SCRISOARE
DESCHISA - APEL
CATRE
ROMANII DIN DIASPORA
CATRE
MINISTRUL JUSTITIEI DIN ROMANIA
Doamna
Ministru al Justitiei,
De un sfert de veac, Asociatia “21 Decembrie 1989” este
implicata la Bucuresti si la Strasbourg, intr-o lupta inegala cu acest sistem
criminal degradant, inuman care a continuat sa exercite puterea in Romania in
randul tuturor autoritatilor: executiva, legislativa si judecatoreasca, la
vedere sau prin pioni otraviti, neincetand sa practice o multime de manevre
oculte pentru impiedicarea aflarii adevarului despre perioada infractionala
Decembrie 1989 - Iunie 1990 !
In 2014, Romanii din
Diaspora au aratat vointa lor de schimbare a atitudinii institutiilor Statului,
prin alegeri libere si democratice.
Drama
de la Colectiv a produs consternare si a aratat din nou ca in Romania
mentalitatea si practicile comuniste iresponsabile trebuie sa dispara pentru
totdeauna si ca romanii vor sa se faca
dreptate.
Acum ne aflam iar intr-un moment de o
importanta capitala: numirea Procurorului General al Romaniei pentru urmatorii
3 ani,
De aceea ne adresam azi romanilor de
pretutindeni, in special din diaspora, care au sustinut oriunde s-au aflat,
mereu si neconditionat idealurile Revolutiei din Decembrie 1989 si ale Pietei
Universitatii si Proclamatiei de la Timisoara - incepand cu cei din vechiul
Exil, alungati de regimul comunist si continuand cu cei din exodul de dupa
mineriada, cand mii de tineri au fost nevoiti sa-si caute pe alte meleaguri
norocul:
Asociatia 21 Decembrie 1989 va cere sa
va focalizati atentia sapte zile asupra evenimentelor de la Bucuresti !
Apreciem,
Doamna Ministru al Justitiei, ca nu va surprindem cu adresarea acestei scrisori
catre Diaspora si catre Dvs, din moment ce am avut increderea si toata
deschiderea fata de un roman care vine de la Bruxelles, dupa ce un deceniu a
lucrat intr-o institutie europeana.
Va scriem, deci, pentru ca in aceasta
perioada avand loc numirea principalilor sefi ai Ministerului Public,
candidatura procurorului Codrut Olaru ne-a atras atentia deoarece:
Codrut Olaru a coordonat sectia PM, a
respins cereri de recuzare a procurorilor militari, a protejat solutia de
clasare, in conditiile in care aceasta solutiei este total opusa, si chiar in
dispretul hotararilor CEDO cu privire la dosarul Revolutiei.
Mai mult, Asociatia 21 Decembrie 1989 a
descoperit si interesul direct, subteran, tinut sub tacere si care-l obliga sa
se abtina, in cazul lui Codrut Olaru care si-a rezervat un post in
organigrama Sectiei Parchetelor Militare, potrivit cererii de a functiona in
aceasta sectie, depusa si admisa la CSM acum doi ani, fiind astfel in conflict
de interese si incompatibil in raport cu art. 64 CPP.
Deci, se ridica niste intrebari
clarificatoare:
-Cum a fost posibila o
asemenea “rezervare” altfel decat cu complicitatea procurorului militar sef
Vasilache Ion (care aspira sa fie pus, la schimb, prim-adjunct al noului
Procuror General) si cu largul concurs al Sectiei de Procurori din CSM, in
conditiile in care, legal, un post liber de procuror se ocupa prin concurs,
fara sa poata fi “rezervat” cu doi ani inainte pentru o anumita persoana - un
favor personal cu iz penal si fara precedent?
-Ce explicatie poate oferi
dl. Olaru cu privire la faptul ca in toata perioada cat SPM s-a aflat sub
coordonarea sa, procurorii militari efectiv au refuzat sa instrumenteze dosarul, blocand aflarea
adevarului si favorizandu-i astfel pe criminali si pe complicii acestora?
-Ce
masuri a luat dl Olaru ca adjunct al procurorului general, fata de procurorii
care au incalcat hotararile CEDO si celelalte principii recunoscute
in jurisprudenta CEDO si i-au favorizat pe infractori ? De ce?
Doamna
Ministru,
Militantii pentru drepturile omului si
pentru aflarea adevarului, din Romania sau din diaspora, ca si institutiile
euro-atlantice care sustin refacerea statului de drept si in tara noastra, vor
ca procedura de avizare sa fie transparenta, publica, cu audierea candidatilor
asupra problemelor majore grave ale sistemului judiciar si asupra nerespectarii
deciziilor CEDO in cazul dosarului Revolutiei de catre procurorii militari si
la fel, in dosarul mineriadei.
Subliniem ca profita
interesului public dar si Ministerului Public inclusiv ca o a doua selectie sa
poata fi facuta, cu largirea numarului
de candidati din randul sutelor de procurori din toata tara, si fara
obedienta militara sau securista a trecutului sau prezentului.
Doamna
Ministru,
In acest context,
In respectul la fata art.1 paragraful 4
din Constitutie, un candidat/sef, pe parcursul procedurilor de numire in fruntea
Ministerului Public, cerem Ministrului
Justitie, fara a-i uita pe membrii CSM sau pe Presedintele Romaniei - carora ne
vom adresa separat, sa-i intrebe pe candidati, urmatoarele:
1.
Cum poate fi explicat faptul ca timp de 26 de ani nu s-a dat o solutie justa,
ca procurorii au inchis dosarul Revolutiei sub pretextul ca ar fi intervenit
prescriptia in conditiile in care CEDO a statuat ca acele fapte criminale sunt
imprescriptibile?
2.
In ce mod ar trebui sanctionati procurorii anchetatori dar si sefii acestora,
atat pentru tinerea in nelucrare a cauzelor revolutiei si mineriadelor pe o
perioada de aproape 20 de ani, cat si pentru nerespectarea vadita a hotararilor
CEDO care sunt angajamente internationale ale Romaniei ?
3.
Care este opinia candidatului cu privire la modul de recuperare de la cei
vinovati de tergiversare, a sumelor cu
care CEDO a condamnat Statul Roman?
4.Care
sunt masurile concrete pe care un procuror general le-ar lua in vederea
finalizarii cu solutii juste, conforme cu practica CEDO, a dosarelor privind
perioada infractionala Decembrie 1989 - Iunie 1990?
5.
Cum se poate ca nimeni sa nu raspunda fata de faptul ca in 1989, s-a umplut
tara de cimitire, ca au ars oameni, ca au incendiat si distrus colectii de
arta, ca forte militare si paramilitare au terorizat ani in sir natiunea
romana, obligand-o sa-si gaseasca pe alte meleaguri implinirea?
Doamna Ministru,
Opinia publica vrea sa se faca
dreptate!
Reteaua de crima organizata care a
capturat Statul Roman dupa Decembrie 1989 si Iunie 1990 a generat permanent
anomalii judiciare si o retea de coruptie care a cuprins toate structurile
Statului si de la care s-a ajuns si la catastrofe precum cea de la COLECTIV.
Observam
ca asa cum dosarele Revolutiei si mineriadei au fost fragmentate si pasate
intre unitatile de Parchet, cu scopul de a se alege praful de ele, cu stupoare
si legitima ingrijorare constatam ca si in ancheta si cazul COLECTIV a fost
deja fragmentata in 3 parti la trei parchete diferite, rezultatul fiind ca o
instanta a desfiintat deja primul rechizitoriu emis in cauza, inclusiv pe
motivul daunator al fragmentarii cercetarilor.
Se
prefigureaza oare si in acest caz o
tergiversare similara, impardonabila intr-un stat membru UE si cu o Guvernare
noua venita tocmai dupa “valul“ Colectiv?
Asociatia "21 Decembrie 1989"
reaminteste ca, astazi este nevoie mai mult decat oricand, "de a li se
face dreptate tuturor cetăţenilor români care, pentru instaurarea unui regim
politic pe deplin democratic, au fost nevoiţi să îndure, din partea
statului, o represiune organizată şi inumană, în cursul unei
perioade de tranziţie dificile" - asa cum arata judecatorii Curtii
Europene a Drepturilor Omului in hotararile din cauzele Asociatiei “21 Decembrie
1989”.
Asociatia “21 Decembrie 1989”
Teodor Maries
Presedinte
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu