeau până la
65%) din valoarea contractelor încheiate cu Guvernul României. Modul
prin care comania Microsoft cumpăra influență la nivelul de vârf al
statului român va fi descris în cele ce urmează în prezentul denunț.
3. Cum compania Microsoft (prin subsidiara sa Microsoft Ireland și
repreznteanța sa – Microsoft România) nu putea încheia în mod direct
contracte directe ca urmare a unei interdicții stabilite de instanțele
internaționale în domeniul concurenței, Microsoft opera și
comercializează în România în mod indirect licențe și servicii prin
intermediul unor terțe companii agreate și abilitate în mod direct de
către compania americană numite LAR (Large Account Reseller). Aceste
terțe companii (pe care le vom numi în continuare LAR-uri) obțineau și
obțin în mod netransparent discounturi stabilite în urma unor negocieri
directe între acestea și compania Microsoft, această modalitate de
ofertare directă către LAR-uri încălcând odată în plus legile
internaționale ale concurenței. În România, au existat și au operat mai
multe asemenea LAR-uri (persoane juridice române și/sau străine), care
făceau oferte instituțiilor administrației publice centrale, dar de
fiecare dată în spatele acestor LAR-uri se găseau aceleași persoane care
alcătuiesc un grup criminal organizat.
4. Este esențial de reținut că discounturle acopereau o plăjă largă,
între 17 și 65 la sută, ultimul procent fiind total nefiresc sub aspect
comercial.
5. În 2009 a fost dată Hotărârea de Guvern 460 și s-a organizat o
licitație, câștigată de D-CON.NET AG, un LAR reprezentat de Claudiu
Florică, una și aceeași persoană care reprezenta și precedentul LAR care
contractase cu Guvernul României – Fujitsu Siemens Computers GMBH
(numit în continuare FSC).
6. Au fost prevăzute sume uriașe (de zeci de milioane de euro)
pentru consultanță și asistență, pe care Guvernul României i-a plătit și
care au fost dirijați către o rețea de offshoruri deținute de
reprezentanții unui grup criminal organizat, alcătuit din peste o sută
de persoane, avându-i la vârf pe Claudiu Florică, Dinu Pescariu și
Dragoș Stan.
7. În cele ce urmează voi demonstra că Microsoft nu livra în
realitate nici toate produsele (licențele) contractate și nici
consultanța convenită. În schimb, avea acces la toate informațiile
sensibile sau chiar la secrete ale statului român.
8. Prin intermediul LAR-urilor, Microsoft a făcut trafic de
influență începând cu anul 2004, fiind susținut în acest sens de un grup
consistent de oameni politici în frunte cu președintele de atunci al
României, Traian Băsescu, cu primul-ministru Emil Boc, cu consilierul
președintelui României, Theodor Stolojan, consiliera prezidențială Elena
Udrea, devenită apoi ministru al Dezvoltării, soțul acesteia, Dorin
Cocoș, de reprezentanți de frunte ai corpului diplomatic (ambasadorii
SUA, a Austriei și Germaniei) și FMI, dar și de ofițeri superiori din
Serviciul Român de Informații și STS (generalii SRI Dumitru Zamfir și
Dumitru Cocoru, generalul STS Marcel Opriș, aceștia fiind reprezentanții
prim adjunctului SRI, generalul Florian Coldea și directorului SRI
George Maior).
9. Timp de circa 14 ani, sume uriașe de bani au fost, în baza
contractelor Microsoft, preluate din bugetul diferitelor instituții
centrale, prin intermediul directorilor Silviu Hotăran și Ovidiu
Artopolescu (ultimul, o vreme, fiind și secretar de stat MCSI, sub
patronajul lui Dan Nica, în calitate de ministru), având același
partener, în persoana lui Claudiu Florică, ca director D-CON.NET AG și
FSC, și cu aceiași colaboratori de bază din Microsoft, directorii Florin
Pletea – toți plătiți prin prin intermediul Zonko Overseas Ltd. și alte
offshore-uri înființate special în acest sens de către Sorin Eftene,
director Microsoft, prin intermediul multinaționalei KPMG – un gigant în
domeniul consultanței fiscale.
10.Din grupul infracțional organizat care au devalizat bugetul
României și au spălat banii obținuți în acest mod, au mai făcut parte și
Dragoș Nicolaescu, șef FSC (Fujitsu Siemens Computers GMBH), numit în
această funcție de către Claudiu Florică, Diana Comănici director
economic, și toți ceilalți directori Microsoft, membri ai delegației
Microsoft în MCSI, directori FSC (Fujitsu Siemens Computers GMBH),
directori D-CON.NET AG sau membri ai grupului D-CON.NET AG şi Dorin
Cocoș care, începând din 2009, a devenit șeful neoficial al
negociatorilor grupului Microsoft în raport cu Guvernul României.
În fapt, contextul electoral al anului 2008 a făcut ca în
perioada 15-23 decembrie 2008, la insistențele domnului Gheorghe Ștefan
cu susținerea PLD, în cadrul PDL, să se stabilească, prin algoritmul de
desemnare al membrilor de partid, cu rezultate foarte bune în campanie
electorală, ca funcția de Ministru al Comunicațiilor și Societății
Informaționale, aripa PLD din PDL, să fie ocupată de subsemnatul.
Imediat după desemnare am fost chemat la partid, la PDL și mi s-a
adus la cunoştinţă de către conducerea acestuia, modul de repartizare a
funcțiilor de conducere în cadrul MCSI pe baza de recomandare a fiecărei
filiale județene PDL.
În data de 23.12.2008 am fost instalat ca ministru MCSI de către
domnul vice prim-ministru Dan Nica, cu recomandarea să lucrez cu „omul
care știe totul în acel minister” pentru că el l-a înființat, secretarul
general al ministrului, domnul Cezar Armeanu.
Am preluat MCSI pe bază de proces verbal de la ministrul Karoly
Borbély. Menționez că acesta nu mi-a indicat absolut nicio problemă
deosebită din activitatea ministerului.
Primele informații pe care le-am primit în minister au fost că acel
minister este controlat de SRI și este condus de dl. Dan Nica prin
intermediul dlui. Cezar Armeanu, acesta din urmă fiind pe statul de
plată atât al lui Microsoft – FSC (Fujitsu Siemens Computers GMBH),
cărora le reprezintă interesele, cât, mai ales, ale avocatului Doru
Boștină, care îi reprezintă pe toți, respectiv Microsoft, FSC, Unicredit
și MCSI.
În minister era un haos total. Se zvonea că toți șefii de
departamente și o parte din angajați erau plătiți de FSC, Florică,
TeamNet, Ghiță Sebastian, Siemens, SIVECO, și mulți alții.
În aceste condiții, imediat după preluare am dispus, la sugestia
Secretariatului General al MCSI, domnul Cezar Armeanu, o ședință de
lucru în care mi s-a adus la cunoștință o singură problemă și anume
situația licențelor Microsoft cumpărate de dânsul în numele Guvernului
României.
Problema principală ridicată de domnul Cezar Armeanu era inexistența
sumelor aferente plăților necesare achitării licențelor nelivrate de
Microsoft în perioada 2006 – 2008, dar care trebuiau plătite de MCSI în
anul 2009. Este motivul pentru care a fost identificată o soluție de
plată, optându-se pentru achitarea contravalorii unui număr antecalculat
de ore de consultanță și de mentenanță. Servicii care, în cea mai mare
parte, nu au fost prestate.
Ceea ce m-a nedumerit, din primul moment, a fost de ce acest contract
de închiriere licențe Microsoft era urmărit de departamentul de
politică externă al ministerului, și nu de departamentele de IT,
achiziții, sau tehnic.
Divergența principală era între departamentul de politică externă,
care urmărea derularea contractului și departamentele juridic și
economic.
Ulterior, am înțeles că oamenii rețelei erau plasați exact în departamentul de politică externă al ministerului.
În primele săptămâni din ianuarie 2009, odată cu începerea mandatului
meu de ministru MCSI, am dispus efectuarea unei inventarieri complete a
licențelor Microsoft, gestionate în perioada 2006-2008, şi a licențelor
necesare la nivelul anului 2009.
Rezultatul a fost absolut dezastruos. Nu exista nicio coerență în
evidența Ministerului, hotărârile de guvern emise în 2008 nu aveau
niciun fundament, nu exista niciun document care să stea la baza
întocmirii și redactării acestor hotărâri de guvern, nu existau comenzi
ale instituțiilor, procese verbale de recepție, de comodat, vouchere,
ore de consultanță, nu existau procese verbale de recepție asura
serviciilor. Documentul care consemna numărul de ore de consultanță,
respectiv 50.000 de ore, document deținut în arhiva Secretarul
general-ului MCSI, aferent perioadei 2004 – 2009 (ore evaluate în cadrul
MCSI la 5.000.000 $ la nivel de LAR, valoarea de piață fiind de peste
8.000.000 $) dispăruse din evidența MSCI.
Am solicitat o situație a voucherelor date instituțiilor din contractul de licențiere. Nici aceasta nu exista.
Am solicitat documentele de livrare ale companiei Microsoft FSC în
baza comenzilor date de instituțiile beneficiare, cuprinse în actele
adiționale nr. 2, 3 şi 4, precum și procesele verbale de recepție a
kit-urilor și a voucerelor de ore de consultanță, însoțite de contracte
de comodat cu toate ministerele și instituțiile cuprinse în H.G.
634/11.06.2008 și H.G. 1193/24.09.2008, împreună cu H.G.
1451/12.11.2008. Aceste documente nu mi-au fost prezentate pentru, așa
cum mi s-a spus, nu mai existau în minister. Dacă au existat vreodată.
Am avut o discuție foarte dură cu Secretarul general-ul MCSI, domnul
Cezar Armeanu, care nu mi-a putut prezenta nicio explicație în
condițiile în care nu exista niciun document în minister care să nu
treacă pe la el. Foarte prietenos, mi-a spus că nu e nicio problemă
pentru că are soluție pentru această situație și îmi va prezenta omul
care deține toate documentele prin care va justifica situația de mai sus
și care a întocmit și redactat toate hotărârile de guvern menționate
mai sus.
Șefa serviciului juridic mi-a precizat că aceste documente nu există
pentru că aceste hotărâri de guvern au fost pregătite de secretarul de
stat Szomodi împreună cu Secretarul general-ul MCSI dl. Cezar Armeanu,
și scrise de domnul avocat Doru Boștină.
Departamentele din cadrul Ministerului nu au fost implicate. Același
lucru l-au susținut și directorul economic al MCSI domnul Florea și șefa
Serviciului financiar, doamna Daneț, care mi-au argumentat, inclusiv pe
documente scrise, de ce nu pot fi plătite sumele de 31.000.000 $ și
26.800.000 $ aferente actelor adiționale nr. 2,3 şi 4.
În urma analizării informațiilor oferite de toate aceste
departamente, referitoare la actele adiționale 2, 3 și 4, subsecvente
contractului 0115RO/2004, am constatat discrepanțe între prevederile
textelor de lege ce vizau termenele de plată, livrarea de produse,
cantitățile și modalitatea în care aceste produse puteau fi achitate
doar în baza prevederilor bugetare al următorului an şi situația efectiv
regăsită, astfel:
Prin Hotărârea de Guvern nr. 470/2004 și CTR 0115RO/2004 se prevedea la:
“Art. 2: plata ratelor se făcea in limita sumelor aprobate anual prin lege cu aceasta destinație din bugetul SGG-ului
Art. 3 alin. 2: instituțiile publice beneficiare vor primi câte un kit de instalare pentru fiecare dintre produsele solicitate.”
În anexa de la H.G. 470/2004 – contractul comercial de închiriere
licențe, în art. 5 alin. 4 obligația de livrare se va considera
îndeplinită la data prevăzută în notificarea adresată licențiatului de
către Microsoft prin care se confirmă că licențiatul are acces la
licențe și predă către licențiat câte un kit de instalare pentru fiecare
instituție publică beneficiară având calitatea de afiliat inclus.
Contractul a fost semnat de către SGG pe o perioadă de 5 ani
(2004–2009), valoarea inițială a contractului încheiat în anul 2004
între SGG şi Microsoft prin reprezentantul său Fujitsu Siemens GMBH
Austria a fost de 54.567.465 $ pentru un număr de 50.155 licențe de
drept de utilizare începând cu anul 2004 până în anul 2009.
Cuantificare Prejudiciu
Costul de finanțare în valoare de 11.000.000 $ a determinat creșterea
valorii contractului de 42.000.000 $ oferta inițială, la 54.567.465 $ –
suma apreciată de Gheorghe Gheorghina ca fiind o creștere nejustificată
care nu poate fi explicată.
Total prejudiciu aferent contractului 115RO/2004 – 26.400.000 $ din
care 11.000.000 $ costuri legale de finanțare și 15.600.000 $ plătiți
ilegal cu avizul și acordul dat de Microsoft prin Silviu Hotaran, Ovidiu
Artopolescu, Florin Pletea, Sorin Eftene, care au supravegheat afacerea
Microsoft. Banii au fost împărțiți între Microsoft, FSC, KPMG şi
directorii Microsoft enumerați mai sus, directorii FSC (Fujitsu Siemens
Computers GMBH) Viena în frunte cu Malinovski, dar și ai FSC (Fujitsu
Siemens Computers GMBH) România, Claudiu Florică, Dragoș Nicolaescu,
Diana Comanici împreună cu cei care țineau legătura cu serviciile
secrete și guvernele României – Dragoș Stan și Dinu Mihail Pescariu,
bani pe servicii plătite dar nelivrate, ajungând la ei și prin ei la
toți cei de mai sus.
H.G. nr. 470/2004 este ilegală pentru că trebuia să cuprindă
obligativitatea de a se face licitație publică. Actul normativ a intrat
în vigoare la data de 13.04.2004, după ce a fost semnat de:
– prim-ministrul Adrian Năstase – contrasemnează
– ministrul MCTI Dan Nica
– ministrul pentru coordonarea SGG Eugen Bejinariu
– ministrul Finanțelor Publice M. Tănăsescu
Odată cu intrarea în vigoare a acestei hotărâri, a fost abrogată o
altă hotărâre, H.G. nr. 1473/2003, de asemenea ilegală, care atribuia
competență SGG-ului de a semna contractul-cadru de licențiere,
referitoar la produsele Microsoft. Aceasta a fost publicată în Monitorul
Oficial al României, partea 2 nr. 912 din 19 decembrie 2003.
H.G. nr. 1473/2003 a fost semnată la 11 decembrie 2003 de următorii:
– prim-ministrul Adrian Năstase
– ministrul MCTI Adriana Ticau
– ministrul pentru coordonarea SGG Eugen Bejinariu
– ministrul Finanțelor Publice Mihai Nicolae Tănăsescu.
În prima parte a anului 2009, am avut câteva întâlniri cu toți șefii
marilor companii de IT din România, printre care și doamna Irina Socol,
președinte, director general al SIVECO SRL. Aceasta mi-a prezentat mai
multe variante de îmbunătățire a sistemelor IT în Guvernul României,
printre care şi propuneri de îmbunătățire a programelor de licențiere în
cadrul Ministerului Învățământului, explicându-mi că nu se poate
accepta sub nicio formă oferta Microsoft, întrucât este incorectă,
compania SIVECO SRL livrând, în perioada 2000–2004, toate calculatoarele
folosite de Ministerul Învățământului pe care erau instalate licențe
Microsoft legale.
În 2009, am rezistat insistențelor domnilor Tatomir Cătălin, Sorin
Eftene, Florin Pletea, care erau făcute direct sau prin intermediul
ambasadei SUA și al ambasadorilor Nicholas Taubman și Mark Gittenstein –
mai mult sub forma unor amenințări directe asupra mea și asupra
Guvernului României – la presiunile domnilor Dorin Cocoș, Dinu Pescariu
(cu care m-am văzut o singură dată în luna mai 2009, iar următoarea dată
a intrat peste mine în casă în noiembrie 2009), Claudiu Florică – FSC
(Fujitsu Siemens Computers GMBH), Dragoș Nicolaescu, Diana Comănici, dar
mai ales a domnilor Cezar Cezar Armeanu și a avocatului Doru Boștină.
Toți aceștia au depus eforturi pentru a mă convinge să includ în
Hotărârea de Guvern soluția de rezolvare a licențelor Microsoft, în baza
solicitărilor făcute de Mihnea Costoiu.
Vă aduc la cunoștință că începând din anul 2008, luna iunie,
companiile Microsoft şi FSC (Fujitsu Siemens Computers GMBH) au impus un
contract de consultanță juridică pentru MCTI cu avocatul Doru Boștină,
care era în același timp și avocatul MCSI şi avocatul Unicredit Bank,
lucrând direct cu domnii Florică Claudiu, Dinu Pescariu, Dragoș
Nicolaescu, Florin Pletea, Sorine Eftene plus Călin Tatomir. Aceștia
împreună au procedat la inițierea unui număr de Hotărâri de Guvern prin
care se efectuau plăți ilegale. Respectiv:
1. Conform contractului comercial de închiriere licenţe – anexa la
H.G. nr. 470/15 Aprilie 2004, care prevede că obligația de livrare se va
considera integral îndeplinită la data prevăzută în notificarea
adresată licențiatului de Microsoft Ireland Operation LTD, prin care se
confirmă că licențiatul are acces la licențe și a predării către
licenţiat a câte unui kit de instalare pentru fiecare instituție publică
beneficiară, având calitatea de afiliat inclus.
2. Hotărârea de Guvern nr.199/27.02.2008 prevede, la Articolul 2.2 că
autoritățile și instituțiile publice beneficiare au obligația de a
transmite, până la data de 30 martie a fiecărui an către MCTI numărul
echipamentelor de calcul instalat în cadrul instituției, numărul de
licențe existent și numărul de licențe necesar a fi închiriate, cu
justificarea necesității, iar MCTI are responsabilitatea de a centraliza
și corela aceste informații.
La Articolul 3 se prevede că MCTI verifică modul de utilizare de
către fiecare autoritate și instituție publică beneficiară a avantajelor
și servicilor aferente contractului comercial de închiriere de licențe
Microsoft.
3. Hotărârea de Guvern nr.634/11 iunie 2008 prevede plata fără
recepționarea vreunui produs. În plus, urmau să fie livrate în luna
iunie 2008 produse care aveau să fie folosite începând de la 01.01.2006.
În Articolul 2, în schimbul acestora, se prevedea plata sumei de
26.172.156 $. Conform Articolului 3, MCTI urma să distribuie licențe pe
bază de contract de comodat instituțiilor și autorităților publice
beneficiare (în data de „aprilie 2006” cu drept de folosință de la data
de 01.01.2006), În Anexa nr. 2 a Actului adițional nr. 2 se prevedea
dreptul neexclusiv de a utiliza produsele software Microsoft închiriate
și kiturile de instalare corespunzătoare.
În actul adițional nr. 2/11 Iunie 2008, la contractul 0115 RO/2004 se
stabilea ca până la data de 31.03.2006 să fie predate kiturile către
SGG și contractul de comodat semnat cu instituțiile beneficiare.
Ministrul Karoly Borbély, Secretarul General al MCSI Cezar Armeanu,
Secretarul de Stat Szomodi și Microsoft, prin Călin Tatomir, Florin
Pletea, Sorin Eftene au făcut presiuni uriașe asupra mea, pentru a
renunța la verificarea inventarelor licențelor primite și pentru a face
face plățile retroactiv, în schimbul unor produse nelivrate şi
nerecepționate. Produsele așa-zis livrate au fost comunicate MCSI prin
intermediul avocatului Boștină Doru, care a și redactat hotărârile de
guvern, inclusiv contractele și anexele lor către Microsoft. În acest
sens a colaborat cu Călin Tatomir, Sorin Eftene, Florin Pletea și
echipele subordonate lor. De la Fujitsu Siemens Computers GMBH au
participat Claudiu Florică, Dragoș Nicolaescu, Diana Comănici, care au
împărțit banii obținuți ilegal de la Guvernul României între Microsoft,
FSC, directorii Microsoft, directorii FSC prin offshore-urile lui Dragoș
Stan, Dinu Pescariu, Thomas Heintschell .
Semnificativ cred că este faptul că Dragoș Stan, Dinu Pescariu și
Claudiu Florică sunt patronii din umbră ai firmelor Lisaos – Balzac –
Essim cu același sediu în Cipru – Limassol Cipru Griva Digeni 115
Trident Centre 3101 (Certificat de înregistrare fiscală 122 601 96 Q
nr. incorpore HE 260 196), acționar majoritar în Synotech Global Service
România SRL, fosta DIM SOFT, actualul loc de muncă al lui Sorin
Eftene, care a lucrat permanent în subordinea lui Claudiu Florică, la
fel ca și D-CON.NET AG în 2014 – și care a devenit Synotech Global
Service Switzerland GMBH (aspect confirmat prin păstrarea numărului de
înregistrare la ORC, J40/2051/1994 rezultân în urma fuziunii prin
absorbție a societăților Abacus System & Solutions J40/2476/1998 si
Abacus Telcon J40/2994/2005), proiect semnat și de Rilla Roxana, avocat
partener cu Chirvase Neculai, soțul Rilla Cornel fiind plătit de Florică
pentru a fi consilierul ministrului V. Vreme.
De remarcat că la nivelul anului 2004, societatea Quinn Asociated
LTD, ce avea ca beneficiar real pe Dragoș Stan, este reprezentată de
către Irene Spoerry şi Andreas Moustras, persoane ce se regăsesc cu
drept de reprezentare și semnătură pentru Essim Partners şi Balzac la
nivelul anului 2009.
Acest lucru rezultă din contractele semnate între Baringwood si
Essim si Balzac, la fel cum D-CON.NET AG si Baringwood sunt reprezentate
de Erich Amman. [1]
Călin Tatomir, Sorin Eftene, Florin Pletea, directori Microsoft,
împreună cu Claudiu Florică, Dragoș Nicolaescu, Diana Comănici, Victor
Malinovski, și ceilalți directori FSC GMBH, prin intermediul lui Dragoş
Stan și Dinu Pescariu, au întocmit, prin intermediul avocatului Doru
Boștină, împreună cu Cezar Armeanu, secretar general MCTI și cu
aprobarea ministrului Karoly Borbély și a Secretarul de stat Szomosi,
următoarele Hotărâri de Guvern ilegale, pentru plăți retroactive, pentru
marfa nelivrată, toate fiind făcute pentru înșelarea Guvernului
României cu suma de 31.144.865 ,64 $ plus 26.725.491 ,36 $, în total
însumând 57.970.367 $.
Marfa nelivrată reprezintă 31.144.865,64 $.
Cred că este important să precizez că în anul 2009, a avul loc o
întâlnire în patru, impusă lui Pinalti (Gheorghe Ştefan) de Traian
Băsescu, Elena Udrea și Dorin Cocoș, în care Claudiu Florică a explicat
afacerea Microsoft, FSC, MCTI, cu modul de plată și cu prelungirile de
contract FSC 2009 – 2012. Menționez că îl cunoșteam pe Dorin Cocoș din
2007, când în calitate de vicepreședinte PLD, Theodor Stolojan mă
trimitea la el pentru a ține adunările PLD la Eurohotels.
Mai fac precizarea că și Emil Boc mi-a pus în vedere să rezolv
problema plății, iar Gheorghe Gherghina de la Ministerul Finanțelor m-a
presat să plătesc. La rândul ei, Elena Udrea m-a obligat să mă văd cu
Cocoș. Cocoș Dorin m-a sunat și m-a presat la rândul lui să rezolv
plățile pentru Microsoft. La fel, presiuni în acest sens făceau FSC
prin Wolfgang Horak, Dragoș Nicolaescu, Diana Comănici, avocatul Doru
Boștină (Secretarul general MCSI) și Cezar Armeanu. Precizez că, în
aceeași direcție au făcut presiuni și Nicolas Taubman și Mark
Gittenstein, ambasadori ai Statelor Unite în România.
În cele din urmă o parte din mită nu a mai ajuns la destinatarii
finali, pentru că eu am refuzat să plătesc retroactiv 57.000.000 $ fără
dovada efectuării prestației serviciilor și livrării produselor.
În continuare, în vederea derulării operațiunilor Microsoft, s-a
decis elaboarea unei noi Hotărâri de Guvern, în baza căreia urmau să se
plătească licențele din 2004, la care vom primi 50.000 de ore de
consultanță plus produse Software Microsoft plus servicii, iar pentru
cele nelivrate în 2006, 2007, 2008, 2009 se va prelungi perioada de
drept de folosință până în 2012.
În momentul în care Mihai Tănăsescu, în calitate de şef al
delegației FMI în anul 2009, (una și aceeași persoană cu cea care a
semnat în 2004 HG-urile ilegale pe relația cu Microsoft) a făcut
presiuni uriașe către Emil Boc, acesta din urmă i-a dat ordin lui
Gherghina să plătească 31.144.865,64 $ în baza Actului Adiţional nr.2 în
favoarea Unicredit București. Ulterior, domnul Dragoș Nicolaescu și-a
dat demisia, FSC prin Diana Comănici și W. Horar nu au mai recunoscut
înțelegerea și au preferat să recunoască nelivrarea, iar Sorin Eftene și
Florin Pletea, în calitatea lor de directori ai Microsoft România, au
spus clar că fără FSC (Fujitsu Siemens Computers GMBH) se oprește
discuția.
Prin Hotărârea de Guvern nr.1451/2008 i s-a atribuit MCTI dreptul de a
semna actul adițional nr.4, valoarea totală a acestuia fiind de
26.725.491,36 $ pentru un număr de 40.939 licențe cu drept de utilizare
începând cu anul 2007 până în 2009, respectiv 22.860 licențe cu drept de
utilizare începând cu anul 2008 până în anul 2009.
Suma nu a fost achitată din cauza unor deficiențe constatate în actul
adițional încheiat, cu efecte în derulare. Factura a fost stornată cu
acceptul firmei.
Contractul comercial de închiriere de licențe numărul 0115/RO,
încheiat la 15.04.2004, prevede la articolul 5.4 că obligația de livrare
se va considera integral îndeplinită la data prevăzută în notificarea
adresată licențiatului de Microsoft Ireland Operations LTD, prin care se
confirmă că licențiatul are acces la licențe, și a predării către
licențiat a câte unui kit de instalare pentru fiecare instituție publică
beneficiară având calitatea de afiliat inclus.
Toate H.G.-urile de mai sus sunt absolut ilegale. Ele au fost făcute
pentru plata în anul 2009, a unor produse și servicii nelivrate în
perioada 2004-2009, fiind întocmite pe baza datelor furnizate de
Microsoft prin domnii Sorin Eftene, Florin Pletea, Călin Tatomir și a
echipei Microsoft, care cunoșteau clar că prin FSC România si FSC
Austria (prin Malinovski, Horak, Claudiu Florică, Dragoș Nicolaescu,
Diana Comănici) au încercat să fure de la statul român de suma de
57.000.000 $ prin HG-uri ilegale redactate de avocatul Doru Boștină,
întocmite de Cezar Armeanu și aprobate de ministrul Karoly Borbély,
bugetate de Varujan Vosganian, și semnate și aprobate de Călin Popescu
Tăriceanu.
Acest furt grosolan a fost cercetat de DNA, însă făptuitorii mai sus
menționați au fost favorizați prin necorelarea cu Dosarul 187/2013, prin
prescrierea faptelor din Dosarul 21/P/2006, și prin mușamalizarea
Dosarului 448/P/2011.
Menționez că și subsemnatul am fost șantajat să plătesc ilegal cei
57.000.000 $ de către Claudiu Florică şi Dorin Cocoș în mod direct, și
indirect de către Traian Băsescu, („Tăticuțul”), Elena Udrea, Emil Boc,
Călin Tatomir, Florin Pletea, Sorin Eftene, Gheorghe Gherghina, W.
Horak, Dragoș Nicolaescu, Diana Comănici, avocat Doru Boștină, Răzvan
Radu, Șerban Tănăsescu, dar mai ales de ambasadorii Nicholas Taubman,
Mark Gittenstein, Martin Eichtinger, care m-au forțat să plătesc aceste
sume furate de Microsoft cu complicitatea FSC (Fujitsu Siemens Computers
GMBH) și gruparea Florică.
După intervenția brutală a domnului Mihai Tănăsescu, în calitate de
șef al FMI, la Emil Boc, acesta i-a determinat pe domnii Gh.Gherghina și
Cezar Armeanu să plătească 31.000.000 $.
Înțelegerea cu Călin Tatomir, Sorin Eftene, Florin Pletea, în
calitate de reprezentanți ai Microsoft, pe de-o parte, și Claudiu
Florică, Dragoș Nicolaescu, Diana Comănici, ca reprezentanți ai FSC, pe
de altă parte a fost de prelungire a contractului pentru perioada 2009 –
2012 și plata sumei de 54.000.000 $ în perioada 2009 – 2012 pentru
icențele din 2004. Iar pentru diferența de până a 57.000.000 $ , 50.000
de ore de consultanță în perioada 2009-2012. Ca urmare a negocierilor
dure pe care le-am purtat cu aceștia, știind că au furat cei 31.000.000 $
prin Colina Investment direct de la Unicredit, mai sus numiții au
preferat să renunțe la 26.000.000 $.
Subliniez că ambasadorii Nicolas Taubman, Mark Gittenstein, Martin
Eichtinger, m-au amenințat că voi suporta consecințe serioase dacă nu
voi plăti hotărârile de guvern.
Este important să fac precizarea că accordul semnat de Guvernul
Românei prevede foarte clar că 163.428 de licențe instalate pe 163.428
de calculatoare, vor avea implementate un număr de 36 proceduri la toate
cele 27 de instituții, conform Hotărârii de Guvern 460/2009, cu
instituții comasate.
1. Ministerul Afacerilor Externe
2. Ministerul Economiei, Comerțului și Mediului de Afaceri
3. Ministerul Apărării Naționale
4. Ministerul Dezvoltării Regionale și Turismului
5. Ministerul Agriculturii și Dezvoltării Rurale
6. Ministerul Sănătății
7. Ministerul Public
8. Ministerul Finanțelor Publice
9. Ministerul Justiției
10. Secretariatul de Stat pentru Problemele Revoluționarilor din decembrie 1989
11. Ministerul Muncii, Familiei și Protecției Sociale
12. Ministerul Mediului și Pădurilor
13. Administrația Națională a Rezervelor de Stat și Probleme Speciale
14. Secretariatul General al Guvernului
15. Departamentul pentru Relația cu Parlamentul
16. Autoritatea Națională pentru Reglementarea și Monitorizarea Achizițiilor Publice
17. Centrul Român pentru Promovarea Comerțului și Investitiilor Străine
18. Oficiul Național de Prevenire și Combaterea Spălării Banilor
19. Consiliul Național de Contestare a Contestațiilor
20. Institutul Național de Statistică
21. Oficiul Național pentru Cultul Eroilor
22. Oficiul Registrului Național al Informațiilor Secrete de Stat
23. Ministerul Transporturilor și Infrastructurii
24. Ministerul Culturii și Patrimoniului Național
25. Ministerul Administrației și Internelor
26. Ministerul Educației, Cercetării Tineretului și Sportului
27. Autoritatea Națională pentru Sport și Tineret
Fiecare din aceste instituții cumulat pe toate cele 164.428 de
calculatoare, adunate ca număr de licențe totale pe instituții, ar fi
trebuit să aibă fiecare un sistem intranet securizat de STS, care per
total să facă intranetul Guvernului cu 36 proceduri instalate și
funcționale pe fiecare calculator, și în interconexiune respectiv cu:
P1 – Achiziții publice
P2 – Analiză și elaborare acte normative
P3 – Analiză și soluționare petiții
P4 – Avizarea instrumentelor de plată cu acces la distanță
P5 – Circuitul informațional
P6 – Controlul documentelor
P7 – Controlul înregistrărilor
P8 – Deplasări externe
P9 – Deplasări interne
P10 – Derularea financiară a contractelor UMP
P11 – Elaborare politici și strategii în domeniul societății informaționale
P12 – Elaborarea proiecte e-guvernare
P13 – Elaborarea planului strategic
P14 – Elaborarea poziției de negociere a României la UE
P15 – Elaborarea procedurilor
P16 – Elaborarea propunerilor de politici publice
P17 – Elaborarea propunerilor de politici și strategii în comunicații
P18 – Evaluare și inventariere a bunurilor primite cu titlu gratuit
P19 – Evaluarea performanțelor personalului contractual
P20 – Evaluarea performanțelor profesionale ale funcționarilor publici
P21 – Fișa postului
P22 – Furnizarea informațiilor de interes public
P23 – Gestionarea abaterilor
P24 – Managementul riscului
P25 – Metodologia de elaborare a bugetului propriu
P26 – Metodologia privind recrutarea și selecția funcționarilor publici
P27 – Metodologia privind recrutarea și selecția personalului contractual
P28 – Monitorizare mentenanța autoturisme și consumul de combustibil
P29 – Organizarea și efectuarea controlului
P30 – Program de audiențe
P31 – Prezenta personalului în MCSI
P32 – Procedura de achiziție publică de bunuri pentru proiectul EBC
P33 – Procedura de achiziție publică de servicii pentru proiectul EBC
P34 – Recepția produselor, evidența și gestionarea
P35 – Reprezentare grupuri de lucru tehnice
P36 – Stabilire și monitorizare obiective specifice.
Cele 36 de proceduri pentru cele 27 de institutii implementate pe
163.428 de calculatoare ar fi însemnat intranetul Guvernului și baza
pentru trecerea la societatea informațională.
La data de 30 iunie 2010 am anunțat Microsoft și D-CON.NET AG că voi
suspenda plățile pentru nelivrare. Presiunile făcute de Microsoft,
Claudiu Florică și mai ales Dorin Cocoș și Elena Udrea, au dus la
“demisionarea” mea de către prim ministrul Emil Boc la ordinul
presedintelui Traian Băsescu.
Referitor la implicarea reprezentanților SRI și a fostului președinte Traian Băsescu, declar următoarele:
În luna ianuarie 2009, am fost solicitat de domnul
Sebastian Ghiță – sponsorul personal al doamnei Roberta Anastase, pentru
o întâlnire cu o persoană foarte, foarte importantă.
Am fost preluat de la minister de mașina cu șofer a
domnului Sebastian Ghiță și, împreună cu acesta, am fost dus la unul din
sediile SRI, unde ne aștepta domnul general Dumitru Zamfir.
Aici am aflat următoarele:
1. MCSI este un obiectiv strategic pentru siguranța națională, iar
obiectivul principal al ministeriatului meu va fi CERT-ul, care este în
subordinea mea directă, în componența ICI-ului dar care va fi coordonat
în mod direct de SRI prin detașarea unui ofițer SRI, care cunoaște
foarte bine problema. CERT-ul urma să facă parte din organizația
europeana E NISA.
2. Punctul unic de contact (PCU) era următorul obiectiv strategic,
acest punct unic de contact urmând să fie modul de comunicare securizată
a României cu Uniunea Europeană;
3. Am aflat deasemenea că prioritatea numărul unu a SRI era securitatea cibernetică a României
4. În consecință, toate proiectele IT sau produse Software vor avea
și o componentă de securitate și, implicit, o viză mai mult sau mai
puțin vizibilă a SRI-ului.
5. România are ca obiectiv o singură bază de date care să fie o
componentă a S.I.I. – Sistemul Informativ Integrat – cu maximum de
servicii de e-Guvernare posibile pe fiecare etapă, pentru trecerea către
o societate informațională.
Pentru realizarea acestor obiective, am avut întâlniri
săptămânale și, uneori, zilnice pe această temă, precum și pe alte teme
de interes național sau de siguranță națională cu domnii general Dumitru
Zamfir, Dumitru Cocoru din SRI precum și cu domnul general Marcel
Opriș, directorul STS.
Am primit un material de la SRI, pe baza căruia am elaborat
Strategia Națională de trecere către societate informațională –
e-România. După primirea materialului, am procedat la stabilirea
obiectivelor și am făcut prima licitație e-România 1, care, împreună cu
e-România 2, trebuiau să cuprindă 169 servicii de e-guvernare, care
funcționau în teritoriu, fiind realizate prin proiectele cu fonduri
europene precum și cel puțin 40 de servicii de e-guvernare la nivel
național.
Nu am știut cine a câștigat e-România 1. După câștigarea
licitației e-România 1, la începutul anului 2009, am fost sunat de
domnul Sebastian Ghiță, cu care m-am întâlnit și care mi-a spus
următoarele:
1. trebuie să țin cont de Dorin Cocoș, care are interese cu Elena
Udrea, care la rândul ei are o influență uriașă asupra lui Traian
Băsescu. De altfel, se pare că, la acel moment, Dorin Cocoș mă “pârâse”
deja președintelui Băsescu că “cu Sandu nu se poate lucra”.
2. Ministerul meu are un proiect e-România, iar el, Sebastian Ghiță,
este cel care l-a câștigat dar este de acord ca o parte din proiect să
fie preluat de Dorin Cocoș, la insistențele domnului Dinu Pescariu. În
acest sens, mi-a solicitat ca, în zilele următoare, să îl primesc pe
grecul care, împreună cu Claudiu Florică, era șef de consorțiu,
sugerându-mi să accept condițiile puse de Cocoș – Pescariu – Florică,
întrucât aceștia au acordul lui Traian Băsescu și “viza” lui Florian
Coldea, motiv pentru care nu avea rost să “îmi bat cuie în talpă”.
A doua zi, am avut ședință de Guvern, prilej cu care am
fost rugați de Elena Udrea, colega mea ministru, să ieșim puțin din
ședință pentru avea o discuție. Odată ieșiți, aceasta m-a rugat să-l văd
în ziua următoare la ora 8:30, la Eurohotels, pe domnul Dorin Cocoș. Am
acceptat, pentru că deja toată situația devenise explozivă.
La data și locul stabilite de către doamna Elena Udrea,
m-am întâlnit cu domnul Dorin Cocoș. Acesta a ținut să-mi spună că,
anterior întâlnirii cu mine, a vorbit cu președintele Băsescu și s-a
înțeles totodată și cu domnul Sebastian Ghiță. În acel moment, după
discuția cu mine, urma să îl sune pe președintele Băsescu, să îi
confirme că am acceptat să îi primesc pe Claudiu Florică împreună cu un
cumnat al acestuia, un grec, implicat compania care câștigase licitația
e-România 1. Cu acesta și împreună cu Sebastian Ghiță, care conducea
echipa TeamNet, urma să discut condițiile de desfășurare a contractului.
Am acceptat și i-am spus domnului Cocoș ca “grecul” să
contacteze secretariatul meu de la minister. Acesta a sunat și a fost
stabilită o întâlnire. În pregătirea întâlnirii, eu am hotărât să fie
întrunită pe echipe de negociere, din care însă nu am dorit să fac
parte.
După câteva săptămâni, în care domnul Claudiu Florică s-a
aflat quasi permanent în MCSI, nu s-a ajuns la niciun rezultat în urma
negocierilor purtate, deoarece noua echipă de negociere condusă de
Claudiu Florică voia să schimbe total condițiile de licitație, în
special să reducă la jumătate a numărului de servicii de e-Guvernare.
Într-una din discuțiile pe care l-am avut cu domnul Claudiu
Florică de față chiar cu consilierii, care au avut în sarcina de
serviciu negocierea contractului România, mi-a făcut precizat ca el nu
reprezintă doar interesele lui, ci și pe ale lui Sebastian Ghiță și mai
ales Dorin Cocoș și că, de față cu acesta (Claudiu Florică), domnul
Dorin Cocoș l-ar fi sunat de președintele Traian Băsescu, pentru a îi
expune situația și a-i spune că “se pare că Gabriel Sandu joacă într-un
alt film.” În concluzie, Claudiu Florică mi-a spus că propunerea lui a
fost discutată de către domnul Dorin Cocoș cu domnul președinte Băsescu,
care cunoaște problema, urmând ca un om al lui Florian Coldea să ia
legătura cu mine și să îmi explice cum poate deveni legal tot ceea ce-mi
cer ei, cum vor fi disponibilizați 1,8 milioane de euro din această
afacere, care se va face cu ei (Claudiu Florică, Dinu Pescariu, Dorin
Cocoș și Sebastian Ghiță) sau deloc.
Ulterior, am fost sunat din nou și de către domnul
Sebastian Ghiță, prilej cu care am avut o discuție extrem de dură cu
acesta, în care și el a ținut să îmi precizeze următoarele:
1. Dorin Cocoș lucrează în numele președintelui Traian Băsescu, pentru Băsescu și Elena Udrea;
2. Având această atitudine și comportament nu voi apuca sfârșitul anului în fotoliul de ministru;
3. Am fost întrebat “ce treaba am eu cu bugetul Ministerului?” Și
mi-a sugerat “să-mi văd de treaba mea și să accept condițiile puse de
Cocoș – Florică – Pescariu, pentru că, în caz contrar, îmi voi pune
serviciile în cap, având în vedere ca acești domni lucrează pentru “ei”;
4. Sebastian Ghiță mi-a spus că va încerca să mă ajute dar cuplul
Cocoș – Perscariu, cu sprijinul doamnei Udrea, era “mult mai tare decât”
el la aceea dată.
5. Tot Sebastian Ghiță mi-a sugerat să accept cererile lui Florică –
Pescariu – Cocoș, măcar pentru a câștiga timp, pentru că “mi l-am pus
și pe Pinalty în cap”
Într-adevăr, în zilele următoare s-au repetat aceleași
presiuni venite din partea doamnei Elena Udrea și Gheorghe Stefan,
presiuni la care s-a adăugat și un telefon direct primit de la
președintele Traian Băsescu, toți solicitându-mi să am o nouă întâlnire
cu domnul Dorin Cocoș.
A trebuit să accept întâlnirea cu Dorin Cocoș, care mi-a
solicitat mod expres să accept următoarele cerințe și condiții:
1. proiectul va fi funcțional în trei ani (lucru pe care personal îl
consideram inacceptabil, deoarece acesta ar fi trebuit să fie pus în
funcțiune în maximum un an)
2. Vor fi înjumătățite numărul de servicii cuprinse în proiect;
3. Pentru serviciile care urmează a fi implementate (cealaltă
jumătate) se va proceda la o suplimentare cu 50 la sută a bugetului
afectat;
4. Vor fi anulate creditele de angajament și se va trece totul pe bugetul anului 2009, cu plată anticipată.
Ulterior acestei discuții, mai exact a doua zi, m-am văzut
și cu domnul Claudiu Florică. La această întâlnire am avut un
comportament mai mult decât neprietenos cu interlocutorul meu, căruia
i-am spus “să se ducă dracului învârtindu-se, la pachet cu Ghiță, Cocoș,
Pescariu” și am cerut să-mi facă plăcerea de a nu-l mai vedea în
perioada următoare.
Ca răspuns la mesajul meu tranșant, domnul Claudiu Florică,
cu tupeul care îl caracterizează, m-a amenințat că dacă nu accept
condițiile impuse, acesta “mă va turna”. Deși nu avea de ce să mă tem de
o eventuală delațiune, am luat în serios amenințarea acestuia, fiind
conștient de susținerea formidabilă pe care o avea din partea FSC și
Microsoft și, prin acestea, interesele lor fiind susținute și de
ambasadele SUA, Germaniei și Austriei, influența sa ajungând în acest
mod până la primul-ministru Emil Boc și președintele României, Traian
Băsescu.
În pofida presiunilor și amenințărilor primite, subsemnatul
am anulat licitația e-România 1, împiedicând astfel ca bugetul statului
român să fie căpușat prin comisionare de către aceleași grupuri de
persoane, fapt care, în mod evident, a avut ca efect direct situația în
care mă găsesc acum.
În luna septembrie 2010, am avut o discuție foarte dură cu
domnul Gabriel Marin, care m-a atenționat că e-România nu se va mai face
din următoarele considerente:
1. domnul Valerian Vreme nu înțelege nimic din nimic și este controlat în proporție de 100% de cuplul Udrea – Cocoș;
2. “S-a băgat pe fir cuplul de jigodii ordinare” Pescariu – Florică, care “sunt niște nemernici și vor fura tot”;
3. A venit la el Dinu Pescariu și i-a cerut milioane de euro
comision în numele lui Dorin Cocoș, spunându-i că, în caz că nu-i va
primi, va bloca proiectul. Mi-a mărturisit că, dacă ar fi dat acești
bani, nu ar mai fi putut termina proiectul.
După această discuție, am luat masa cu domnul ministru
Valerian Vreme și cu domnul secretar de stat Marius Fecioru. Cu acest
prilej, domnul Valerian Vreme mi-a spus că președintele Băsescu îi
interzisese să mă vadă. Tot atunci Marius Fecioru mi-a spus clar că
Elena Udrea și Dorin Cocoș vor să mă scoată din partid, pentru că sunt
incontrolabil și, pentru a mă face să tac, s-au gândit chiar să îmi facă
un denunț la DNA.
Cu acest prilej, amândoi mi-au spus că nici Microsoft și nici
e-România nu mai sunt problemele mele și că ar fi mai bine să îmi văd de
drum și poate așa voi scăpa. Menționez deasemenea că amândoi știau de
situația Omnilogic, amândoi fiind chemați la acel moment la ordin de
către Dorin Cocoș.
După mai mult timp, m-am revăzut cu Gabriel Marin, care
mi-a spus clar că Dinu Pescariu l-a șantajat și, împreună cu Claudiu
Florică “i-au furat bani”, care au ajuns și la Cocoș. Cu acest prilej
mi-a mărturisit că el, personal, ca urmare a șantajului căruia i-a fost
supus, a plătit 3 milioane € comision către triada
Pescariu-Florică-Cocoș dar că el nu a primit niciun ban din acest
proiect.
Eu l-am avertizat că Agenția “România digitală”, cu cei 27
de angajați ai săi, va trebui să lucreze doar pentru e-România, altfel
aruncă totul în aer.
El mi-a spus clar că Pescariu, Cocoș și Florică i-au furat
banii pentru proiect și au blocat proiectul și nu are ce să le facă,
deoarece a aflat că off-shore-urile înființate de aceștia sunt în
realitate societățile “bidoane colectoare” ale Securității, și că, din
aceste societăți, Dorin Cocoș scoate bani pentru președintele Traian
Băsescu și Elena Udrea. Mai mult, acesta mi-a spus că ei nici nu se
ascund, lucrând pe față, Pescariu spunându-i fără să vrea că banii vor
fi plătiți în “off-shore-ul Microsoft”, de unde ia bani toată lumea:
șefii Microsoft, oamenii “serviciilor” românești, politicieni și mulți
alții, “de ajuns să îi fie frică până și lui când se va sparge buba”.
Tot Pescariu i-ar fi spus că el a plătit, „însă banii nu au ajuns unde
trebuia, și acum nu mai știe ce să facă”.
Aceste declarații au fost confirmate și se coroborează cu
declarațiile lui Dorin Cocoș care, în Dosarul 1865/1/2016 (numit
“Microsfot II”), a declarat că “Dinu Pescariu a efectuat la solicitarea
sa următoarele plăți:
– 500.000 euro către o firmă chinezească numită Shanzen pentru
următoarele produse: 300.000 geci, 1.000.000 pixuri, 300.000 umbrele,
300.000 fesuri, 300.000 fulare, 1.000.000 brichete;
– 300.000 euro la o altă sucursală îm Austria pentru achitarea altor produse de campanie electorală;
– 1.700.000 euro în mai multe tranșe plătită începând cu
sfârșitul anului 2009, începutul anului 2010, sumă care i-a remis
inculpatului Gabriel Sandu cu titlul de împrumut, suma de 500.000 euro
întrucât acesta i-a spus că are nevoie de bani urgent pentru a face
plăți aferente campaniei electorale prezidențiale;
– 600.000 euro care conform proprieti declarații rezultă că i-a
depus la sediul PDL din Modrogan, mai precis i-a remis domnului Ivașcu
la solicitarea domnului Vasile Blaga cae era la acel moment secretar
general al partidului și șeful campaniei electorale iar banii au fost
dați iarăși fără a primi vreo chitanță în acest sens;
– 50.000 euro i-a dat domnului Alin Albu, trezorierul PDL pentru achiziția unor găleți, tot fără chitanță;
– 30.000 euro i-a dat domnului Radian Tufa, secretar general al
Ministerului transportului pentru a achita transportul containerelor cu
produse electorale în țară, precum și costurile cu depozitarea; 300.000
euro i-a cheltuit în folos personal; 200.000 euro i-a remis firmei
Shanzen din România;
– 1.800.000 – 1.900.000 euro a fost achitată de Dumitru Nicolae a
fost achitată de Dumitru Nicolae pentru mine din banii primiți de la
Dinu Pescariu, în Elveția, pentru achitarea contravalorii altor produse
electorale și a precizat că au fost 27 containere de materiale
electorale; (…)” (paginile 40 – 41 din Decizia ÎCCJ 162/03.10.2016).
Coroborând declarațiile lui Dorin Cocoș (consemnate cu
putere de lucru judecat de către ÎCCJ) cu faptele denunțate prin
prezentul memoriu de către subsemnatul, este evident că Traian Băsescu a
fost beneficiarul direct și final al unei sume de cel puțin 5.480.000
euro din banii sifonați de către grupul criminal organizat mai sus
denunțat, sumele fiind folosite în mod direct și nemjlocit în campania
prezidențială din anul 2009, acesta fiind motivul real pentru care, în
mod direct și indirect, a făcut presiuni asupra mea în vederea
încheierii contractelor cu Microsoft prin intermediul LAR-urilor mai sus
menționate.
Față de toate cele mai sus menționate este evident că
Microsoft a avut o actiune concertată și constantă prin care a urmărit
păstrarea și consolidarea monopolului său pe piața IT din România, prin
continuarea realațiilor contratuale cu Guvernul României ca efect al
faptelor de corupție pe care le-a permis, inițiat, încurajat și
favorizat în raporturile pe care această companie le-a avut cu cei mai
înalți demnitari ai satului român și a structurilor acestuia de
securitate.
În drept, consider că faptele săvârșite de persoanele fizice și
juridice mai sus menționate întrunesc elementele constitutive ale
următoarelor infracțiuni, încadrări juridice pe care vă solcităm
repectuos a le avea în vedere, fără însă a vă limita numai la acestea,
în cercetarea faptelor și persoanelor pe care le-am denunțat prin
prezentul memoriu:
– compania Microsoft a săvârșit faptele prevăzute de la art. 367
C.pen. (Constituirea unui grup infracțional organizat), 291 C.pen.
(Traficul de influență), 47 raportat la 291 C.pen., 290 C.pen. și 292
C.pen. (instigare la trafic de infuență, dare de mită și cumpărare de
influență);
– ambasadorii SUA – Nicholas Frank Taubman și Mark H. Gitenstein
și ambasadorul Austriei – Martin Eichtinger au săvârșit faptele
prevăzute de 291 C.pen. (Traficul de influență), 47 raportat la 291
C.pen. (instigare la trafic de infuență);
– Băsescu Traian a săvârșit faptele prevăzute de la art. 367
C.pen. (Constituirea unui grup infracțional organizat), 291 C.pen.
(Traficul de influență), 47 raportat la 291 C.pen. (instigare la trafic
de infuență), 289 C.pen. (luarea de mită), art. 29 lit. c din Legea
656/2002 (spălarea de bani);
– Emil Boc și Elena Udrea au săvârșit faptele prevăzute de 291
C.pen. (Traficul de influență), 47 raportat la 291 C.pen. (instigare la
trafic de infuență);
– Dorin Cocoș, Claudiu Florică, Dinu Pescariu, Călin Tatomir,
Sorin Eftene, Florin Pletea, Dragoș Nicolaescu au săvârșit faptele
prevăzute de 367 C.pen. (Constituirea unui grup infracțional organizat),
291 C.pen. (Traficul de influență), 47 raportat la 291 C.pen., și 292
C.pen. (instigare la trafic de infuență și cumpărare de influență) și
art. 29 lit. a și b din Legea 656/2002 (spălarea de bani).
Față de cele arătate, rog analizați și dispuneți.
Sandu Gabriel
Documente și studii de istorie culturală, politică, socială reproduse integral, citate parțial sau prin trimiteri la sursele disponibile online pe Internet. Acțiune fără scop lucrativ. DISCLAIMER: This site is in no way or form political, pro -capitalist, pro-nazi or pro-communism. I do not accept political, anti-semitic or other derogatory comments about any race or person alive or dead. This site is strictly for historical purposes. Please respect this.
Abonați-vă la:
Postare comentarii (Atom)
Măsuri de contracarare şi protecţie privind recunoaşterea unui videoclip sau o fotografie făcută cu inteligenţa artificială:
Pentru videoclipuri deepfake: 1. Trebuie verificat clipitul ochilor - în multe deepfake-uri vechi, clipitul era anormal, însă, în anul 202...
-
Colecţii > PUBLICAŢII PERIODICE PUBLICAŢII PERIODICE DIN ROMANIA 75 HP (1) ADAM (16) Adam - 1929 , Adam - 1931 , Adam - ...
-
Cântecul „Noi vom fi acolo” de Eliana Popa este o piesă profundă, de protest și identitate națională, cu o încărcătură morală și ideologică...
-
Dan Culcer, O TOPIE realizabilă. Alianța sau Confederația Leitha-Caucaz? Introducere și context istoric Capitolul I. Fundamentul ist...
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu